Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| freddie_ - Ej medlem längre | 2013-10-11 11:51 | |
![]() | Stormgalen: pga sossarnas desperation? Minns du hetsen kring Juholt? Sahlin? Var det för borgarnas desperation det då? | |
| Minta | 2013-10-11 12:28 | |
![]() | Vi vet inte om Löven håller måttet, han är inte van vid debatter, det kan han växa in i. Det gjorde Reinfeldt en gång i tiden, även om Reinfeltds retorik inte köper mig. | |
| Minta | 2013-10-11 12:29 | |
![]() | Eller vinner över mig. Det är mer kul för redan övertygade ungefär som debatten Palme/Fälldin. Palmeanhängare jublade medan andra tyckte synd om Fälldin och röstade på honom. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-11 12:30 | |
![]() | Alltså, det stavas LÖFVEN :) | |
| Minta | 2013-10-11 12:36 | |
![]() | Jaja. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2013-10-11 13:51 | |
![]() | Stormgalen: Lite komiskt att du ville göra en valrörelse av denna lilla affär men jag kontrar väl... 1. S har såvitt jag vet inte ett skit med det här att göra. 2. Är det några som bör vara rejält skitnödiga inför 14/9/14 så är det nog Reinfeldt & co. | |
| magnusito | 2013-10-11 15:26 | |
![]() | Sossarna ska naturligtvis kastas skit på för något som de än mindre än Rheinfeldt är inblandade i. vad superlöjligt sagt, Stormgalen!!! | |
| smörbit | 2013-10-11 16:28 | |
![]() | Väst så många ministrar som har hatt problem de sista 7 åren. | |
| Daggdroppe | 2013-10-18 18:31 | |
![]() | Jag ser Reinfeldts muminhuvud i mina mardrömmar. Skattepengar går till han och hans kollegers partyn. Ministrar får lön från konton som ska gå till fattiga. (Hutlös lön) Vad är det för värld vi lever i? | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-18 18:50 | |
![]() | En värld där ingen bryr sig om ens åsikt efter ett tusen ironiska inlägg. | |
| Daggdroppe | 2013-10-18 19:01 | |
![]() | Ironi? Jag hade ingen som helst ironi i mitt inlägg. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-18 19:12 | |
![]() | Det är slut med politiken,det finns inte en partiledare värd namnet längre,ingen teknik ingen finess i debatten,bara fjanterier,jag gillar debatter men bara om dom är proffs att kasta skit kan alla,En partiledare ska vara speciell och ha giftiga munleder,Måste nog bli partiledare snart,men det finns inget parti som passar mig | |
| Daggdroppe | 2013-10-18 20:24 | |
![]() | Go Titti :) | |
| MartinuZ | 2013-10-18 21:34 | |
![]() | Tror närmare det är så att svenska medborgare inte följer med i politiken. Glöm aldrig att det är ni medborgare som valt våra företrädare. Tacka vet jag Gösta Bohman. Han sa precis vad han han gjorde och inte tvärtom. | |
| Maradona1986 | 2013-10-18 21:51 | |
![]() | Minta har en poäng i ett tidigare inlägg. Löfven är så fantastiskt underlägsen som retoriker och ledare att det finns en risk att han får sympatiröster ungefär som Fälldin fick sympati gentemot en överlägsen Palme. Givetvis finns det bara två statsministermässiga politiker i Sverige idag och båda finns inom M (och då menar jag det faktum att Bildt givetvis skulle fixa jobbet, även om han kanske inte har folkets sympati). Så jag får verkligen hoppas att alliansen kraftsamlar under det år som återstår. Skulle gärna se att C eller FP kunde få fram någon alternativ kandidat, men idag har ingen av dem något realistiskt alternativ. Idag antydde Björklund lite fint det som alla vet men som S pratar tyst om. En röst på S är en röst på gammelkommunisterna i regeringen. V kommer inte acceptera att vara ett stödparti utan ministerposter och detta är givetvis något som alliansen kan och ska utnyttja under det kommande året. Den ursprungliga frågan om TV-licensen är så tramsig så den avstår jag från att kommentera.... | |
| Minta | 2013-10-18 22:12 | |
![]() | Han är inte lika underlägsen som Fälldin var. Och retorik är inte allt, politiken betyder en del också. Alliansen är så underlägsen när det gäller stöd just nu nu att det är ett väldigt underbetyg att tjusig retorik och massor av siffror inte hjälper mot en underlägsen retoriker. | |
| Minta | 2013-10-18 22:14 | |
![]() | Det säger en hel del. | |
| Minta | 2013-10-18 22:15 | |
![]() | Jag tror att Damberg är en coming man. | |
| Maradona1986 | 2013-10-18 22:27 | |
![]() | Klart att politiken betyder en hel del också. Väldigt mycket. Men att S har ett ledarproblem har väl blivit pinsamt tydligt de senaste åren. Givetvis hänger detta samman med att vi sorgligt nog förlorade Anna Lindh, som annars hade varit landets första kvinnliga statsminister vid det här laget. Tyvärr tycker jag (som i o f s inte är S-väljare) att ledarproblematiken står i vägen för politiken. I Juholt hade de en person som vann sympatier men som inte hade tillräcklig förståelse för hur toppolitiken och media fungerar. Och i Löfven har de en man som tagit på sig en alldeles för stor kostym och är fullständigt handlingsförlamad. Och dessutom saknar statsmannamässigheten. Däremot har han ett stort plus i det faktum att han är extremt rotad i "rörelsen". Vilket är en styrka i den krympande väljarbasen som är industriarbetare. Men han har ingen som helst relevans i dagens "arbetarklass", som snarare handlar om deltidsarbetare, offentliganställda eller invandrare. Helt annan sak än S tidigare väljarbas och absolut inte Löfvens hemmaplan. | |
| Minta | 2013-10-18 22:43 | |
![]() | Ja, han är inte rätt person, men den ende som kunde/ville ta över efter Juholt. En ny socialdemokratisk ledare kommer förhoppningsvis att ta form och träda fram med tiden, jag tror att partiet är i en utvecklingsperiod där gammelsossarna inte kommer att spela en roll. Arbetarklassen är inte så homogen som den var en gång, den är splittrad något som gynnat högern. | |