Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 340 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| theKurgan | 2013-10-24 06:34 | |
![]() | Hönsägget kom först, och det lades av en mycket nära släkting till hönan. Det är så spontana mutationer fungerar, vilket är vad som ligger till grund för evolutionen. Ganska simpelt egentligen. | |
| theKurgan | 2013-10-24 06:37 | |
![]() | Om frågan avser vilket ägg som helst så kom det ännu längre före hönan, då både fiskar och dinosaurier, för att nämna några exempel, lade ägg hundratals miljoner år innan hönsen trädde in på scenen. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-24 12:50 | |
![]() | Som ett par personer här redan svarat - ägget kom först. Här har ni förklaringen: youtube.com/watch?v=...a8 pI65emDE Stäng tråden. | |
| vassatassar | 2013-10-26 01:47 | |
![]() | Ägget bars in till frukosten. Hönan till middagen. Ägget kom först. :) | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-26 03:39 | |
![]() | Existerade A W K innan YouTube? | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:43 | |
![]() | CarlMartin? Men alltså?? det första som kunde bildas var ju en amöba ? amöban var ju första livet.. och det vet väl alla att människan består av mest vatten? eller? och därför började livet i vattnet..och det var amöban som var först.. sedan bildades nya arter och varelser.. alla levande varelser har från början bildats och uppståtts från vatten/havet eller vad man nu vill kalla det? | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:44 | |
![]() | men huur amöban bildades från början? de vet jag inte? undrar om forskarna vet? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:45 | |
![]() | Hägget | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:46 | |
![]() | det finns ju både encelliga och tvåcelliga varelser..även enkönade och tvåkönade också..Så man vet ju inte..om det var den enkönade som lyckades fixa fram ett ägg på nåt sätt eller om det var nåt tvåkönat?? | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:48 | |
![]() | det måste ha vart en enkönad varelse från början. | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:58 | |
![]() | och sedan så råkade det bli 2 olika kön från den enkönades avkomma. som sedan parade sig de två olika könade varelserna med varandra.. och då fortsatte det att bli 2könade varelser.. som då vidare ledde till flera av denna art, som sedan fick lite olika typ av avkommor.. som vidare ledde till arter som vidare parade sig med lite blandade arter.. och förgreningen av alla olika arter som parade sig etc. gjorde nya arter..som dessmera tillslut blev arter som behövde annan föda också förutom de som låg på havsbotten.. och utvecklade då ben att gå med, och blev landgående djur.. som vidare utvecklade nya arter.. så måste de ju vara helt enkelt? eller? :) | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-13 00:32 | |
![]() | xxEyexx..= Fia-Liza :) & som jag anser! de liknar ju faktiskt en video som kom ut ganska nyligt :) www.youtube.com/watc...b7 47pprmJ8 | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-13 00:52 | |
![]() | xxEyexx=Fia-Liza :) ja..och denna video såg jag ett bra tag efter de jag skrivit ner vad jag anser :) Och ganska nyligt nu efter de jag hade skrivit mina tidigare åsikter här i tråden och vad jag anser om hur alla levande varelser överhuvudtaget uppstått? så såg ett vetenskapsprogram i tv. Och nu har forskarna kommit fram till att livet på jorden uppstod från en encellig varelse i vatten såklart..Och vi människor består ju mest av vatten. Så de är väl klart som korvspad att vi för de första har vårt ursprung från en tidig vattenlevande varelse :) Så..? Så jävla bakom flötet är jag inte kan jag bara säga ;) Behöver tydligen inte ens vara höghöghögutbildad professor för att fatta detta ;) Och som jag tidigare också nämnt vid nåt tillfälle.Så har jag väl en speciell förmåga antar jag.. och det är jag jävligt glad över ;) :) | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-13 01:03 | |
![]() | Nu talas det dessutom om mörk energi som har en väldans energi och kraft inom ett visst fält i rymden! och hur denna energi kan vara så stark och var denna energi kommer ifrån eller hur det uppstår ? De vet inte forskarna ännu? Men jag tror jag har räknat ut detta ;):) Och det kommer jag inte att förtälja här och nu:) utan de har jag skrivit ner på ett papper. och om forskarna tycker sig komma fram till hur denna energi uppstår? Så blir det intressant att se om jag har rätt :) har inte delat med mig av min teori om detta till någon ännu:) Men om min teori om detta med tiden visar sig vara rätt? Så lovar jag att DÅ avslöja vad jag skrivit ner:) Så den som lever får väl se :) Jag är en person som gillar att spekulera kring mkt. olika saker. Och rymden är intressant :) | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-01-13 02:12 | |
![]() | xxEyexx..= Fia-Liza :) Även xxDiamondxx?! | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-13 06:51 | |
![]() | Fia-Liza jo det märks att du gillar att ställa frågor och spekulera fram egna svar. Dock tror jag att du nog skulle må bra av att dela med dig av dina funderingar. Som den där lappen till exempel. För om du nu är så smart så kan du ju jättelätt räkna ut att antingen har du ju rätt på lappen och kan hjälpa forskarna som tydligen inte kan lika mycket som dig ännu. Eller så yrar du bara och skulle kanske kunna dra nytta av att någon tog ner dig på jorden. Pun intended. | |
| omeganoll | 2014-01-13 11:05 | |
![]() | Är det åtminstone lite intressant att evolutionismen alltid kan komma undan med att ta sej ensamrätten att bedöma vilken frågeställning som är seriös eller inte? Hönan eller ägget, vilket kom först? Eftersom evolutionismen är en synnerligen inkompetent föreställning om alltings uppkomst och att oviljan att inse detta i det närmaste är total, löser man helt enkelt problemet genom att censurera bort obekväma frågor som tex denna. Salthalten i oceanerna är en annan liksom den första biologiska cellens levnadslopp, förbjudna frågor; dom måste betraktas som oseriösa? Ett annat, mer vetenskapligt synsätt är annars att lämna fälten öppna och utföra rimlighetsanalyser men då riskerar man att cirklar rubbas. Men det gör ont, det gör ont det gör ont.... | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-13 11:44 | |
![]() | Gr3en: kan bara säga att när man sitter och kikar på många av dessa forskarprogram som visas på tv? Så tycker jag mig se att det vekar vara en jävla stor lekstuga och inget annat for forskarna i mångt och mycket!!! Som småbarn som lever i sin forskarbubbla bara för att få forska, och forska fram nytt..nytt..och nytt!!! Och visst behövs väl forskning! Men..? TÄNK..!!! TÄNK OM FORSKARNA KUNDE SATSA SIN SÅKALLADE STORA KOMPETENS PÅ ATT I FÖRSTA HAND FÅ FRAM EN VETTIG LÖSNING PÅ HUR ALL FRAMTAGEN OCH KOMMANDE MODERN TEKNISK UTRUSTNING SKA TAS OM HAN UTAN ATT FÖRSTÖRA VÅR MILJÖ OCH HÄLSA!!??? INNAN DE ÄR SÅ GLAD I HÅGEN MED DESS STORA LÖNER ATT TA FRAM MER & MER TEKNISK UTRUSTNING,APPARATER SOM SNART DESSUTOM VARENDA KÄFT I VARJE STUGA UTE I SAMHÄLLET MÅSTE HA FÖR ATT ÖVERHUVUDTAGET KUNNA EXISTERA I DETTA TEKNISKA SAMHÄLLE!! -MEN..??? DE verkar de inte vara så noga med att fundera över? Men DE ÄR TYDLIGEN INTE LIKA INTRESSANT FÖR FORSKNINGEN? Jo.. jag känner stor inspiration av att spekulera:) och jag kan säga att många..många av mina tidigare spekulationer och åsikter jag tidigare också haft :) också senare har uppdagats och visat sig som nåt jag faktiskt ansåg innan :) -Så jag har både haft och har fått mkt. bekräftat i efterhand som faktum av de jag ansett innan :) Så visst fan är man ju stolt över de :) Och en sak till ?:) Ingen behöver ta ner varken mig eller någon annan på jorden med dess åsikter så länge det inte ligger på nån annan nivå än sina egna åsikter :) Jag menar att var och en får väl ha sina åsikter ? :) och sedan kan de ju alltid bli intressant att se om man ansett rätt om sin åsikt bara för sin egen känslas skull :) och jag gillar männsikor som tycker till och har åsikter oavsett om man inte tycker lika :) | |
| Palini | 2014-01-13 11:45 | |
![]() | Omegnoll... Du får nog slå upp evolutionism i en ordbok. Evolutionsanhängare eller nåt passar kanske bättre i det här fallet? Själva evolutionsteorin säger inte ett jota om livets uppkomst eller nåt om ensamrätten att bedöma vilken frågeställning som är seriös eller inte. | |
| Palini | 2014-01-13 11:48 | |
![]() | Fia-Liza... Varför skyller du på forskarna? Det är nog snarare kapitalisterna och kunderna du ska hänga... | |