Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 17:36 | |
![]() | minimaj, du gör ju precis lika dant. Ifrågasätter det jag skriver. Vad är skillnaden? Jag ifrågasätter DB9 sätt att hylla cigaretternas smak, och du ifrågasätter mitt sätt att uppmana DB9 till att tänka på vad han skriver. Kan inte se någon skillnad där. Och så vitt jag vet så har jag inte kastat någon sten i glashuset med mina rader. Har du? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 17:37 | |
![]() | Gloria56, :-) Jag håller med. Det är inte schysst mot barnen att utsätta dom för tobaksrök. Det borde vara förbjudet alla gånger (med risk för att predika etik och moral) | |
| DB9 | 2013-10-27 17:38 | |
![]() | JAMEN KORTEN PÅ BORDET! VISST ÄR DET GÖTT MED ETT BLOSS EFTER MIDDAN? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 17:40 | |
![]() | Jag tycker inte det är särskilt gott tyvärr.... men det kan bero på att jag hostar upp massa äckligt slem och får lite svårt att andas | |
| DB9 | 2013-10-27 17:42 | |
![]() | molle2! Då råder jag dig att avstå naturligtvis. | |
| minimaj | 2013-10-27 17:48 | |
![]() | Mollee2, du skrev faktiskt "tänk på vad du skriver". Jag undrar varför han inte får skriva att gillar att röka? Jag ifrågasätter att du inte kan ta att han skriver att han gillar något som du inte gillar. Bättre att säga "jag håller inte med" än att du vill att han inte ska få skriva vad han tycker. ( Det är ju inte kriminellt att gilla att röka.) Sten i glashus, hur menar du? Jag är en icke rökare om det är det du undrar. | |
| mz_lzrd | 2013-10-27 17:50 | |
![]() | Jag har varit inbiten rökare. Det är jag inte sedan snart 6 år. Att tänka på att ta ett bloss nu får liksom mina lungor att vilja snörpa ihop sig. Jag har ingen önskan att röka. Men jag älskade att röka medan jag rökte. Rökning är klart överskattat tycker jag, och det inte för att vara PK. Rökning har inte med vad vi definierar intelligens som att göra, men det finns klara samband mellan psykiatrisk sjukdom och rökning och låg bildningsgrad och rökning. | |
| corlini | 2013-10-27 18:35 | |
![]() | tog ett bloss igår, inte särskilt gott. rökte förr. ångrar inte att jag slutade. men konstig tråd, mindre intelligenta?? det handlar väl bara om hänsyn och rädsla till den egna kroppens välmående och hälsa, har ingenting med IQ att göra. det har med behov, begär, tillfredställelse, njutning, beroenden osv att göra. min man röker, det gillar jag inte. önskar han ville sluta men det vill han inte. jag nämner det ett par gånger i månaden minst och han vägrar, det är gott säger han. varken dricker, snusar eller knarkar så jag kan lika väl ta en cigg är argumentet. | |
| DB9 | 2013-10-27 18:36 | |
![]() | Ja, jag är psykiskt störd och gick inte ur nian. Därför älskar jag att röka. | |
| DB9 | 2013-10-27 18:38 | |
![]() | Men jag har en IQ på 133. Konstigt! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 18:59 | |
![]() | Att skriva att någon bör tänka på vad de skriver, och förbjuda är i min värld två olika saker. Att ens haka upp sig på ett ordval så pass att det blir en debatt, trots att jag förklarat att jag inte ämnade att förbjuda något, känns rätt meningslöst. Jag röker inte heller... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:03 | |
![]() | Sen. Man får inte förglömma att det finns flera aspekter. Flera sorters intelligenser. Sunt förnuft är nog det viktigaste att besitta om man vill undvika att bli inbiten rökare kanske? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:03 | |
![]() | Sen. Man får inte förglömma att det finns flera aspekter. Flera sorters intelligenser. Sunt förnuft är nog det viktigaste att besitta om man vill undvika att bli inbiten rökare kanske? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:05 | |
![]() | Finns ju inget bra med cigg. Det är som att kasta pengarna i sjön. Man förgiftar kroppen och gör gör av med sin inkomstbara för att få sig en liten kick i bästa fall. Finns inget smart i det! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:14 | |
![]() | men det ar ju gott, tydligen | |
| DB9 | 2013-10-27 19:15 | |
![]() | Nä, jag håller med. Bättre att ta en bärs. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:23 | |
![]() | Mollee2.. ja men nu hamnar du ju där man kan säga samma sak om alla vad dom än gör. Godisätare är ju inte heller nyttiga, och vad får dom ut av det? God smak i munnen? Hur smart är det? Slöseri med pengar är det med. De flesta sporter som innebär en skaderisk jämfört med vanlig träning, som människor utövar just bara för det är kul. Hur smart är det? (men det är aldrig slöseri med pengar att göra något man tycker är kul ;) Att sätta sig i bilen och åka ett onödigt ärende är att utsätta sig för en risk i onödan. Hur smart är det? Slöseri med pengar också, och miljö. | |
| Minta | 2013-10-27 19:25 | |
![]() | Nej, men mer destruktiva. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:26 | |
![]() | Nu handlade ju tråden om rökning, eller hur? Inte om godis eller sporter, eller att slösa på bensin. Ska vi bara strunta i att diskutera för-och nackdelar med saker, med argumentet att det finns tusen andra saker att diskutera? Jag kan gärna diskutera varför jag anser att CocaCola är ett skumraskföretag, eller varför det enligt mig är mer naturvänligt att köpa närproducerat och cykla istället för att åka bil. Starta gärna en tråd så är jag där och petar lite på dig ;-) | |
| HelenK | 2013-10-27 19:27 | |
![]() | Har ett skojigt minne. För ca 15 år sen gästade jag en thairesturang och möttes i dörren av en brett leende thailändska som smattrade fram - lökalellelickelökale??? Jösses innan vi fattade vad hon menade :) | |