Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2013-10-31 15:09 | |
![]() | Varför ska man kunna köpa sex och varför skulle staten stå bakom detta?? Tror ni att de som säljer är lyckliga människor, vi ska utöka sexköpslagen till att det även ska vara olagligt att sälja ?? Bitte | |
| LisaLong | 2013-10-31 15:12 | |
![]() | Skulle vara bättre denna tråd låg på seriöst tycker jag. Varför inte? Det är världens äldsta yrke + att det alltid kommer finnas, så en statlig bordell låter inte helt fel. Månha + för tjejerna, dom ska kunna bo där, det ska vara skyddad sex samt inga droger. Säg nu inte att det bara är drogmissbrukare som säljer sina kroppar för det är fel. | |
| DB9 | 2013-10-31 15:13 | |
![]() | Går aldrig att få bort marknaden men man borde göra ett vettigt försök att reglera den. Att staten ska stå bakom behövs ju inte, går ju bra med privata företag också. Men gissa om dom kommer att vara hårt granskade av skatteverket. | |
| llloyden | 2013-10-31 15:22 | |
![]() | Vad som helst bara man kan få bort sexslavhandel, kidnappningar, tvång och kriminalitet och svarta pengar från detta. ..... men det är väl knapppast möjligt, så länge vissa vill köpa sex illegalt, trots att de vet att det är ett helvete för "tjejerna". Det är kanske det som triggar dem... vem vet. Det är i alla fall helt sjukt att en del kan tjäna så himla mycket pengar på detta. Det finns ju tydligen en stor, stor marknad av vanliga män, familjefäder etc. | |
| lamaglama | 2013-10-31 15:28 | |
![]() | Är det säkert att "tjejerna" är så sugna på att bo på sin arbetsplats? Som om det var nåt slags anstalt då eller? Jag tänker mig att även prostituerade kan vilja ha ett liv utanför prostituerandet, ungefär som de flesta andra yrkesarbetande har liv utanför jobbet. Men just prostituerade kanske inte borde få gå omkring lösa i samhället eftersom de kanske extraknäcker svart då och drar på sig sjukdomar på fritiden. | |
| Megaherz | 2013-10-31 15:33 | |
![]() | DB9: Tyskland | |
| Bitte - Administratör | 2013-10-31 15:34 | |
![]() | Så det vore ok att grannen köpte sex av din dotter? Bitte | |
| lamaglama | 2013-10-31 15:41 | |
![]() | Om min dotter är myndig och även grannen är myndig så vet jag inte hur jag skulle kunna förhindra det oavsett om det finns lagliga bordeller eller ej. Min myndiga dotter får sälja sex till vem hon önskar. | |
| DB9 | 2013-10-31 15:50 | |
![]() | Enligt min erfarenhet så gör mina döttrar vad de vill och jag har insett att det enda jag kan göra är att försiktigt råda dem. | |
| Megaherz | 2013-10-31 15:55 | |
![]() | Tror få drömmer om att bli prostituerade, är en nödlösning - eller tvång. Man borde inte dömma så snabbt, som det känns du gör bitte. Om grannen skulle köpa sex av min dotter hade jag säkert inte varit förtjust. Men om man som förälder bryr sig om sitt barn har man troligtvis gjort allt man kan för att hjälpa till att slippa situationen | |
| Salka1 | 2013-10-31 16:01 | |
![]() | Arbetsförmedlingen skulle ju få fler jobb att förmedla till unga människor, förmodar att det även ska finnas manliga prostituerade på bordellerna. Man får som bekant inte tacka nej till jobb som AF förmedlar. | |
| DB9 | 2013-10-31 16:06 | |
![]() | Salka1! Då är det ju hög tid att ändra på den korkade regeln. | |
| Bitte - Administratör | 2013-10-31 16:07 | |
![]() | Jag dömer för det är sjuk att det ska gå att köpa en annan människas kropp för sitt eget nöjes skulle. Det är så förbannat kvinnoförnedrande så ord finns inte , som sagt det ska vara lika förbjudet att sälja som att köpa . och det ska dess utom vara höga straff på bägge delarna Bitte | |
| Måns_E | 2013-10-31 16:07 | |
![]() | Jag tror inte att arbetsförmedlingen skulle få så värst många fler jobb att förmedla, porrfilmsskådis och strippa är redan två lagliga yrken i Sverige, men det dräller ju inte precis av sådana tjänster lediga hos arbetsförmedlingen, och vid de få tillfällen då arbetsförmedlingen har haft sådana yrken på sin platsbank så har det inte varit något krav på att söka dessa. Angående Bittes dotter så tycker jag att man inte skall lägga sig i om det är en transaktion mellan två vuxna individer. Det kan ju vara så att dottern tycker att det är helt ok att ha sex med denna man och dessutom behöver tjäna pengar. Det kan också vara så att hon behöver pengar till knark och gör precis vad som helst för att komma åt dessa, men i så fall så är ju knappast själva försäljningen av sextjänsten grundproblemet. | |
| Minta | 2013-10-31 16:09 | |
![]() | Jag tror inte så många skulle vilja jobba med det för avtalsenlig lön. Det är nog mycket och snabba pengar som lockar. Om man inte är nergången av drogmssbruk och tar vad som helst. Men då platser de väl inte på de statliga/kommunala/landst ingsdrivna bordellerna? | |
| Måns_E | 2013-10-31 16:10 | |
![]() | Jag har svårt för förbjudsivran av sådant som man tycker är "äckligt" och "skamligt". Hela syndbegreppet kletar sig in i morallagarna, som om de vore skrivna en annan tid. Sexköpslagen är nog en av de mest inkonsekventa lagar vi har, dessutom så är det ju mer eller mindre uttalat i förarbetet att det egentligen inte handlar om sexköp, utan att det handlar om att skydda kvinnor från farliga män. (Vilket är lite lustigt då såväl kvinnor finns på sexköparnas sida som män finns på sexsäljarnas sida). | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-31 16:13 | |
![]() | Bättre att lägga dessa pengar på att hjälpa dessa kvinnor genom att skapa fler arbeten. Kan hålla med att det finns vissa grupper som skulle kunna gynnas genom att man legaliserade sådana här verksamheter, t.ex socialt handikappade individer och personer med funktionshinder som kanske inte har någon möjlighet eller svårigheter med att finna en sexuell partner. Men jag är nog emot det ändå. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-31 16:14 | |
![]() | OCH män! Bra sagt Måns_E. Man glömmer ofta männen... | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-31 16:17 | |
![]() | Självklart ska samtyckande vuxna människor få köpa och sälja sexuella handlingar om de vill. Varför offentligt drivna bordeller skulle behövas förstår jag inte. | |
| lamaglama | 2013-10-31 16:20 | |
![]() | Jag skulle ogilla ännu mer om min dotter gick med i scientologerna. Men man får inte bestämma över sina vuxna barn. | |