Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-11-01 19:34 | |
![]() | äter inga döda djur eller människor,i 12 provinser i Afrika hittades bindväv av människa i kötträtter,så kor och hästar går säkra för mig | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-01 19:35 | |
![]() | Kram på dig! Jag mår faktiskt bättre i både kropp och själ av att minska på kött-intaget. Då jag väl äter kött är det oftast svensk ekologisk nötfärs som används. Och jag har som ritual att tacka för den måltiden och visa respekt. Låter helskumt.... Men så gör jag. | |
corlini | 2013-11-01 19:36 | |
![]() | afrikas djur är hotade och det finns hur mycket människor som helst där så oavsett om det verkar äckligt så är det inte förvånande. | |
Megaherz | 2013-11-01 19:39 | |
![]() | Går säkert laga råtta på ett gott sätt. I Peru är väl marsvin en delikatess ? Känns lite som samma grej. Sen är det väl vanor och kultur som avgör Vad som känns ok: grodlår, sniglar, spindlar, levande bläckfisk och lutfisk är för mig tabu, något jag aldrig skulle prova . Andra verkar gilla det | |
Megaherz | 2013-11-01 19:41 | |
![]() | "12 provinser i Afrika" ttiittii, du får det att låta som om Afrika är ett land med en kultur. Skulle gärna vilja ha källa på din hävdan, tack! | |
magnusito | 2013-11-01 20:07 | |
![]() | corlini Är din lösning på det problemet att alla djur blir uppätna? Barockt. Lösningen är naturligtvis en helt annan. Djuren har rätt till sina liv! Människan håller på att slå ut ekosystem totalt, ända till utrotning och då måste vi lägga om livsstil totalt! Och till Jaapmeister om hen läser...: Radikalt! | |
corlini | 2013-11-01 20:13 | |
![]() | vad pratar du om magnusito? vilken lösning, vilket problem? menar du ttiittiis inlägg om afrika? isf kan jag svara - du har inte läst rätt. det jag sade var att det inte vore konstigt om det finns spår av människa i en kötträtt i afrika. tror nämligen inte de har särskilt stor tillgång till köttdjur i förhållande till befolkningsmängd och ekonomi, tror däremot att folk både försvinner och dör titt som tätt och att stora regioner har helt oregistrerade befolkningar vilket ger oppurtinister goda möjligheter att späda ut färs s.a.s så rent teoretiskt är det inte omöjligt. hur var det nu med salladen, är det en konstruktion att de olika sorterna har olika smak, egenskap, konsistens... du förutsätter ju att vi som äter kött äter enbart vissa djur pga mänsklig "konstruktion" | |
magnusito | 2013-11-01 20:16 | |
![]() | Ursäkta. måste ha läst fel. | |
magnusito | 2013-11-01 20:17 | |
![]() | Men djuret har ju varit en levande varelse som du kan relater till. Så är det ju! | |
magnusito | 2013-11-01 20:17 | |
![]() | relatera | |
Bahoo - Ej medlem längre | 2013-11-01 20:24 | |
![]() | Vad har Afrika att göra med vad vi äter här? Där har dom ju en lång tradition av kannibalism. Snacka om att yra och tappa tråden. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-11-01 20:29 | |
![]() | Magnusito har naturligtvis rätt i att vad vi äter och inte äter är godtyckligt. I Kalifornien är försäljning av hästkött olagligt, i Italien är det en omtyckt råvara. Det är inte mindre rationellt att äta hästar i Amerika än det är i sydeuropa. Personligen ser jag dock inget problem med att det är konstruktioner. | |
Sote | 2013-11-01 22:59 | |
![]() | Jag undrar hur det skulle kunna vara en lösning på något problem att alla slutade äta kött. Det skulle ju rätt snabbt bli alldeles ohållbart med alla dessa djur som skulle få leva sina liv ända tills dom självdog. Varifrån skulle all deras mat komma då? Eller skulle dom få svälta ihjäl? För grejen är ju att det är inte köttet i sig som medför miljöpåverkan utan det levande djuret, och fårdjuren fortsätta leva så blir ju påverkan ännu större. Eller ska alla djur först slaktas och brännas? Ska man på något sätt kontrollera djurens fortplantningsförmåga? Ska ingen längre få äga djur privat? Hur tänker man när man propagerar för att alla ska sluta äta kött egentligen? Jag undrar verkligen? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-01 23:13 | |
![]() | Jag skulle verkligen vilja se några tillförlitliga fakta på kannibalism i Afrika, särskilt de där kötträtterna med bindväv av människa. Att en förvirrad missionär har fått något om bakfoten räcker inte som bevis. | |
LisaLong | 2013-11-01 23:22 | |
![]() | Magusito är bland ett fåtal som vet vad han pratar om och jag delar hans åsikter till 110%:) | |
Rålex | 2013-11-01 23:25 | |
![]() | Magnusito- du har full rätt att vara vegetarian, samtidigt har vi andra rätt att vara köttätare, inget konstigt med det. Bara att acceptera! | |
LisaLong | 2013-11-01 23:25 | |
![]() | Kannibalism i systematiskt form förekommer i modern tid endast i Afrika. FN:s säkerhetsråd fördömde därför så sent som 2003 den afrikanska staten Kongo då det där enligt 350 ögonvittnen begåtts många övergrepp med inslag av kannibalism mot lokalbefolkningen. Två svenska FN-soldater blev enligt vittnesuppgifter uppätna i Kongo på 60-talet. Kongos premiärminister Lumumba lär innan sin död på 60-talet i radio ha sagt "När det här är över ska vi återgå till det gamla och äta upp våra fiender! vilket låter antyda en lång tradition av kannibalism i regionen. | |
LisaLong | 2013-11-01 23:26 | |
![]() | www.alltomvetenskap....ka nnibaler | |
LisaLong | 2013-11-01 23:27 | |
![]() | Hittade lite åt dig Pink Ribbon:) | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-01 23:34 | |
![]() | Alltså. Det där är ju isolerade människor som lever i djungeln... Och enligt artikeln också den enda stammen som är kannibaler? Titti pratade om 12 provinser | |