Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DB9 | 2013-11-02 14:04 | |
![]() | Kan homosexualitet ha kommit till genom genmutation eller inavel. Eller har den kanske alltid funnits där hos människan. En del djur är ju också homosexuella eller åtminstone bisexuella. | |
| magnusito | 2013-11-02 14:15 | |
![]() | Sedan får man skilja på homosexuella handlingar och på homosexuell identitet. Om en person har sex med en person av samma kön så kan samme person ha sin orientering främt mot motsatt kön och ha en heterosexuell identitet. Och tvärt om förstås. När djur har sex så tror jag inte de anser sig vara varken det ena eller andra. Djur har sex med individer av samma kön oftast när det inte är parningstid. Detta censureras av naturfilmare. Naturfilm är besatt av att visa upp världen som heterosexuell. | |
| DB9 | 2013-11-02 14:42 | |
![]() | Är det sant? :-) Censureras djurporrfilmer? :-) Har för mig att jag nyligen sett en babianhanne som kopulerade med sin brorsa på TV. :-) | |
| Sote | 2013-11-02 15:11 | |
![]() | Meramera- om det är själva fortplantningen som man ska fokusera på så faller ju en väldans massa människor bort som onaturliga direkt. Finns ju dom som inte kan få barn av olika skäl och dom som inte vill, sen har vi dom som vill men inte hittar nån att få det tillsammans med. Bara löjligt att i dagens samhälle dra upp fortplantningen som ett skäl mot homosexualitet. Om du inte visste det så är det många homosexuella som har barn idag och som faktiskt är biologiska föräldrar till barnen i många fall. | |
| DB9 | 2013-11-02 15:23 | |
![]() | Har insett att denna tråd kan verka stötande och kränkande för många. Det var inte min mening. Jag lägger ner nu. | |
| Pelle J | 2013-11-02 15:39 | |
![]() | Synpunkter kring merameras inlägg: För mig innebär naturligt sådant som förekommer i naturen, vilket då - i allra högsta grad - inbegriper homosexualitet. Sedan kan man diskutera huruvida det är "normalt" eller inte, och då måste man definiera vad som är norm och hur långt ut fån normen man kan röra sig innan det blir "onormalt", fast å andra sidan är det bara en lek med ord. Jag tycker att tolerans är ett enastående ord i sammanhanget... | |
| LisaLong | 2013-11-02 15:43 | |
![]() | Kärlek är kärlek oavsett kön. Men jag förstår också hur medmera menar, skulle alla vara homusexuella skulle människan dö ut. Ordet "naturligt" är egentligen svårt att definiera, vad som är naturligt för en, kan vara helt onaturligt för en annan. | |
| LisaLong | 2013-11-02 15:44 | |
![]() | Sen kan jag tycka att när folk börjar prata om "hen" har det gått för långt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-02 15:46 | |
![]() | Människan kommer nog dö ut förr eller senare ändå med tanke på våra levnadsvanor. Mer onaturligt med allt utsläpp vi människor bidrar med.... Jag tror nog att många fler är t.ex bisexuella än vad de kanske vill erkänna... Det är nog vanligare med homosexualitet än vad man kan tro! | |
| LisaLong | 2013-11-02 16:02 | |
![]() | Det är sant Mollee2 | |
| insatser | 2013-11-02 16:27 | |
![]() | Alla behövs | |
| magnusito | 2013-11-02 17:09 | |
![]() | Hej Lisa! Människan behöver inte dö ut p g a homosexualitet. Det finns nog helt andra realistiska hot. Dessutom kan man göra barn utan heterosexuell kärlek. Det går alldeles utmärkt att inseminera. | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-11-02 17:53 | |
![]() | Kära D89, får man fråga hur detta är relevant och, framförallt, varför du undrar över det? Så länge majoriteten inte är homosexuell kommer mänsklighetens sexualitet inte bli mänsklighetens undergång, och så länge alla lever med en sexualitet präglad av fri vilja spelar det väl ingen roll om det är naturligt eller ej? Folk kan väl få ha sex och förhållande med vem och vad de vill, så länge alla inblandade individer är med på det? | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-11-02 18:16 | |
![]() | Om alla homofober slutade få homosexuella barn så löser det sig "naturligt" :) | |
| Sote | 2013-11-02 18:28 | |
![]() | Men ärligt talat? Vad har sexualiteten med fortplantningen att göra rent tekniskt? Det är ju inga svårigheter att skaffa barn nuförtiden oavsett sexuell läggning eller inget sexuellt intresse alls. Finns massor med hjälp att få bådehär och utomlands. Det kommer troligtvis bli ännu enklare att få hjälp i framtiden också så inte sjutton dör vi ut även om så alla blir homosexuella. | |
| Rultatultan | 2013-11-02 18:38 | |
![]() | TS skrev "Homosexuella. Naturligt eller onaturligt" Sexualiteten är väl något högst naturligt. Hur vi uttrycker den varierar. Jag ser inte hur just utövarna av homo-sex skulle vara onaturliga. | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-11-02 19:03 | |
![]() | Sote: App, app, app. Du bortser den stundande zombieapokalypsen där alla laboratorier kommer förfalla. | |
| Sote | 2013-11-02 19:11 | |
![]() | Fast då blir det inga barn gjorda ändå. Man kommer ha fullt upp att hålla sig levande och så är ju zombies så jäkla avtändande ändå.....ä. | |
| brava | 2013-11-02 21:50 | |
![]() | Tycker att Molee uttryckte saken precis. Det är väl i första hand en individ man blir kär i - inte ett könsorgan. | |
| le-lou | 2013-11-02 22:06 | |
![]() | I ett större perspektiv så är väl den stora fråga hur eller snarare varför homosexualitet...som faktiskt innebär att man inte reproducerar sig, bibehålls i naturliga populationer? Det har ju visat sig att iaf manlig homosexualitet delvis är ärftligt. Man blir ju nyfiken. www.dn.se/nyheter/ve...s- arftlig/ | |