Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:17 | |
![]() | Jag har blivit bjuden, och tar givetvis emot! :-) | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:19 | |
![]() | Men hallå till er som tycker att det är fel eller förlegat med att en kille bjuder vid en dejt??? Nu nämnde jag innan om frukost,lunch middag ,just för att jag uppfattade att det var om den typen av bjudning? och jag står fast vid detta:) killen skaa bjuda..så de så:) Men för den skull behöver det inte vara värsta dyraste bjudningen heller? Utan det är mer en känsla av uppvaktning från en killes sida att vilja bjuda.. Och då kan det t.om handla om att man t.ex. kanske är ute på en promenad i skogen.. och plötsligt får killen ett infall och säger så här? sätt dig här på stenen en stund så ska jag greja en liten överaskning? ;) :) Och plötsligt så kommer killen tillbaka efter att ha vart en runda i skogen och säger? Kolla häär =) vad jag har plockat =) goda blåbär som jag vill bjuda dig på =) Dee..är en romantisk och gullig grej =) och DET kostar inte mkt. =) utan det är egentligen hela tanken och grejen med det hela :) som känns bra :) Och är man nu fattig båda två? Ja då kan det vara riktigt romantiskt att hjälpas åt att fixa föda tillsammans och sedan inta måltiden.. :) Så? de beror lite på i vilken situation eller plats man befinner sig också påtillsammans :) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:27 | |
![]() | Nej, jag har betalat för min egen del på dejter. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:29 | |
![]() | Jag bjuder gärna på frukost om en tjej vill gå på dejt med mig. | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:31 | |
![]() | Det måste finnas romantik och uppvaktning i en dejt..och det jag ovan nämnttycker jag iaf. hör till en av många sätt att vissa uppskattning, uppvaktning & romantik.. om inte tjejen nappar på detta? då är det kört :) | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:33 | |
![]() | Och en tjej går väl inte med på någon dejt ? om det inte från början känns som att det är en kille som verkar vara henne i smaken i övrigt heller? eller? | |
| Lillstölla | 2013-11-12 12:35 | |
![]() | Är det första dejten så förväntar jag mig inte att killen ska betala, faktum är att jag brukar göra upp med honom på förhand att jag ska betala för mitt eget. Avskyr hela grejen med att killen förväntas betala, känns rätt förlegat/amrikaniserat. Sen om man sen är tillsammans med någon så bryr jag mig inte om han betalar men skulle aldrig låta honom betala hela tiden utan jag betalar också, blir väl lite 50/50. MVH/ Fröken självständig och envis! | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:35 | |
![]() | xxEyexx: Så du ändrar åsikt mitt i inlägget? Om kvinnan är miljonär och mannen går på socialbidrag, hur blir det då? Jag vill se kvinnor som individer och inte klumpa ihop, tror inte alla tycker frågan är lika självklar som du eller att alla kvinnor skulle ha samma syn som du. Jag tycker båda extremfallen är lika löjliga, att förvänta sig att bli bjuden endast i egenskap av att vara kvinna och att av princip aldrig godta att bli bjuden. Samtidigt är det ganska klumpigt om man som man får det att låta som om man ska bjuda när man frågar om middag och sen förvänta sig att notas ska delas. | |
| Gautama | 2013-11-12 12:35 | |
![]() | Men nu är väl inte frågan om romantiska gester som blåbär på en skogspromenad. Knappast nån som säger nej tack till det och envisas med att plocka sina blåbär själv. Frågan var om man förväntar sig att killen bjuder vid restaurangbesök eller cafébesök..., en stor skillnad enligt mig. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:40 | |
![]() | För mycket Hollywoodfruar för vissa. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:45 | |
![]() | Vill folk betala. Fine! Jag har också betalat för andras fika. Ser inte problemet om den andre insisterar. Sedan tycker väl jag att man får vara beredd på att betala själv också. Men om den andra insisterar... Då tackar jag hjärtligt och tar emot | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:46 | |
![]() | Ni fattar inte grejen hör jag =) | |
| Megaherz | 2013-11-12 12:47 | |
![]() | Finns många andra sätt att visa uppskattning och romantik än att betala för pizzan. Dessutom tycker jag inte att det enbart är mannens uppgift. Män vill väl också känna sig uppskattade ? | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:49 | |
![]() | Romantiiik.. är det som gäller :) Och är kvinnan miljonär? ja då får väl kvinnan betala :) jag är inte knusslig om jag skulle ha haft pengar i överflöd :) huvudsaken det känns romantiskt i sådana fall ? :) | |
| Megaherz | 2013-11-12 12:51 | |
![]() | Jag förknippar inte pengar med romantik. Romantik kan vara gratis, och det blir inte alltid romantiskt bara för att han pröjsar | |
| Lillstölla | 2013-11-12 12:52 | |
![]() | Kan inte riktigt se det romantiska i att insistera att betala för en fika men romantik har väl kanske olika innebörd för olika människor. Personligen handlar det mer om osjälviska gester, en mysig promenad och hålla handen, plocka blommor på en äng och ge mig så för min del går inte pengar och romantik direkt hand i hand. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-11-12 13:00 | |
![]() | Så din hållning är att mannen ska betala eftersom det är romantiskt? Den hållningen kan jag godta framför förklaringen "det bara är så", men jag håller inte med dig. Romantik handlar om omtanken bakom och att vilja göra något för den andre som den uppskattar, och att köpa sig fri är väl det enklaste sättet? Det romantiska med en hemmamiddag är väl exempelvis inte kostnaden för maten utan tiden och omtanken som har lagts ner på maten? Jag kanske tänker fel, eller olika. | |
| le-lou | 2013-11-12 13:00 | |
![]() | Blir jag utbjuden så förväntar jag mig att han betalar. Bjuder jag ut så betalar jag. Är i förhållande dock, den som har pengar pröjsar! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-12 13:02 | |
![]() | Det här med att bli bjuden/bjuda är olika på vem man går ut med. Vän, barn, förälder eller en man som man känner ganska väl. På en första dejt eller med en man som jag knappt känner, skulle jag känna mig underlägsen, i tacksamhetsskuld eller rent horig om jag åt eller framförallt drack ordentligt på hans bekostnad. Vissa svamlar alltid till det i massor och jag undrar under vilka former och hur ofta dessa verkligen dejtar? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-12 13:09 | |
![]() | Är jag en av de som svamlar kanske? Bra undrar ;-P Alltså. Jag funkar så oavsett om det är dejt med män, vänner eller bekanta. Om någon insisterar på att betala för en kaffe, så tar jag givetvis emot. Men skulle det röra sig om en hel utekväll, så skulle jag nog känna mig snyltig faktiskt. När jag tänker dejt, så tänker jag en fika och lite samtal. Jag har förvisso aldrig varit på någon "lyxdejt". De jag har gått ut med har varit vanliga hederliga svenssons. sen var det några år sedan jag dejtade, typ tonåren. efter det har jag haft förhållanden som inte har krävt dejter. | |