Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 941

Forumkategorier

Användare Inlägg  
A W K - Ej medlem längre2013-11-19 11:29
Antal inlägg: 1646

10 år kanske.

pycke2013-11-19 18:30
Antal inlägg: 61

Åh, det finns alltså några brevskrivare kvar därute. Underbart! En eloge till er :-) Jag har glömt datorn för en god stund, för jag plitar på ett lååångt brev till en god vän som ringer mig varje dag. Handstilen är inte som den brukar, den är lite "ringrostig". Men jag tror inte att det spelar någon roll. För ett handskrivet brev privat till någon man känner behöver inte alls vara prydligt. Och skulle det skänka någon ett gott skratt, då bjuder jag på det. Ska rita lite krumelurer också.

Sannerligen blir det här en oväntad överraskning till min väninna. Och blir hon glad, blir min glädje det dubbla.

Tack för era fina inlägg. Jag känner mig peppad och uppslukad av postlig nostalgi :-)

Ha en fin dag!

Challe_B - Ej medlem längre2013-11-19 18:58
Antal inlägg: 5853

så nu har brevet blivit skickat, 5 A4 i ett nästintill oläslig handstil. hoppas det blir uppskattat

pycke2013-11-19 19:25

Hej Challe_B!

5 A4?!! Oj, så långt brev blir det nog inte för mig. Jag är stort imponerad. Det kan ju inte annat än att bli uppskattat! :-)

Hör gärna av dig med fortsättning (läs; respons på brevet)

Ha det gott!

LadySol - Ej medlem längre2013-11-19 19:29
Antal inlägg: 33199

Bra jobbat Challe!
Mina brev är alltid på minst 4 A4, blir de kortare undrar de om jag är sjuk. :P Jo, jag gillar att skriva. :)

pycke2013-11-19 19:29

Till Gr3en:

Absolut tycker i alla fall jag att även ett jobbmässigt handskrivet meddelande kan räknas lite som ett "brev" :-) Det verkar ju handla om sådant som kan tänkas att mottagaren kan komma att uppskatta.

Jag fick en lapp från en konferensdeltagare för ett par år sedan med flera rader lång beskrivning av uppskattning för min behjälplighet. Lappen hänger fortfarande på väggen på jobbet. Det var mer personligt än en blomma :-)

pycke2013-11-19 19:32

LadySol!

Du och Challe_B får nog starta en brevskrivarkurs. Jag kommer inte ihåg vad man skrev i så långa brev. Och skulle du släppa en bok en dag med alla dina brev (vilket jag hoppas du kan tänka dig att göra). Flasha gärna det här på Betapet så jag inte missar en signerad förstautgåva!

:-)

LadySol - Ej medlem längre2013-11-19 19:35

Jag vet att mottagaren har sparat alla brev jag skickat, inklusive de jag skrivit på toapapper, på svenska och sedan postade en svensk-engelsk ordlista några dagar senare och på ett enormt ark i vilket jag började i ett hörn och sedan skrev runt kanterna. :P Hon räknade dem när jag var där och hälsade på förra året, det blev strax under 1000 brev. Men så har vi ju hållit på i snart 15 år också. :)

pycke2013-11-19 20:35

LadySol!

Jag är mållös. Vilken lyckost! Hon behöver inte köpa tapeter och lär aldrig ha tråkigt. Hon behöver nog heller inte köpa böcker. Har aldrig hört att någon skrivit så många brev. Jag skulle nog vilja påstå att det är unikt. Kul att ni hållit på så länge!

När jag blir pensionär ska jag bli "värsta brevskrivaren". Fast jag behöver börja nu, så jag får upp tempot.

Nu gör jag vågen för alla dina fantastiska brev :-) *stort fascinerad*

LadySol - Ej medlem längre2013-11-19 20:37

Nu gör du mig generad. Jag skriver ju för att jag gillar det, är lika flitig här och i bloggen. Har alltid haft lätt för att låta orden flöda. :)

Hon och hennes man brukar läsa breven i sängen, den ena läser första sidan och skickar sedan över den till nästa. *haha* Jag fick se lådan med brev, det gav en lätt surrealistisk känsla. :)

Challe_B - Ej medlem längre2013-11-19 20:37
Antal inlägg: 5853

Jag skrev helt enkelt ett svar på ett mejl, fast jag skickade det med brev istället, skrev om frukost, drömmar, vin, mejl och Anna Book...

pycke2013-11-19 20:39

Tinna!

Vilken pysslig tjej du är! Knåpar kort och skickar paket *himlar med ögonen*. Vem skulle INTE uppskatta det?! Det blir ju som spontan julafton vilken dag som helst på året. Åh, vad roligt!

Jag skulle nog vilja veta lite mer om hur du gör de där korten :-)

LadySol - Ej medlem längre2013-11-19 20:40

Tinna gör fantastiska kort!

pycke2013-11-19 20:42

Challe_B!

Hahaha!! Vilken skön blandning av innehåll. Och vilken vändning... du får ett mail och svarar med ett brev :-) Undrar vad mottagaren kommer att säga.

Ja, det är nog lite så det ska vara i ett brev. Lite av varje. Något verkligt och något från fantasin. Underbart Challe, helt fantastiskt underbart!

pycke2013-11-19 20:42

LadySol!

Har du sett dem?

LadySol - Ej medlem längre2013-11-19 20:43

Jag har haft äran av att vara mottagare till ett gäng, ja. :)

pycke2013-11-19 20:48

Åh, kära nån. Vilken ära!

Se till att vårda dem väl. I framtiden kommer dagens brev att hamna på museum. Sådär som 1800-talets brev har gjort :-)

Okej, då kommer jag också att vänta på utgivningen av bildboken med Tinnas kort :-)

LadySol - Ej medlem längre2013-11-19 20:52

Jag har naturligtvis sparat dem. :)

Lillstölla2013-11-19 22:50
Antal inlägg: 23831

Är nog 5-6 år sedan som jag skrev ett riktigt brev. Tråkigt nog! Men har inga som jag har behov av att kommunicera med på det viset längre. Väldigt sällan jag får mail från vänner heller, använder oss av chatt eller sms, ibland telefonsamtal om det är nåt. Saknar dock att få riktiga brev, och skicka. Men rätt överflödigt när de flesta bor i samma stad.
Dimper ner vykort från en kär vän här emellanåt och de är mycket uppskattade och sparas såklart!

Jag är dock usel på att skicka kort själv, skickar inga julkort heller. Många år sen jag gjorde det sist.

rien de neuf - Ej medlem längre2013-11-19 23:32
Antal inlägg: 1015

Fick opassande mail från f.d dagispappa igår kväll. I morse mailade han en ursäkt och skyllde på fylla. Väldigt rolig situation, men hade såklart uppskattat det mkt mer om han postat ett fyllatbrev.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?