Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 18 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| klobba2 - Ej medlem längre | 2013-11-22 07:39 | |
![]() | Inget ont om Zakk Wylde, en synnerligen kompetent och duktig gitarrist. Som var en behövlig vitamininjektion, men att påstå att Ozzy levt på honom är ju närmast skrattretande, Han har ju Ozzy och tacka för sin karriär. Utan honom hade han väl fortfarande bara varit en hyllad lokalhjälte på nån sylta i sin hemstad. Dessutom har väl ZW bara vart med och plitat låtar på 3 album. Ignorance is bliss. | |
| le-lou | 2013-11-22 07:56 | |
![]() | Z wylde är helt klart en oerhörd talang, BLS tillhör mina absoluta favoritband men inte fan hade han/de slått så om det inte varit för Ozzy. Säga vad man vill om dåren, men röst och karisma hade han. SKriver hade för sist kändes allt det där faded out minst sagt. | |
| Sote | 2013-11-23 00:32 | |
![]() | Enligt sonen så levererade dom och Ozzy är ju som zozzy är, still going strong. Han fick ett skithäftigt paketmed trumpinnar och plektrum och ett gästlaminat till konserten på sin earlyentry biljett. Till råga på allt lyckades han norpa åt sig ett Tony Iommi plektrum som kastades ut. Kan säga att han är nöjd med kvällen. Det enda negativa är ju att publiken på konserter i stockholms arenor är så himla mycket otrevligare, hårdare och ruffigare än festivalpublik på tex Metaltown. Klimatet är tuffare här på nåt sätt och ingen hänsyn tas till andra, det är armbågarna i nacken som gäller. Trist. | |
| baloo1000 | 2013-11-23 16:54 | |
![]() | Totalt värdelöst | |
| Sote | 2013-11-23 18:29 | |
![]() | baloo-på vilket sätt då Om man bortser från att Ozzy rent sångmässigt är i rätt dåligt skick nuförtiden vilket naturligtvis alla som går och ser dom säkert är fullt medvetna om. Går man på en Black Sabbath konsert och tror att dom ska låta som i sina glansdagar så är man ju bara korkad. man får ju bedöma helhetsupplevelsen och det beror väl säkert på lite var nånstans man befinner sig i arenan. framför scenen är ju ljudproblemen inte särskilt påtagliga. | |
| baloo1000 | 2013-11-23 19:09 | |
![]() | Ljudet i arenan | |
| Sote | 2013-11-23 23:01 | |
![]() | Aha ok. Verkar som att det enda stället ljudet funkar på är framför scenen. Sonen var både på Maiden och Sabbath och han tyckte ljudet var helt ok, möjligtvis kunde det varit högre. Men så stog han förstås längst fram båda gångerna. | |
| med | 2013-11-23 23:02 | |
![]() | Bara sååååå bra!! | |
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-11-24 07:47 | |
![]() | Som så mycket annat så är det väl en fråga om inställning och attityd. Går man ut för att ha roligt så kommer man att ha det. Black Sabbath fick lysande kritik i Helsingfors, jag var inte där men jag har sett många band här i Åbo och bl.a. Motorhead på Pakkahuone mitt bland skäggiga bikers. Hur bra som helst! Pusuja kaikille:) www.hs.fi/kulttuuri/...49 33200081 | |
| Sote | 2013-11-24 08:47 | |
![]() | Flugfri-Seriöst? Du länkar till en tidning på finska?? Vad ska vi som inte kan finska göra med den länken? Var snäll och översätt ett sammandrag annars var ju det rätt meningslöst. Men i övrigt håller jag med dig om att det naturligtvis handlar om inställning och attityd. Vill man ha kul och är man ute efter att få se ett kultband som hade sin storhetstid för rätt länge sedan och rätt många fester sedan så får man också det. | |
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-11-24 09:00 | |
![]() | Ber seriöst om ursäkt, som sagt attityd...Trodde bilden var på svenska. Jag hoppas att jag inte skrattade på fel språk också.... | |
| baloo1000 | 2013-11-24 09:06 | |
![]() | Sittplatser i arenan då är inte ljudet bra varken på sabbath Maiden eller Springsteen | |
| Sote | 2013-11-24 09:08 | |
![]() | Inge fel på språket men det kanske inte är så meningsfullt att länka till här där kanske inte så många förstår. Jag skulle kunna länka till ett antal Chilenska tidningarmen det finns ju liksom ingen mening med det. Du får dock gärna översätta ett sammandrag av recensionen för jag blev nyfiken. I svenska tidningar var det rätt kritiskt. | |
| Sote | 2013-11-24 09:09 | |
![]() | Baloo- du får köpa ståplatser och trängas med dom andra hardcorefansen framför scenen nästa gång ;-) | |
| baloo1000 | 2013-11-24 09:21 | |
![]() | Äää. Är ju för gammal för det ha ha | |
| Sote | 2013-11-24 10:12 | |
![]() | Nädå- jag stog längst fram på Slayer på grönan i somras med minnittåring o njöt för fullt. Jag fyller femtio nästa gång och är rätt slut i kroppen så det var skitbra att stå längst fram för då hade jag ju kravallstaketet att luta mig mot. | |
| baloo1000 | 2013-11-24 10:19 | |
![]() | Haha | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-11-24 16:00 | |
![]() | Sote - ang otrevligt på Arenan kan jag hålla med. Dock var den enda sthlmskan jag hörde därinne frpn mig, min polare och en bekant vi sprang på. Resten var dialekt. Och då menar jag ända inifrån stan. Ett gäng på 7-8 pers med brytning norrifrån blev nekade entré på Kickis (el vad det heter idag). De var långtifrån nyktra men jag hann höra ett "jaja, vi e i stooooockholm nu" när de passerade. Pendeln ut var hyfsat belamrad med skräniga, överförfriskade dialektala personer i 40-50 årsåldern. När vi kommer dit bara min innan Sabbath kliver på så hinner vakterna slänga ut 6 pers pga fylla o bråk. Bara vid vår ingång. Ingen stockholmska så långt jag hörde. Så ja, det var ganska otrevligt klientel.... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-11-24 16:01 | |
![]() | Inte alls samma stämning på Slayer i somras kan jag väl tillägga :) | |
| calle34 | 2013-11-24 18:40 | |
![]() | Ja tyckte att Ozzy var sliten. Rösten var dåligt. Han pekade med fingret på munnen flera gånger och då kom trumsolot. Han har ju varit ute under en lång vistelse ..Arenan var bra Kändes liten inuti Tv ljuger Men modern. Ja vet att ozzy har varit i Stockholm under andra vistelse men då har jag inte kunnat åka. Ozzy kastade två hinkar med vatten det var allt. Vissa andra städer använder han vattenslang | |