Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| diffdiff | 2013-12-25 13:26 | |
![]() | Peter starkt jobbat. <3 Underbart att d u kan njuta utan alkohol. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-25 13:50 | |
![]() | Grattis Peter! Strongt jobbat. Vad fint att du finns kvar och kan dela med dig av dina upplevelser! // Imponerad | |
| rebell99 | 2013-12-25 20:47 | |
![]() | Att inte dricka alkohol är sunt förnuft | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-25 21:01 | |
![]() | En handling kan vara oförnuftig och paradoxalt nog utföras av en förnuftig individ? | |
| annakarineli | 2013-12-25 21:05 | |
![]() | Tack för att du delat med dig Peter & grattis till din kamp! | |
| annakarineli | 2013-12-25 21:07 | |
![]() | Eller... Det dör kanske lät konstigt! Men grattis till din vunna kamp & att ha fått livet tillbaka kanske låter bättre! Jag hoppas du förstår mitt budskap iaf! :) | |
| gulle84 | 2013-12-25 21:24 | |
![]() | har druckit kanske 2 ggr på 8 år. Och de två gångerna har varit på sommaren. Är otroligt glad för att jag inte dricker. Förstår inte grejen med det. Mår illa och gillar inte att bli annars som person. Visst man blir "glad", men man ska inte dricka för att bli gladare eller lyckligare. Även fast det är väldigt många som gör det. Jag gillar mig nog mkt utan alkohol. | |
| Sote | 2013-12-25 21:37 | |
![]() | det som är lite tråkigt är att det alltid tas för givet att man dricker för att bli påverkad. jag dricker för att vissa saker med alkohol faktiskt smakar bra till viss mat tex eller bara en riktigt kall öl på sommaren. Jag gör det verkligen inte ofta och inte mycket såfull blir jag liksom inte men om det inte var för just detta att man förr eller senare blir full så skulle jag nog dricka både mer och oftare. Just för att jag tycker om vissa drycker, och i ärlighetens namn så tycker inte jag att alkoholfri öl smakar gott eller alkoholfritt vin. Jag tillägger återigen då att jag verkligen vet vad missbruk av alkohol innebär på alla negativa sätt möjligt men jag kan ändå se skillnaden på att bruka och missbruka. det handlar faktiskt inte alltid om att man vill bli full, jag tror att många bara dricker för att det är gott med ett glas vin till maten. | |
| Gunilla _ | 2013-12-25 21:38 | |
![]() | Det verkar som att många ser [inta alkohol = supa]..? Jag super inte men gillar att ta ett glas vin, en öl eller en drink. Kan bli två-tre till och med. Förutom att jag inte kör bil vid såna tillfällen så är jag lika (o)präktig som annars. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-25 21:48 | |
![]() | att inta alkohol är absolut inte att supa, intar man det med måtta så kan man ju faktiskt tillochmed kombinera alkohol och bilkörning, så det är väl bevis nog för att man inte blir onykter så fort man skruvar av korken på flaskan. men när man börjar antyda att dom som inte dricker är självgoda och präktiga, tycker iaf jag att det visar på den där osunda inställningen till alkohol som alltför många svenskar lider av. | |
| gulle84 | 2013-12-25 22:08 | |
![]() | Oavsett om man tkr att vin, sprit eller vad man nu väljer att dricka, är gott.. Så är det ju så att direkt man intar alkohol så försvinner hjärnceller. Wow, skiter jag väl i, tänker många.. Jag har ändå så många hjärnceller. Tänker man så, så har man verkligen förlorat för många! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-25 22:38 | |
![]() | Det är just för sådana moralkakor som läses i inlägget ovan mig som det tyvärr kan bli så att det delas upp i två läger. Präktig - suput. Jag har verkligen aldrig tänkt som gulle84 beskriver det, det får stå för honom eller henne, däremot kan jag med mycket njutning dricka ett glas vin eller fler, beroende på tillfälle och plats. Och nej, det gör mig inte till alkoholist och jag har inget behov av att upprepa det inom någon snar framtid. Ibland sker detta ändå, medan det andra gånger går flera månader i mellan att jag dricker något alkoholhaltigt alls. Kan vi inte bara sluta peka finger åt varandra och acceptera att man både gör och tycker olika. Att det finns extrema exempel åt bägge håll gör inte att man har vare sig rätt eller förpliktelse att tvinga någon (man inte känner, i alla fall här på forumet) att gå i defensiven för att inte bli klassad som antingen superpräktig eller alkoholberoende. | |
| Sote | 2013-12-25 22:42 | |
![]() | Gulle-Det där stämmer inte . Hjärncellerna dör inte alls utan verkar dämpande på dem men slutar man dricka så återgår hjärnans funktion till det normala igen men det kan ta flera år. Man har undersökt hjärnan på människor som dött av alkoholmissbruk och dom hade precis lika många hjärnceller som alla andra. | |
| Sote | 2013-12-25 22:43 | |
![]() | alkohol verkar dämpande på dem, skulle det stå...... | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-25 23:01 | |
![]() | Jag startade tråden för att det kändes som att det fanns ett behov då så många var inne i tråden "hur full är du nu 1-10" Så jag tänkte att ni kunde få vara duktiga utan att möta de förtappade som nyttjar starkt. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2013-12-25 23:17 | |
![]() | 8. Lite glögg och en glas vin till middagen. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2013-12-25 23:17 | |
![]() | En glas? Vad är det med mig idag? | |
| Sote | 2013-12-25 23:38 | |
![]() | Vadå förtappade somnyttjar starkt? Herregud........ | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-25 23:40 | |
![]() | Men lugna ner dig lite nu. | |
| mrperfect | 2013-12-25 23:59 | |
![]() | Jag är alltid nykter i Vägtrafikförordningens definition, dvs endast drycker under 2,1% emn ser mig inte som speciellt duktig för det. De som därempt är normalkonsumenter borde ge fasen i att sätta sig vid ratten, det är betydligt viktigare. | |