Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carpe_Noctum | 2013-12-29 00:11 | |
![]() | Det kommer bli mindre och mindre arbeten men samtidigt tror jag inte att folk nödvändigtvis skulle få det sämre. Mera robotar till industrierna vi får mera fritid. Export och import är nog det som kommer att främja länderna emellan. Vi får mer och mer fritid enligt hur utvecklingen sett ut. Vi kommer må sämre och sämre pga en sorts meningslös tillvara där vi inte känner att vi bidrar till något tyvärr. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-29 09:53 | |
![]() | Vi hade som minst fritid när vi (människor) var samlare. Alltså innan vi kom på att man kunde jaga djur eller bruka jorden. Ända sen dess har vi blivit fler och fler samtidigt som vi har utvecklat tekniker som gjort våra jobb lättare och lättare och gett oss mer fritid och "billig" näring och energi. Robotar som gör industrijobb är bara en naturlig utveckling på det och inte alls något som skrämmer mig. Snarare får vi vackra biprodukter som en blomstrande kultur med mycket konst och välutbildade människor. | |
| jellyflower | 2013-12-29 10:49 | |
![]() | Fas 3 och alla andra bidrag som arbetsgivare kan få för att slippa anställa folk "på riktigt" tycks ha blivit en förutsättning för att de svenska "hjulen" ska "snurra". Därför kan man gott se på människor i fas 3 och liknande som rena samhällsbyggarna. De jobbar åt ICA och andra som ju absolut inte har råd att anställa någon (hahahahaha) och hjälper därmed ICA och andra företag att hålla näsan ovanför vattenytan =). De håller inflationen nere genom att de inte kan konsumera vilt omkring sig. Heder åt dem. Jag menar det. Sluta förakta folk som har det helvetes mycket sämre än ni. | |
| Vixen | 2013-12-29 14:06 | |
![]() | Det finns bara en lösning på arbetslösheten i Sverige, och det är att göra det billigare och mindre krångligt att anställa. Eftersom jag är småföretagare och har haft anställda under olika perioder, kan jag säga, aldrig mer! Aldrig mer att jag har någon fast anställd, eftersom det är så j-a dyrt och krångligt. Heller går jag på knäna själv, och skiter i att låta företaget bli större. Folk som är anställda har ingen aning om hur mycket blanketter och myndighetskrångel som det innebär att vara företagare, eller att förmåner som semester, pension och sjukersättning etc kostar pengar för företaget. Månadslönen är bara hälften av kostnaden för en anställd, lika mycket till går åt varje månad för att betala skatt som ska täcka den anställdes "trygghet". Jag har max råd med en veckas semester. Pension? Ha, jag räknar med att få jobba till jag är 75. Sjukskrivning? Jag är aldrig sjuk, för det går inte. Så sluta gnäll, och gör något åt saken! Rösta på ett parti som vill sänka skatterna, annars kommer det bara bli värre. | |
| gammelgam - Ej medlem längre | 2013-12-29 15:15 | |
![]() | Det är varken dyrt eller krångligt i normalfallet. Det dyra och krångliga kan eventuellt uppstå om man anställer fel person. Jag är absolut för att förenkla och förbilliga företagande och tycker det är en av de viktigaste valfrågorna, men det är tröttsamt med mytologisering av företagande. Så jädra svårt är det inte. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-12-29 15:33 | |
![]() | Tror tyvärr det blir värre med både jobb och mental hälsa. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-29 15:56 | |
![]() | Det är inte svårt, det tar inte oändligt med tid, men det är onödigt stelbent emellanåt. Och slitsamt att vara egenföretagare, men det hör också till charmen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-29 17:29 | |
![]() | jag känner att vi inte hjälper dom flyktingar tillräckligt som behöver det.Många är skadade sen kriget kanske inte fysiskt men psykiskt,dom går klart sfi och sen då ? Dom blir sittande i sina lägenheter och tittar på väggarna,eller på tv från sitt hemland.många barn till invandrare mår inte bra när dom ser hur dåligt mamma och pappa mår.särskilt män mår dåligt i flykting grupperna har jag märkt,när bjöd du hem en invandrar familj sist? gör det alla mår bra av det | |