Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2013-12-27 17:41 | |
![]() | Återigen: du verkar inte förstå skillnaden mellan orden "lika" och "jämlika". Det blir lite knepigt att diskutera med dig då. jämlika....jämbördiga.... jämngoda....lika skickliga... Kvinnor och män är olika......och olika skickliga i sport. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-27 17:48 | |
![]() | Nej, "jämlika" betyder inte "lika skickliga". Slå gärna upp ordet i en ordbok om du inte tror mig. | |
| magnusito | 2013-12-27 17:58 | |
![]() | Vännäs. I jämförelsen får man väl jämföra damlandslagets prestttion mot andra damlag gentemot herrlandslagets prestation mot herrlag. Annars går det inte att jämföra. Den absoluta jämförelsen Zlatan gör är ju helt korkad. Hoppas inte du är lika dum! Att han dessutom uttalar sig som ett jävla svin gör inte saken bättre. Men jag är inte förvånad. Inte ett dugg. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2013-12-27 18:01 | |
![]() | Har aldrig förstått varför just damfotbollen ska jämföras med herrfotbollen. Det ser ju lika ut i alla idrotter, dumt! Sen har man svårt att förstå hur ledningen i Sff egentligen tänkte när dom gav Svensson en bil av alla saker för att han har spelat flest landskamper. Fy fan vad korkat, klart det skulle ha varit en trofe som han är ensam om och klart Sjögran skulle ha en likadan eller en för herrar och en för damer. Man blir inte imponerad direkt av dom höga herrarna inom fotbollen. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-27 18:02 | |
![]() | Damlandslaget tar ju faktiskt medaljer i mästerskap. Zlatan borde vara stolt över eventuella jämförelser. | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2013-12-27 18:15 | |
![]() | Klart allt han sa inte var bra. Tror han tycker att prestationen att ta sig långt inom manlig fotboll är mycket bättre än prestationen att ta sig långt inom den kvinnliga. Han kan ju ha en poäng i det då det är betydligt fler män än kvinnor som spelar.Alltså mer konkurrens... | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-12-27 18:38 | |
![]() | Tycker cykeln med zlatans autograf är rimligt! Matchtröjorna brukar ju inbringa några hundra tusen! Kul med! | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-12-27 18:43 | |
![]() | "Relativ topprestation" relativt pris! Bil-cykel | |
| idahanna | 2013-12-27 18:55 | |
![]() | Zlatan kan hänga sig i ett Olivträd så vi slipper den idioten Tack för mig | |
| trenderss | 2013-12-27 18:59 | |
![]() | Jag är inget Zlatan-fan men jag vill nog ändå lägga mej i denna diskussion med att säga följande: Det Zlatan reagerar på är att en av vår tids bästa spelare, Anders Svensson, hamnat i ett j-t taskigt läge pga avundsjuka. Han har sportsligt (och ekonomiskt) gjort jätteinsatser för svensk fotboll och har nu hamnat i nåt slags jävla bakvatten pga omöjliga jämförelser. Han är värd bättre!!!! Jag är definitivt FÖR jämlikhet, och det tror jag faktiskt Zlatan är med, men denna storm i ett vattenglas handlar inte om det utan det jag beskriver här ovan. | |
| Romans | 2013-12-27 19:15 | |
![]() | Men, nog är det märkligt att damfotbollen inte kommit längre vad gäller teknik på de 30-40 år man hållit på. Det var hyfsat pinsamt att se det svenska laget i mästerskapet i somras. Det liknade mest St. Erikscupsnivå. | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2013-12-27 19:33 | |
![]() | Du med all din visdom kanske borde coacha dem? | |
| magnusito | 2013-12-27 19:33 | |
![]() | Det har ju faktiskt gått framåt ordentligt! | |
| magnusito | 2013-12-27 19:35 | |
![]() | Ja naturligtvis är det synd om Anders. Buhu... | |
| pabster1 | 2013-12-27 19:43 | |
![]() | Rättvist vore att damerna finansierade sina egna priser. Det var ett jävla tjat i vasaloppet om bil tidigare. Samma sak där 90% män ska finansiera att även en kvinna ska vinna en bil. Kvinnan tävlar inte mot männen så det är lika separat som Herr och damfotboll. | |
| Romans | 2013-12-27 19:43 | |
![]() | Oavsett vad man tycker om Zlatans uttalande så borde man kunna betrakta damfotboll objektivt. Och jämför man dagens kvinnliga spelare med t.ex. Anette Börjesson och Pia Sundhage som jag såg i slutet av 70-talet, så har det inte hänt mycket vad gäller tekniken. Vilket jag tycker är förvånande. | |
| mrperfect | 2013-12-27 19:57 | |
![]() | Konkurrensen är större bland herrarna. Zlatan bör däremot inte bete sig som han gör, jag har aldrig tyckt om hans attityd. beträffande bilen borde man ha tänkt två gånger innan man hade den som pris av flera skäl: 1) Vad skall damerna då få för pris 2) Skatten som mottagaren får måste ju betalas av honom 3) Man kunde förvänta sig en sån här jantelagsdiskussion, varför måste man ifrågasätta allting nuförtiden? Varför skall det så ofta vara millimeterrättvisa förresten? Om A uppskattar B mer än A uppskattar B och C reagerar med att B borde uppskattas likadant av A så skall väl inte A acceptera att A måste tycka precis samma sak som B bara för att B tycker så? Lite personliga tolkningar måste man få ge utrymme för. Ifall damlag lyckas i OS och blir trea och herrarna inte ens kommer till slutspelet så finns det väl få herrspelare som surt avhåller sig från att gratulera för bronset, oavsett om damfotbollen han mindre konkurrens eller inte. Den ekonomiska biten har i det sammanhanget ingen betydelse för i OS är det bara medaljer som räknas. | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-12-27 20:21 | |
![]() | Zlatan har ett underbart osvenskt sätt att vara på! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-27 20:49 | |
![]() | klart att kvinnor är sämre på fotboll än män.Så slatan säger bara det som ingen vågar | |
| kajix | 2013-12-27 20:59 | |
![]() | I Wimbledon tjänar kvinnliga segraren mer än den manliga. Sett till pund per gem iaf. | |