Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-31 14:59 | |
![]() | varför har du svårt att tänka det?allt man har på huden går in genom huden och in i blodet och renas i levern inget konstigt med det | |
| Triss - Ej medlem längre | 2013-12-31 15:19 | |
![]() | Den dunstar innan den gått in i huden | |
| Rödpeppar - Ej medlem längre | 2013-12-31 19:15 | |
![]() | visa mig studien titti! | |
| Amatörkock | 2013-12-31 20:33 | |
![]() | Hur mycket behöver du? Brukar ju finnas i lösgodisdiskarna, så ska du inte ha stora mängder så. För övrigt köpte jag några flaskor för bara en månad sedan. Minns dock inte vilket märke det var. Det var de där med "guldpapper" i alla fall. De som har mycket socker i sig! | |
| Amatörkock | 2013-12-31 20:38 | |
![]() | www.torebrings.se/bu...rt nr=72000 (inte sådan jag menade men ändå) | |
| Amatörkock | 2013-12-31 20:48 | |
![]() | Oj oj oj ww2.lakartidningen.s...le Id=13489 ;-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-31 21:06 | |
![]() | hittar inte den studien,ska googla senare,den ska finnas i en några gammal tråd om handsprit som fanns i seriöst tror jag | |
| Amatörkock | 2013-12-31 21:33 | |
![]() | "I vissa stater i USA har man tagit bort handspriten" är ett ganska luddigt uttryck. Är det så att man infört ett förbud eller att man på olika platser inom staterna tagit bort det? Självklart har man i vissa stater tagit bort det. Det är ju inte konstigare än att "i vissa skolor i Gästrikland har man tagit bort handspriten". Det intressant är ju om det är rekommendation, lag, "egen bedömning" från diverse ansvariga och i vilken omfattning samt inte minst anledning. I Sverige togs handspriten t ex bort på grund av att den missbrukades på olika sätt, stal den, på grund av ökad brandrisk med mera. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-01 15:49 | |
![]() | Hittar inte studien.men efter den studien som gjorts på en Kirurgavdelning var har jag glömt.så tog dom leverprov före och efter folk började med Handsprit och skillnad fanns,På vissa sjukhus i Usa har dom slutat med handsprit,pga dom ökade levervärdena | |
| Sote | 2014-01-01 15:53 | |
![]() | Amatörkock- vad menar du med " i sverige togs handspriten tex bort på grund av att den missbrukades på olika sätt " ? Var menar du att handspriten har tagits bort? Jag jobbar inom skola/ förskola och där spritas det för fullt. | |
| jellyflower | 2014-01-01 15:56 | |
![]() | Etanol absorberas genom huden, inget snack om den saken. Men hur mkt som absorberas resp avdunstar gm normal handspritsanvändning vågar jag mig ej på att gissa. Kom just på en ersättning för punschchokladflaska i grädde, man bör kunna använda arrakarom, sån som finns bland bakgrejor i affärer, finns även bittermandel och pepparmint. Punsch är ju gjort av arrak. Chokladen kan man ju tillsätta för sig. Lite sent jag kom på det men det blir ju fler nyår =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-01 15:58 | |
![]() | hur som,så testade jag att göra grädde med en punscpokal men det smakade inte gott ,så nu stå jag här med fikon för 230 kronor som jag inte vet vad jag ska göra med :(.Handsprit finns över allt och den är vällan inte bortagen | |
| Rödpeppar - Ej medlem längre | 2014-01-01 16:44 | |
![]() | Urschäckta poliskonstapeln, jag har inte druckit, bara spritat av händerna med handsprit. | |
| Rödpeppar - Ej medlem längre | 2014-01-01 16:46 | |
![]() | så länge titti inte kan visa en studie som påvisar signifikant leverpåverkan av handsprit (ej oralt inmundigat...) så kan vi bortse från påståendet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-01 16:53 | |
![]() | Klart man inte kan få leverskador av att smörja in händerna med handsprit! Isf hade hela läkarkåren varit utdöende! :-D | |
| corlini | 2014-01-01 17:43 | |
![]() | jag tycker det är jättebra att de små chokladflaskorna med punch i är borta. de var vidriga, skitäckliga och nu riskerar man inte längre att bli bjuden på någon sån skit. | |
| jellyflower | 2014-01-01 17:53 | |
![]() | Ja, det är ju skönt att man nu ej längre riskerar det hemska ödet. Det hände ju stup i kvarten att folk kom drällande och tvingade på en punschchokladflaskor. | |
| jellyflower | 2014-01-01 17:57 | |
![]() | Ämnet handsprit och möjliga skadeverkningar är inte färdigutrett: www.ncbi.nlm.nih.gov...MC 2954566/ | |
| dinodog | 2014-01-01 17:58 | |
![]() | Fikon går att äta utan punsch och grädde :-) | |
| jellyflower | 2014-01-01 18:02 | |
![]() | Rödpeppar: feber.se/bil/art/210...pa r_bilar/ | |