Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 950

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jellyflower2014-01-01 14:32
Antal inlägg: 1108

Gruens inlägg var oxå lysande.

Jag har två kaniner och de var minsann inte särskilt trakterade av nyårsraketerna igår. Eftersom de bor inomhus och går på låda har jag full kontroll och uppsikt över deras bajs. Bajsargumentet är därmed utraderat.

jellyflower2014-01-01 14:37

Bajsargumentet tycks fortleva. Mollee bemötte det excellent. Jag vill bara tillägga att det aldrig kan vara alla hundägares fel att vissa ej tar upp sina hundars bajs, men alla fyrverkerianvändare skrämmer djur. Vilda djur blir också skrämda. Fåglar kan flyga ihjäl sig av skräck. T ex. Och stoftet av giftiga metallföreningar och krut som hamnar överallt, det borde väl samlas upp och förpackas som riskavfall av fyrverkerianvändaren om vi nu ska snacka förorening av allmänna ytor?
=)

Bettapetter2014-01-01 15:03
Antal inlägg: 66

Den här var kul Jelly, Tack för det!

Fast visst är man lite benägen att hålla med Iloyden? Vi svenskar har ju tråkigt tråkigt tråkigt hela långa året

Tjattefackap2014-01-01 15:29
Antal inlägg: 832

lottacaris.wordpress...r- i-fokus/

Mollee2 - Ej medlem längre2014-01-01 15:35
Antal inlägg: 6950

Fyfan vad hemskt!!

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-01 15:40
Antal inlägg: 37631

2-3 gånger om året,många fattiga lever på att tillverka fyverkerier,för 7 år sedan så sprängdes en hel "Kinapuffsfabrik"i Taiwan 3500 människor dog,Det var 4 rader om det i DN.Tycker att alla får stå ut med skiten köper inga fyverkerier för egen skull men till ungarna,en hel kasse skräp blev det efter deras smällande.och det är synd om Djuren,men det finns saker som människor gör som är värre en fyverkerier,Och det är att äta upp djuren och där känns det som lite smällande är en fjärt i rymden

Sote2014-01-01 15:50
Antal inlägg: 3557

Ni som köper som ni säger " till ungarna " låter ni dom smälla raketerna själva? När mina var små ( typ mellanstadieåldern och uppåt ) fick dom en sån där kartong med små grejer som snurrar och puffar som dom fick tända med mig bredvid. Dom fick aldrig gå ut själva och smälla. Raketer sköt vi med ungarna på säkert avstånd. Jag ser ju hur grannarnas ungar och gästers ungar skjuter hej vilt och igår skickade dom flera gånger småraketer och småpuffar rakt på oss som stog på gatan och kollade. Blev bara nån lam liten ursäkt från respektive förälder och nån minut senare kom en till.......noll koll kändes det som. Kunde lika gårna åkt rätt in i barnklungan.

Mollee2 - Ej medlem längre2014-01-01 15:50
Antal inlägg: 6950

Nja. Att man äter upp djuren är ju inget vidare, men då är dom ju döda redan och känner inget. Däremot så är djurhållningen på många slakterier helt värdelös! Nu tycker jag jag som du att det är bättre att äta vegetariskt, men jag tycker nog ändå att det är värre med djur som lider medan de är vid livet än att djuret hamnar i magen efteråt

Dumblondin - Ej medlem längre2014-01-01 16:55
Antal inlägg: 236

Känner igen det där Sote - att svenska barn är väldigt ouppfostrade och att svenska föräldrar inte verkar bry sig om att uppfostra sina telningar. Som några av er vet flyttade jag för några år sedan till New York där jag i dag lever med min man. Och en av de allra bästa sakerna med att flytta utomlands var just att barnen är mer väluppfostrade! Så klart att det finns drägg i USA också, men då handlar det om socialt utsatta familjer. Här saknar barnen vett att uppföra sig även i "vanliga" familjer - det är så jag upplever det.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-01 17:23

Håller med dig Svenska barn är bedrövliga,men Svenska föräldrar är värre dom har oftast inget som helst ansvar,och inte kan dom äta som folk heller äter mer som grisar men det är också föräldrarnas fel,varför vill Svenskar ha så ouppfostrade barn ?

corlini2014-01-01 17:24
Antal inlägg: 3172

man kan väl lägga två femhundralappar på marken och tända på bara, besparar ju riskmomentet och inköpsresan.

skulle aldrig köpa nåt bara för att tända eld på det när det dessutom brunnit upp på under 8 sekunder.

jävligt konstigt beteende.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-01 17:29

ungar gillar smällare så är det bara,vist kan man spela idiot och elda upp pengarna om man vill,men jag föreslår att ge dom till en fattig eller en tiggare

Lnotorious2014-01-01 17:29
Antal inlägg: 39

jag kommer aldrig lägga pengar på raketer! igår kväll var jag i ett lite rikare område av stan och det sköts en massa flådiga grejer - och fint var det! men två i mitt sällskap fick stanna inne på tolvslaget och förgäves försöka lugna ner sin hund som ylade och skrek. han var ut och kissade en enda gång under hela eftermiddagen och kvällen. ute på gatan var ett par familjer som sköt, och en raket for iväg längs med marken - som tur var åt ett annat håll än vårat och deras ungars. fattar verkligen inte hur man vågar hålla på sådär, och jag är kluven till om det verkligen är värt det med tanke på den tokstressade stackars samojeden jag mötte när vi kom in i huset igen.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-01 17:32

det går utmärkt att få lungnande utskivet av vetrinäen om man är förutseende

magnusito2014-01-01 17:42
Antal inlägg: 4982

Borde naturligtvis totalförbjudas. Man kan titta på kommunens fyrverkeri. det är lagom. Bespara alla skotträdda, speciellt hundar detta.

magnusito2014-01-01 17:42
Antal inlägg: 4982

Och miljön!

Lnotorious2014-01-01 17:45
Antal inlägg: 39

ja, men jag kan tyvärr inte tvinga andra hundägare att ordna det och vetrinäen ger inga lugnande preparat till djur utan ägare så mitt dilemma och tvivel kvarstår. är kanske lite anti, när jag tänker efter. jag kan ju det eftersom jag inte har tråkigt resten av året!

jellyflower2014-01-01 18:10

Kommunen här anordnar inget fyrverkeri.

Hundägare med skotträdda hundar måste se till så att deras hundar har det bra på nyår. Även om det innebär att ägaren får avstå från fest. Jag lämnade bort min hund i år, till min mamma på landet, hon är inte skotträdd men någon lustigkurre kunde säkert få för sig att kasta smällare på henne. Det är ju kul när hundar skriker av smärta och skräck.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-01 18:11

inte så färg grant men en sorts fyvärker fyyyywww.youtube.com/watc ...-tDJ6LBn-4

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-01 18:17

och så blev inte maten ett poblem kommer inte äta idag

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?