Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2014-02-06 14:53 | |
![]() | Det kommer inte att ställas in nu, men om markeringen skulle bli mycket stor skulle den bli mycket effektiv och de skulle inte göra om samma misstag. Men de är så säkra på att tillräckligt många resonerar så (jag struntar i det, jag vill titta) att de inte behöver bry sig om mänskliga rättigheter utom på papperet. | |
| Minta | 2014-02-06 14:54 | |
![]() | Man kan ju alltid hoppas på något liknande nu men jag betvivlar att någon har modet att offra sina egna medaljer. | |
| Hällekis | 2014-02-06 15:00 | |
![]() | Det finns många skäl för mig som privatperson att ändå bojkotta OS, d v s att inte lägga ner någon energi på att följa spelen; Det politiska styret som urartat, förtrycket mot oliktänkande inom politik och kultur och även religion där den ortodoxa kyrkan spelar Putins spel, den korruption som finns på alla nivåer i samhället, hbtq-frågan, och att Viasat har fått kapa spelen. Dessutom är säkerhetsläget kring spelen osäkert, trots invasionen av militär och polis. Och sen kan jag ju passa på att bojkotta IOC samtidigt... | |
| gulle84 | 2014-02-06 15:08 | |
![]() | inte bara därför www.ctvnews.ca/sochi...-1 .1661136 | |
| Minta | 2014-02-06 15:08 | |
![]() | Och var har alla hundar tagit vägen? | |
| Minta | 2014-02-06 15:09 | |
![]() | Ah, din länk handlade ju om det. | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-02-06 15:19 | |
![]() | IÅK är de ansvariga för valet av plats i världen för hela OS! Och Oavsett om det redan är bestämt sedan år 2007 var och i vilket land OS ska vara. Och att det nu först uppdagats om dessa kränkningar av arbetare.Så hör det inte till saken! Det är inget försvar med att säga att det är för sent att komma med bojkott eller annat yttrande om detta!? Nu har det uppdagats offentligt i media, och har också skett! Och är inget en medmänniska ska acceptera. En stor manifestation mot detta skulle sitta på sin plats.. ju fler som ansluter sig,dessto bättre..många bäckar små blir fort en å..Och det ger och gör påverkan! Genom media så har de nu också uppdagats att de stora inkassörerna av hela denna cirkus är Putin och hans anhängare..Ett riktigt stort korruptionsgäng.. Vill man stötta detta då? Ja.. de förstår väl vemsomhelst som har nåt innanförpannloben om man accepterar eller inte!!!??? | |
| Satyra | 2014-02-06 15:22 | |
![]() | Säger som 125478 ovan och som jag själv skrev i FB igår: " En bojkotten skulle ju kommit för länge sedan - i samband med att Sotji alls kom på tal i sammanhanget. Som det ser ut nu så känns det bättre att ta tillfället i akt att verkligen belysa det förtryck som pågår där - när världen ändå har strålkastarna på, så att säga. " youtu.be/zMTbFSJ_Tr4 | |
| Minta | 2014-02-06 15:23 | |
![]() | Ja, bojkott är väl ett sätt att belysa det på. | |
| magnusito | 2014-02-06 15:26 | |
![]() | Här är jag en riktig hycklare. Jag står inte ut med att intr titta på längdåkningen. Men samtidigt tycker verkligen att bojkott vore det enda rätta. Jag tycker IOK borde få mycket kraftigare kritik. Hur kommer det sig att man inte tar ställning tidigare i processen och säger nej till länder som förtrycker människor på det här sättet. För att inte tala om hur de förstör miljön och vräker ut gifter i en viktig flod i rena rovdriften. | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-02-06 15:45 | |
![]() | Magnusito: ja..jag tänker samma! Varför har inte IOK tagit ställning till detta innan de betsämde sig för t.ex.Sutji ? Såg programmet Debatt på TV häromkvällen! Kolla in detta om ni inte sett de ni andra med!!! www.svtplay.se/video...30 -1-22-00 I detta program får ni se vad t.ex. hur Stefan.Holm som då sitter i styrelsen och också jobbar inom IOK yttrar sig? Heelt sjuukt alltså?? Och för att inte tala om Christer.Englund som är ordförande för hockeyeliten i Sverige och hans yttrande!!!??? Heeelt jäävla pantad.. De är vad som skulle stå som en stämpel i pannbenet på denna gubbe.. Jag trodde inte mina öron? Huur faan kan han yttra sig som han gör? Lyssna får ni höra!!! :-// | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-02-06 16:42 | |
![]() | Som om Ryssland är det första OS-arragernade landet som kränker mänskliga rättigheter? *host host, Kina, Sovjet, USA, Australien* | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2014-02-06 17:57 | |
![]() | Fast det gör väl inte saken bättre att andra länder är dåliga. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-02-06 18:13 | |
![]() | Bygg en sjujävla anläggning en gång för alla och använd till Olympiska spel och den som inte är snäll får inte vara med! | |
| remvanrijn | 2014-02-06 18:32 | |
![]() | Förvånande att varken (S) + (V) har fört bojkott på tal p.g.a OS arbetarnas slavaktiga villkor . Men deras solidaritet, empati och kamp för arbetarklassen slutar kanske vid Sveriges gränser. Även (MP) har varit tyst , trots gigantisk miljöpåverkan kring Sotj miljoaktuellt.idg.se...on -i-sotji Kan det vara så att 8 månader före valet dessa partier inte ropar för högt , alt. glömmer vad de står för, ifall detta kan betyda röstbortfall när de skulle ha proklamerat för en bojkott för svenskt deltagande ?? | |
| Chewbacca3 | 2014-02-06 19:26 | |
![]() | pengar styr... rem.. | |
| Chewbacca3 | 2014-02-06 19:33 | |
![]() | Är det något land som har bojkottat os i sotchi.... | |
| Maradona1986 | 2014-02-06 20:22 | |
![]() | Ursäkta, men allt prat om att bojkotta OS är hyckleri! Den dag vi väljer att avbryta de diplomatiska relationerna och infört handelsblockad mot ett land kan jag acceptera att vi också använder idrotten som vapen. Men att inte ha något emot andra ekonomiskt intressanta utbyten och sedan försöka plocka billiga poäng på idrottens bekostnad är som sagt hyckleri. Och om vi skulle bojkotta alla länder som har annorlunda regelverk än vi skulle vi bli väldigt ensamma i världen. Så sent som 2006 gick det offentliga Sveriges mest misslyckade populister (Claes Borgström och Tomas Bodström) ut och krävde att Sverige skulle bojkotta fotbolls-VM i Tyskland p g a de prostituerades situation. I Tyskland!! Om vi skulle isolera oss mot alla som tycker annorlunda än vi skulle vi snart bli ett U-land. Och få länder i världen är ju närmare oss än just Tyskland på de flesta områden. Tillbaka till ursprungsfrågan. Nej vi ska inte bojkotta. Däremot hoppas jag att omvärlden visar sitt avsky i Sotji och utomlands. Om man vill. Vi kan nämligen inte kräva att individuella idrottsmän eller kvinnor ska ta en politisk kamp som våra folkvalda undviker. Jag har bott tillräckligt länge i Ryssland, och bor med en rysk sambo, för att känna väl till problemen där. Men en bojkott är verkligen inte lösningen. | |
| Humblen | 2014-02-06 20:43 | |
![]() | Jag håller med om att en bojkott av OS inte skulle lösa något även om jag tycker det var ytterst tveksamt av IOK att välja Sotji. Med du som har bott i Ryssland hur är din upplevelse att folk i allmänhet ser på situationen där? Hur fungerar demokratin, tidningar, media osv?, stora och svåra frågor såklart men jag är mer ute efter en känsla än en statsvetenskaplig analys. | |
| Minta | 2014-02-06 20:50 | |
![]() | Jag visar min avsky genom att inte titta. Jag känner avsky inför hela arrangemanget på grund av det det omges av och mår illa av det. Jag skulle inte kunna titta även om jag ville. | |