Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 079 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-01-25 17:33 | |
![]() | Att alla, oavsett var de bor, inte gör som jag gör är då själva fan också. | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-25 21:09 | |
![]() | Världen är befolkad av idioter. Problemet är att de inte vet om det. | |
| akryl82 | 2014-01-25 21:18 | |
![]() | Den här tråden var ju nästan rolig att följa :) | |
| wildman | 2014-01-25 21:44 | |
![]() | Klart det finns däck som är gjorda som åretruntdäck. Däremot är det ju alltid en viss kompromiss. Och självklart är det som Måns säger att dom måste vara ms märkta. Fö finns det m+s märkta däck som INTE är godkända vinterdäck också. Bara för att glra livet krångligare. ... | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-26 08:59 | |
![]() | Det är det här som gäller i Sverige: www.transportstyrels...in terdack/ Läs först innan ni kommer med era "snillen spekulerar" påstående. | |
| Bitte - Administratör | 2014-01-26 09:26 | |
![]() | Vilekn attityd att sitta och kalla andra för idioter och liknande Bitte | |
| Megaherz | 2014-01-26 10:12 | |
![]() | Granitgrau: ät en bulle och lugna ner dig | |
| Jobbar | 2014-01-26 10:21 | |
![]() | Problemet med dubbfria M+S-däck är att de har mjukare gummi än sommardäck, och nöts därför mer, speciellt när asfalten blir upp till 50 grader på sommaren. Om man är beredd att köpa nya oftare, och inte bryr sig om det högre bullret (än sommardäck) så är det inga problem att köra sådana på sommaren. Grövre mönster ger bättre skydd mot vattenplaning | |
| akryl82 | 2014-01-26 10:33 | |
![]() | Mina dubbfria vinterdäck går tystare än sommardäcken iallafall. Det är ju i regel dubbarna som får bilen att låta som ett flygplan, även om det kanske ligger något i gummiblandningen också. I mitt fall verkar det vara tvärtom iallafall :) Oavsett vad så finner jag det intressant när folk ska veta mer än andra till varje pris och när det inte slår genom så blir det personangrepp. Är man på ett forum så borde man ha lärt sig att folk bidrar med olika sanningar, fakta, kunskaper och åsikter. | |
| Bitte - Administratör | 2014-01-26 10:35 | |
![]() | Sant jobbar och det är väl dessa däck de menar då de skriver vinterdäck eller liknande produkter Bitte | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-26 10:46 | |
![]() | Äh, det trista är när folk far fram med "sanningar" som innebär direkt livsfara för omgivningen (risk att bli ihjälkörd av "idiot" med dåliga vinterdäck). Fara för dig och dina dina barn inräknade, Bitte. Annars brukar jag ignorera dessa snillen när de inte riskerar andras liv. | |
| Bitte - Administratör | 2014-01-26 13:25 | |
![]() | Fast grundfrågan var ju om det finns åretruntdäck, och om dessa går att dubba av dubba, och svaret på det orde vara det finns sådana däck, men de kan inte dubbas utan vill man ha dubbdäck så köper man det. Sedan får du ju tycka vad du vill men det är ju tillåtet med åretruntdäck. Bitte | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-26 13:38 | |
![]() | Svaret på grundfrågan kan man läsa på Trafikverkets hemsida, det är vad som gäller i Sverige, inget annat: www.transportstyrels...in terdack/ Tillåtet - ja, men olämpligt. | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-01-26 13:41 | |
![]() | Tillåtet alltså att köra med odubbade vinterdäck på sommaren - ja, men de flesta (snillena oräknade) kan säkert räkna ut att det är olämplig av det skälet att det ökar risken för trafikolyckor. | |