Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2014-02-07 07:31 | |
![]() | Just nu sprids det en film på Fb "here is my facebook" och har nu läst i några statusar att man varnar för samma film...det behöver ni inte det är en fbfeature för att dom fyller 10 år Så ingen fara ni får varken konton eller lösenord kapade Leta fram facecrooks en annan gång om ni funderar angående något som sprids på fb Bitte | |
| wildman | 2014-02-07 08:01 | |
![]() | @Vilja Vill bara förtydliga att du styr helt själv hur och vem som ska se dina inlägg. Så rädslan att alla ska se vad du gör på fb är vida överdriven om man bara har en smula koll. Det där är en typisk åsikt från framförallt folk som inte har fb själv. Sen ska man ju alltid fundera på vad man lägger ut ändå. En annan fara med sitt fbkonto är ju att många använder den inloggningen på andra sidor. Det innebär ju att ett hackat konto potentiellt ger tillgång till andra siter också. | |
| jellyflower | 2014-02-07 08:23 | |
![]() | vilja, det går jättebra att blocka alla utom vänner från att se ens inlägg. Sen finns det förvisso arbetsgivare som har åsikten att en alltför stängd fb-sida är mysko och att inte ha ngn fb-sida alls är lite stabbigt, tyder på att man har svårt att ta till sig moderniteter och alltså kanske inte är utvecklingsbar som anställd. Så det är mycket att fundera över =( | |
| Minta | 2014-02-07 10:58 | |
![]() | Tänkte detsamma, om man trycker på Meddelanden och skriver där ser ingen annan dem. Håller med om att det är mycket att tänka på, vad man skriver i det öppna Facebook. Man är ju en offentlig person då och ska vara noga med vad man skriver, arbetsgivare, kunder mm. kan läsa och gör det förmodligen. numera verkar det ingå i ens varumärkesimage, dels att ha en FB-sida och vad man skriver och publicerar den. Vilken bild man vill förmedla av sig själv. | |
| kajix | 2014-02-07 11:55 | |
![]() | Ska man inte vara ärlig och vara den man är? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-07 12:35 | |
![]() | ok. Då finns det två som orkar läsa vad man skriver på Facebook;) Morsan och en ev blivande arbetsgivare. | |
| Minta | 2014-02-07 13:00 | |
![]() | Kajix, det beror på. | |
| Minta | 2014-02-07 13:01 | |
![]() | Porla, jag tror att blivande arbetsgivare och kunder söker på dig, Fb är säkert ett av de ställena. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-07 13:15 | |
![]() | Jag säger inte emot dig. Som arbetsgivare är det säkert jätteintressant. Men man (iaf folk som jag umgås med) brukar säga att det är nog bara morsan som är intresserad av allt man skriver på fejan. Så därför kanske man bara ska skriva sånt som imponerar på en ev blivande arbetsgivare. :) | |
| Minta | 2014-02-07 13:19 | |
![]() | Nja, men man kan ju tänka på vad och hur man skriver på offentliga ställen :) | |
| Minta | 2014-02-07 13:22 | |
![]() | De som följer det jag/vänner/bekanta skriver på fb är oftast de man redan känner på något sätt. En del som skriver ganska roligt/tänkvärt går man in och kollar ibland för att se vad de skrivit/postat. Jag tycker det är kul ibland att söka på gamla vänner/bekanta och se om de finns där. | |
| kajix | 2014-02-07 13:43 | |
![]() | När ska man inte vara ärlig? | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-07 13:57 | |
![]() | Min Fb kan bara mina vänner se så även med det som jag skriver , för någon annan har inte med mitt liv att göra Bitte | |
| Minta | 2014-02-07 14:37 | |
![]() | Kajix, det ska du inte fråga mig utan dig själv. Att vara ärlig betyder väl inte att man visar upp allt? Det är upp till dig att avgöra vad du vill exponera ... och ta konsekvenserna av det. | |
| Vilja123 | 2014-02-07 18:52 | |
![]() | Vet wildman o jellyflower att jag kan blocka o skriva helt tryggt till mina vänner. Lätt att det trots allt smyger in en kommentar på vänners sidor där jag blir offentlig. Vet om det. Bra att ni förklarade för de som kanske är osäkra. Har haft FB i sju år helt utan problem. Är både offentlig o lokal. | |