Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2014-02-23 16:52 | |
![]() | =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-23 17:06 | |
![]() | barnen kommer i tid,jag kommer inte i tid,ofta möter jag människor som är i nöd på väg dit ja ska jag vill inte avisa dom jag möter,måste lyssna på dom ett par minuter och sen rusa vidare.Dem människor som jag sitter i möte med vet hur mitt liv fungerar dom kan ofta fixa vissa saker innan jag kommer det är alltid någon dator som ska kopplas papper som ska delas ut koppar som ska fram,jag har kapitulerat helt för att komma i tid,mötet i dag kom jag i tid till men mötet i onsdags kom jag 5 minuter sent till, inte bra,jag var huvudfigur på mötet i onsdags,jag sa bara jag kommer alltid försent det är en sjukdom ni får vänja er jag har vant mig,(allmänt asgarv) jag har gett upp sa jag efteråt jag kan inte lära mig detta med att komma i tid,fantastiskt bra möte blev det | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-23 17:11 | |
![]() | Sote vidvinkel soten vidvinkel,Mötena blir perfekta pga helheten du tycker att det handlar om respekt för andra människors tid,och bara för att du tycker det behöver det inte vara så för alla människor,Du vet dom som vänta på något gott kan inte vänta för länge | |
| moltom - Ej medlem längre | 2014-02-23 17:18 | |
![]() | 5 min till ett möte är kanske inte så mycket att uppröras över, värre när någon t ex inte kan lämna sitt arbete i tid för t ex dagishämtning o dyl pga ständigt försenad kollega, då menar jag 20-30 min o ibland mer | |
| Sote | 2014-02-23 17:19 | |
![]() | Mimmi- så kan man ju också se på det men jag har tröttnat på folk som hela tiden ursäktar sig med att dom inte kan komma i tid. Man kan visst om det gäller så varför kan man inte alltid? Hur många av dessa människor missar sånt som flygavgångar eller liknande? Och varför gör dom inte det? Dom är fullt medvetna om att dom har svårt att komma i tid men i vissa lägen då det faktiskt på riktigt drabbar dom själva då går det. Bortförklaringar och ursäkter köper inte jag. Är det dömande? Absolut! Men om ingen påpekar att det är ett jävla sätt så kan man ju bara glida genom livet och skita i hur det påverkar andra. Är hellre en som dömer än en som snor och utnyttjar andras tid. | |
| Sote | 2014-02-23 17:24 | |
![]() | Ttiittii- nej såna som du tillför inte något annat än irritation. Du kanske tror att folk inte bryr sig men du kan vara rätt säker på att dom flesta är spyfärdiga på ditt beteende och troligtvis helt enkelt har fått anpassa sig till dig då dom vet att du skiter i dom. Spelar ingen roll vad du tillför när mötet har startat. Fräckt och nonchalant beteende . När man inte ens ids be om ursäkt när man är sen är för mig ännu värre än dom som åtminstone försöker. | |
| Gunilla _ | 2014-02-23 18:07 | |
![]() | Jag jobbar på lågstadiet och först och främst är det alltid (oftast samma) barn som kommer för sent till skolan. Dels stör det hela klassen, dels är det skitjobbigt för dessa barn - varför utsätts de för det ständigt och jämt? Sen finns det en och annan som inte kommer i tid och hämtar sina barn heller. Ringer de och säger att de är försenade så är det inga problem, det kan ju hända alla - men de som man får ringa efter och som inte ens kan klämma ur sig en ursäkt - de blir jag riktigt förbannad på! | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 18:20 | |
![]() | Om 20 personer väntar i 10 minuter på en försenad person till ett möte kan man räkna ut hur mycket arbetstid som förspills för företaget. De flesta människor som så kokett kallar sig tidsoptimister missar aldrig ett tåg eller flyg. Det tycker jag är ett bevis på att dom inte tycker andras tid är viktig. | |
| Minta | 2014-02-23 18:33 | |
![]() | Jag har missat tåg, men eftersom man ska vara på flygplatsen två timmar före avgång har man mer tid på sig när man ska flyga. Men jag har kommit sent till dessa två timmar. Oftast reser jag med någon annan och då har det varit lättare att organisera. | |
| mimmi00 | 2014-02-23 18:36 | |
![]() | Sote- Jag har vaken bortförklaringar eller undanflykter. Ber om ursäkt med förståelse att folk ibland blir jätteirritetade och inte accepterar ursäkten. Mitt tillkortakommande är inget jag är stolt över, en ständig kamp att förbättra mig pågår. Skulle även velat vara mer morgonpigg, tycka bättre om grönsaker etc. I mitt fall tror jag mitt tillkortakommande mest drabbat mig själv i form av missade bussar, tåg osv. | |
| Gunilla _ | 2014-02-23 18:39 | |
![]() | Det där med morgonpiggheten är ju ett liknande problem för vissa. En del kan inte kliva upp förrän efter 37 snoozningar eller så och kommer med säkerhet för sent till jobb, skola eller vad det månde vara. Jag hatar också att kliva upp på morgonen. Vill bara kräkas när klockan ringer. Då finns det två alternativ; kliva upp eller låta bli. Jag kliver upp - hur motigt det än må vara. Varför gör inte andra det? Det handlar ju inte om att inte kunna - det är jag övertygad om. | |
| Hästskonäsan | 2014-02-23 18:41 | |
![]() | Bättre sent än aldrig....Är själv ingen tidsoptimist, dock en virrpanna med uruselt lokalsinne. Går vilse överallt, hela tiden, även i min lilla hemstad. Vilket medför att jag alltid ser till att vara väldigt tidigt ute, så att jag har tid att irra omkring ett tag. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 18:42 | |
![]() | Om man inte kan rå för det så måste det innebära att arbetsmarknaden blir begränsad för er, eller? | |
| siwu | 2014-02-23 18:50 | |
![]() | Min kollega kör med egen påhittad flextid, finns ingen flex inom förskola. Väldigt irriterande. Jag är oftast stressad på morgonen, får cykla som en galning för att komma i tid, tycker det är jobbigt att va sen. | |
| apbur | 2014-02-23 19:03 | |
![]() | Lätt att vara intolerant när man tryggt kan sälla sig till normen och slå sig för bröstet att man minsann är respektfull och kommer i tid medan andra är respektlösa och slarviga. Nej, så enkelt är det nog inte. Själv retar jag mig mer på oflexibla personer som är så låsta vid hur det bör vara att livet vänds upp och ned när andra påverkar deras tidsplan. Det är typ såna personer som skriver upp i almanackan när de själva fyller år och när lönen ska komma in. Nervöst beteende. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:11 | |
![]() | skitsnack | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:13 | |
![]() | Så du menar att vi ska för börja komma försent för att inte verka nervösa ller oflexibla? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:15 | |
![]() | Om då alla måste komma senare än alla andra så lär ingen komma den dan! | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:23 | |
![]() | www.psykologkonsulte...so ptimism/ | |
| apbur | 2014-02-23 19:24 | |
![]() | Det räcker väl med att inte kräkas präktighets-spyor. | |