Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Liivia - Ej medlem längre2014-03-31 00:49
Antal inlägg: 110

Linders!! Assmart....det kanske jag kan lära mig!

SkySpy_2014-03-31 00:52
Antal inlägg: 4418

Operativ planering..Replipunkt, röjande signaler, Timmen T, framåt marsch.

Vilja1232014-03-31 04:08
Antal inlägg: 1050

Svårast att ställa om hunden....

Bettapetter2014-03-31 09:07
Antal inlägg: 66

Ttitti:
"vet inte om jag tycker att det är att göra bort sig när man glömmer klockan,tycker det är värre med lustigkurrar som gör sig till viktigpettrar och slår sig för bröstet för att dom kom ihåg det"

Om man t ex missar ett flyg .... har man inte gjort bort sej då?

Finns det verkligen viktigpettrar som är malliga för att dom klarar av nåt som 98 - 99% av svenskarna klarar av? Om du träffat nån, så förstår jag din synpunkt.

Mojäng2014-03-31 09:27
Antal inlägg: 115

Jag påverkas inte personligen eftersom jag har ett sådant jobb där jag kan komma och gå när jag vill. Jag kan jämna ut skillnaden över flera dygn och förresten så rubbar jag mina egna dygnsvanor betydligt mer än vad sommartiden ställer till med.

Men många andra är störda och inte minst de som har djur, särskilt de som har många djur, alltså våra bönder. Jag såg ett inslag på tv för bara några dagar sedan och jag skrattade lite eftersom det handlade om kor som faktiskt fick dåligt morgonhumör när det blev sommartid. En morgonsur ko! Men skämt åsido så var det här inte helt harmlöst.

Så jag säger som så många andra: låt det vara sommartid året runt.

Gr3en - Ej medlem längre2014-03-31 09:53
Antal inlägg: 930

jag tycker det är uppfriskande att höra att många missar att ställa om tiden, och lyckas fortsätta missa det hela söndagen och ända fram till jobb och möten på måndag. (jag inser att det finns helgjobbare med)

Jag hade nånstans fått för mig att vi var ett stressat folk med stenkoll på klockan, långt ifrån den lugna tempo man ofta brukar tillskriva exempelvis dom spansktalande länderna där man knappt vet vilken vilken dag det är, än mindre vad klockan är. Skönt att ha fel på det.

Megaherz2014-03-31 10:16
Antal inlägg: 3304

Har bara elektroniska klockor som sköter det automatiskt .

Jobbar på sjukhus, brukar bli stressigare de första två dagarna.

pink ribbon - Ej medlem längre2014-03-31 10:17
Antal inlägg: 2906

Linders :D

Incidental - Ej medlem längre2014-03-31 10:31
Antal inlägg: 7958

Linders, ska vi retirera då när det blir vintertid?

tua12014-03-31 18:42
Antal inlägg: 64

Gilla inte att behöver ställa om klockan och det ta en veckan innan min kropp ha ställt sig in på den nya tiden. Är mycket trött om morna första veckan.

Jobbar2014-03-31 20:32
Antal inlägg: 503

Ställa om klockorna är inte så stort problem, men som kvällsmänniska är det hemskt att gå upp ÄNNU tidigare än vanligt (kl. 6). Det tar minst en vecka innan jag är någorlunda som folk igen

Pottränad - Ej medlem längre2014-03-31 22:27
Antal inlägg: 4315

"vet inte om jag tycker att det är att göra bort sig när man glömmer klockan,tycker det är värre med lustigkurrar som gör sig till viktigpettrar och slår sig för bröstet för att dom kom ihåg det"

Nämen fint, titti. Låt all busstrafik, tågtrafik, öppettider på dagis, öppettider på affärer med tusen ton mera, låta vara. Bara för att du är så satans ignorant att du skiter i vilket betyder inte att allt stannar av och går i din takt.

Gunilla _2014-03-31 22:56
Antal inlägg: 4425

Själva ändringen av köksklocka och mobil (modell ålderstigen, tjänstgör enbart som väckare) var en baggis, den kroppsliga omställningen också. So far.

Maradona19862014-03-31 23:23
Antal inlägg: 1801

Den dagen vi övergår till sommartid är (seriöst) en av de mest positiva dagarna på året. Nu blir det ju ljust när man är ledig och kan uppskatta det. Firade (också seriöst) med champagne i lördags.

Själva omställningen är väldigt enkel. De flesta moderna apparater ställer ju om sig själva. Och för mig själv, jag reser åtminstone någon gång i månaden globalt, framförallt till Kansas och Sao Paulo västerut och Shanghai och Singapore österut, så en timme hit eller dit kan jag anpassa mig till utan större problem.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?