Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnaget_165 - Ej medlem längre | 2014-04-01 00:43 | |
![]() | Jag tycker att vi ska bomma igen alla krogar i hela Sverige samt att farbror staten ska lägga ner sin langning av sprit till svenska folket. Tänk vad mycket skattepengar och lidande dessa åtgärder skulle spara. | |
| lycopersicon | 2014-04-02 11:18 | |
![]() | pink ribbon: Du har vänner som är djurgårdsfans som är väldigt bittra och som vill se förövaren ordentligt straffad? Jag bor ett stenkast från puben som kvällen innan stormades av ett tiotal djurgårdssupportrar som när de inte fick tag på några HIF-supportrar istället gav sig på oskyldiga gäster som satt på denna pub. En bekant till mig fick åka upp och sy fem stygn i huvudet. Två unga tjejer ligger fortfarande kvar på sjukhuset, allvarligt skadade. Dödsfall kunde lika gärna skett dagen innan och då hade det varit djurgårdare som blivit syndabockar. Jag är bitter på att 4500 djurgårdare invaderar staden jag bor i och förvandlar den till en krigszon. Jag är även bitter på de idioter som kallar sig HIF-supportrar och som går ut på stan för att slåss och inte för att se på fotboll. Jag blir även bitter på uttalande som pink ribbons där man försöker framställa djurgårdarna som oskyldiga lamm. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-04-02 11:23 | |
![]() | Det har jag inte försökt framställa. Men fortsätt vara bitter du om det känns bra. | |
| lycopersicon | 2014-04-02 11:32 | |
![]() | Nej, det känns absolut inte bra att vara bitter. Men det är svårt att inte bli det när man under två dygn inte vågar sig utanför sin dörr på grund av ett fullständigt vansinnigt och obegripligt våld som utspelar sig mitt framför ögonen på en. Dessa fega och ynkliga varelser som gömmer sig bakom masker och kallar sig fotbollssupportrar för att ha en anledning att gå ut och bära sig åt som svin. Man blir så jäkla besviken bara! | |
| Humblen | 2014-04-02 15:10 | |
![]() | Håller med dig Lyco, det är tragiskt att en stad mer eller mindre kan bli invaderad av idioter som skränar, slåss och vandaliserar under några timmar och detta skall på något sätt bara vara okej, för det är ju ändå en match på gång? Det där också med att hata motståndaren är betydligt mer kopplat till just fotbollen än andra sporter. Jag vet inte vad det är som just har gjort fotbollen till en mötesplats för så pass många idioter men så är det i dagsläget. Det troliga är att när större grupper samlas och förenar sig med ett hat mot motståndarna närs vi och dom känslorna på ett primitivt sätt. Läktarkulturen inom fotboll består till en del av sådana aggressiva element. Det har tillåtits och tom ansetts charmigt, roligt etc och för vissa kanske det är så men för andra är det blodigt allvar. Fotbollen skall självklart inte läggas ner, det vore helt fel väg att gå. Polisen agerar nu med större kraft mot organiserad brottslighet(utpressning av krogägare och tvättande av pengar) inom krogbranschen där flera myndigheter är involverad framförallt skattemyndigheten som ingen kriminell vill ha på sig. Något liknande kan krävas för att utreda våldsamma grupper inom fotbollskulturen. | |
| Maradona1986 | 2014-04-02 23:18 | |
![]() | Jag var i Moskva när Champions League finalen spelades där 2009 (eller var det 2008?) mellan Manchester United och Chelsea. På förhand var man rädd för slagsmål på stan. Men vad gjorde ryssarna, jo de torrlagde stan totalt. Ingen alkohol serverades på pubar och fick inte säljas i butik från 24 timmar före matchstart. Och hela stan fylldes med halvmilitär milisstyrka. Absolut ingenting hände. Men det kostade, både ekonomiskt och vad det gäller inskränkningar i allmänhetens rättigheter. En totalitär stat kan göra så. Och man kan göra så när det gäller en enskild match. Men knappast i ett normalt seriespel. Men det är det effektivaste exemplet jag har sett av att verkligen ta kontroll och förhindra huliganismen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-04-02 23:32 | |
![]() | alkohol är klart en bov i detta.min tanke var bara att när Den här pappan mannen barnet syskonet arbetskamraten suportkilen nu fått sätta livet till,Att vi kanske kunde enas om att detta är aldeles åt H,skriva sitt nick om man nu inte vill diskutera det,tror kanske att någon anhörig kanske skulle se det tala om det för frun eller barnen eller mamman/pappan och säga jag såg en tjötsida betapet heter den visst och där vad det folk som brydde sig och hade dom inget att säga så visade dom iaf hur fel dom tyckte det var när dom skrev sitt Nick | |
| Humblen | 2014-04-03 00:00 | |
![]() | Jo totalitär makt knäcker supportrar som väger lätt mot militärer men det är ju inte vägen för en demokrati. Men det behövs nog lite mer utrymmer för polis och andra aktörer inom rättsväsendet att agera, avstängningar från arenor och förbud mot att vistas inom ett viss avstånd från arenan vid match är steg ett. Kanske man bör fundera på alkoholförbud för personer som uppenbart inte kan hantera det men det är såklart nästan omöjligt att upprätthålla. Sen så är det som vanligt viktigt att fånga upp ungdomar som hamnar snett som alltid. Det förebyggande arbetet är alltid det svåraste såklart. | |
| Maradona1986 | 2014-04-03 00:01 | |
![]() | Titti, för att förtydliga. Jag tycker att det är alldeles åt helvete att en pappa/man/vän/bror/son/et c fått sätta livet till p g a en fotbollsmatch. Hans enda "fel" var att han hade "fel" färger på sina kläder och höll på "fel" fotbollslag. Ingen ska behöva dö för det. Jag hoppas innerligt att de goda krafterna i samhället och fotbollen markerar att detta är oacceptabelt och inget som vi vill ha runt vår sport. Bor själv utomlands just nu så har inte haft möjlighet att komma förbi Stadion, men blev glad när jag såg min brors foto på Facebook att han hade varit där och knutit fast en Kalmar FF-halsduk. Även vi som är motståndare på planen ska kunna enas i det vanliga samhället. Fotbollen är världens bästa lek, men det är också just det. En lek. Jag förstår inte varför vi ska hata varandra över världens bästa lek. | |
| Maradona1986 | 2014-04-03 00:04 | |
![]() | Humblen. Jo, det är ju det jag menar. Det funkar en gång i en totalitär stat, men det är inte vägen framåt för allsvenskan. Men jag har sett skräckbilder från Helsingborg som visar att vi måste gå hårdare fram. Vi kan inte ha en stad i belägring. Då skulle jag (nästan) hellre ge polisen rätt att skjuta skarpt. | |
| gnaget_165 - Ej medlem längre | 2014-04-03 00:11 | |
![]() | Skjuta skarpt, hur eru funtad egentligen? Eru snut själv? Har du någonsin vart på en match, vad e nästa steg skarom skjuta folk som inte sköter sig på krogen oxå? Om du inte hajar det har snuten rätt att använda sina vapen när det är nödvändigt. | |
| Maradona1986 | 2014-04-03 00:28 | |
![]() | Förväntade mig den reaktionen. Och jag skrev "nästan", givetvis vill jag inte se att vi skjuter mot "supportrar" (har inget bättre ord för uttalade våldsverkare). Men jag har fortfarande bilderna från Hbg i huvudet. en krigszon. Om ni inte sett dem, jag tror att t ex Expressens web-TV fortfarande kan ha dem. Och jag ser hellre att vi slår hårdare mot den organiserade brottsligheten än att vi låter dem ta över städer och attackera oskyldiga. Men det är kanske bara jag.... Har jag varit på en match? Jo, ett par gånger..... Haft säsongskort hos Kalmar FF, Kalmar AIK (jo, de var bra ett tag på åttiotalet) och Helsingborg i olika skeden i mitt liv. Och varit på mästerskap, champions league och ligamatcher i Europa i betydligt större sammanhang än vår skitliga som vi gillar så mycket. Helsingborg i helgen fick mig att tänka på Heyselstadion 1985. Detta skulle kunna hända i Sverige idag 2014 om vi inte gör något. | |
| gnaget_165 - Ej medlem längre | 2014-04-03 00:40 | |
![]() | Uppenbarligen har du inte vart på fotboll i Sverige speciellt mycket. Du överdriver så sjukt mycket att man tror inte det e sant. Saker ska inte förstoras upp bara för att det är idrott inblandat. Gå på plastmatcher i europa det kan vem som helst göra. Skitlagan e inte allsvenskan det är dessa patetiska matcher i europa med alla uppköpta skitlag som man bara blir illamående av att se. | |
| gnaget_165 - Ej medlem längre | 2014-04-03 00:45 | |
![]() | Nästa gång du åker på dessa skitmatcher, tänk på vilka ägarna är till dessa klubbar och vad de pysslar med, du som gillar hårda tag. Kom inte o säg att svenska snuten ska bruka mer våld för då har du inte en susning om vad du snackar om. Att inte dem har orsakat ett dödsfall ännu det e bara tur och inget annat. | |
| apbur | 2014-04-03 10:41 | |
![]() | Fotboll är ingen kul lek. Fotbollen föder vidriga maskulinitetsnormer där våld bara är en effekt av det. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-04-03 10:50 | |
![]() | Slåss de aldrig på damfotboll, t ex Marta-supportrar? | |
| Bitte - Administratör | 2014-04-03 10:51 | |
![]() | Stäng säsongen , dvs inga mera matcher i år , sedan så får bara hemmaklackarna var på matcherna nästa år , då kanske de förbaskade huliganerna lär sig Bitte | |
| apbur | 2014-04-03 11:47 | |
![]() | Pink, har ingen aning om vad du pratar om men maskulinitetsnormer påverkar även kvinnor. | |
| meimse | 2014-04-03 20:02 | |
![]() | Jag är ekohuligan. Eu vill strypa svensk kryddodling genom att bl.a. förbjuda elljus -belysning av odlingarna. Jojo, nänänäODLA!ODLA!ODLA! JajajaODLAODLAODLAAA! | |
| jin17 | 2014-04-03 21:12 | |
![]() | Gnaget, tycker du ska tala tyst, räcker med att läsa under vilket namn du presenterar dig "Hata dif". Vilka barnsligheter ni låtsaskrigare håller på med. Att du även hatar polisen kan jag förstå, dom har väl jagat dig ett antal gånger när du har röjt på stan före och efter AIK-matcher. Dom värsta huliganerna kommer från Stockholm så man kanske skulle börja jobba med problemen där. Mycket tragiskt dock att en till synes genuin fotbollsälskare fick sätta livet till pga denna hatmentalitet. Finns inga ord för att beskriva tragedin. | |