Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 295 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2014-04-12 15:52 | |
![]() | Lev på vatten och bröd och bo i ett tält i skogen. Ja, fast ofta är ju problemet med att skuldsätta sig långt ifrån problemet med att överleva. Så, finns här några tips om det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-04-12 15:58 | |
![]() | men skrolla mitt inlägg 15:44 | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-04-12 16:07 | |
![]() | Ha inga nöjen, ha inga laster, lev på ensidig kost och du skall vara på ekonomisk fot. | |
| Sharky68 | 2014-04-12 16:20 | |
![]() | Spara inte pengar på vanliga bankkonton. Spara i räntefonder eller lågriskfonder. Släng inte dina prylar, byt, sälj dem på blocket, facebook. Köp bättre begagnad bil och inte splitterny. Undvik ta lån till bilköp. Köper du ny bil så köp kvalitet och den bästa affären att behålla bilen under dess hela livslängd (tills den skrotas). Varje byte kostar. Dom pengar man förlorar på bytena kunde ha gått till reparationer. Cykla, gå istället för att ta bilen. Om du har bil åk ej kollektiv eftersom bilen ändå kostar när den står stilla. Samåk med andra. Släng inte mat i onödan. Det går kanske göra pytt eller nåt på resterna. Frys ner. Plocka bär och svamp själv. Byt försäkringar. Säg nej till telefonförsäljare. NIXA telefonen. Ingenting är gratis! Spara på elen, stäng av teve och dator med grenuttag försett med brytare så drar de inte ström i standbyläget. Här var några tips. Några kanske är med dubbel budskap. Det beror på individen. Är man händig kan man spara mycket på att göra jobb själv, t.ex bilreparationer, renoveringar, elinstallationer osv. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2014-04-12 18:49 | |
![]() | Spara till det man vill ha. Handla på loppisar. Semestra billigt. Åk inte på dyra resor. Det finns mycket roligt man kan göra på semestern utan att resa långt. Man kanske inte ens har upptäckt sin egen stad och områden i närheten. | |
| Jss | 2014-04-12 19:14 | |
![]() | Säg upp betalkanaler som tv3 | |
| vassatassar | 2014-05-07 05:32 | |
![]() | Satsa på det du är intresserad av. Slösa inte på annat. Är du inte dataintresserad så köp en billig begagnad dator och det långsammaste bredbandet, folk köper det bästa och snabbaste för kolla mejlen. Är du egentligen inte intresserad att gå på puben så sluta med det. Lägg pengar bara på det som verkligen gläder!!! Småhandla inte på dyra ställen. Organisera och ta reda på vad som går åt hemma och köp på ett billigt ställe. Det gör stor skillnad i längden. Vardagslyxa inte. Det blir lätt en vana att man kräver det bästa även till vardags. Folks matkassar är ofta horribla. En middag för två kan kosta 100 kr! Vardagsmat ska inte kosta mer än högst 20 kr per person på en vardag. Spara och ha en buffert. Även om du bara kan spara lite så går tiden och det blir mer och mer. Autodra det till ett sparkonto redan på lönedagen så du inte ser de pengarna. Då har du lite ta av om ngt skulle hända, räntefritt. Ta inte telefonabonnemang på mobilen, kör kontantkort på samma operatör som flesta dina kompisar/familj. Får du med en ny telefon kommer det typ dö ungefär när abonnemanget går ut... Ta aldrig lån för småsaker. Betala räkningar först. Mat löser sig! | |
| Teitanblood - Ej medlem längre | 2014-05-07 09:43 | |
![]() | Bli tråkig. | |
| le-lou | 2014-05-07 10:22 | |
![]() | De flesta som är fattiga i dagens Sverige är människor som på egen hand skuldsatt sig. Sms-lån och dyra krediter. Mao / varsamhet inför lån. Sen: storhandla, slopa hemtelefon och tänk över bilresorna. Handla begagnat. Ät hemma. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-07 10:51 | |
![]() | Ja det känns som det bör ges lite olika spartips till dem som befinner sig i lyxfällan och dem som har ordning på ekonomin men bara tycker det vore nice med lite mer pengar på banken. För oss i den andra kategorin: jag upptäckte att min villaförsäkring var befängt dyr, eftersom jag av någon anledning hade försäkrat mitt lösöre upp till 3 miljoner kr. Jag tror det totala värdet av våra prylar knappast överstiger 50 000. Efter korrigering minskade månadspremien med hälften. Så se över försäkringarna. Kanske är du överförsäkrad. Även tandläkarförsäkringar brukar vara riktigt dåliga. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-05-07 11:15 | |
![]() | le-lou: Inbjudan till polemik eller din ärliga uppfattning? | |
| le-lou | 2014-05-07 23:36 | |
![]() | Arbetslinjen- uppfattning om vad? | |
| le-lou | 2014-05-07 23:48 | |
![]() | Det är detta jag menar. Jag kallar inte nån som är arbetslös el sjukskriven tex för "fattig" - fattig blir man enligt mig iaf, när man skuldsätter sig själv så det i princip är omöjligt att ta sig ur. arbetaren.se/artikla...on ofogden/ | |