Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 302

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajix2014-05-14 23:47
Antal inlägg: 7767

Varför ska man röra vid glaset?

Prova att sitta med händerna bakom ryggen nästa gång.

Om ni vågar.

jin172014-05-14 23:48
Antal inlägg: 129

Ideomotoriska effekten stämmer bra Utnyttjas på ett avslöjande sätt av Derren Brown i detta program,
www.youtube.com/watc...ZQ d9H9Mt50
väl värt att titta på för att först hur fuskarna går till väga för att lura godtrogna personer.

Cajolina932014-05-15 02:26
Antal inlägg: 166

Real-One exakt samma sak hände mig för några år sedan. Jag var den enda som rörde vid glaset, och de andra trodde att jag flyttade på det. Så jag släppte och det drog iväg helt på egen hand.

Innan det så ställde en av oss en fråga om sex. Då började den gå fram och tillbaka på bokstäverna F och Y med en jäkla fart (FY FY FY FY FY FY) och det hände utan att nån ens rörde vid glaset (vi höll fingrarna ovanför glaset). Senare berättade han att han var 5 år gammal då han dog, och då förstod vi varför han blev arg för den där frågan.

Jag vet inte hur det hände, men det hände... och alla får ju tro vad de vill såklart ;)

Gr3en - Ej medlem längre2014-05-15 15:40
Antal inlägg: 930

Hände mig i helgen, anden vände glaset upprätt, fyllde det med grogg och flög upp till min mun. Hela kvällen. Vi blev polare och jag fick inte säga något till någon.

Men i tisdags märkte jag att anden var nazi, så jag fick ringa en exorcist.

Tro vad ni vill. Det var vad som hände i alla fall.

125478 - Ej medlem längre2014-05-15 16:32
Antal inlägg: 8332

Någon har lite humor här i alla fall. :)

Gunilla _2014-05-15 17:11
Antal inlägg: 4425

Sånt där har aldrig funkat när jag varit med och inte har jag sett Svarta Madam heller. Eller spöken. Eller gud. It's a bitch att vara för verklighetsnära...

yariss2014-05-15 22:56
Antal inlägg: 36

Klart det inte funkar , bluff ! Men ett + till Gr3en !

Real-one - Ej medlem längre2014-05-15 23:03
Antal inlägg: 223

Cajolina: Intressant att just du råkade vara här på betapet och också uppmärkasammat det jag var med om för jättelängsedan med glaset.. För då är vi ju veterligen änsålänge 2 om att ha vart med om detta..

och jag har ett svagt minne om att någon för ett antal år sedan förklarade det med att glaset faktiskt kan röra sig själv av enbart värmen som blir kvar i glaset när man värmt upp det ovanför ljuset sedan man ställt ner glaset upp och ner..värmen blir ju kvar och instängd i glaset..och då uppstår väl nån sorts friktion mellan glas och bords/golvyta eller annat plant underlag? presis som de ladysol också sa..

Så de finns nog en naturlig förklaring på detta ..

Real-one - Ej medlem längre2014-05-15 23:46

nä..felskrivet;P friktion heter de ju inte;P de heter nåt annat som jag nu inte kan ordet på ;)

ANDERStG2014-05-15 23:58
Antal inlägg: 7560

pbfcomics.com/220/

Megaherz2014-05-16 09:25
Antal inlägg: 3304

"Spelade" det som ung tonåring, tyckte det var skitläskigt tills två kompisar erkände att de alltid puttade på glaset.

Om man vill veta om det verkligen funkar är det väl bara att spela själv

irmaberga2014-05-16 09:36
Antal inlägg: 36

Jag vill varna andra att göra detta då man har med andevärlden att göra. Blev tvungen att flytta från lägenheten då det började hända otäcka saker.

Real-one - Ej medlem längre2014-05-16 09:44

Alltså? iom.att detta med frågor och annat gällande anden i glaset nu kom upp i en skapad tråd..så fick det mig faktiskt att på allvar börja fundera och spekulera i detta fenomen som jag och tydligen en till här på tråden vart med om?

jag kan inte sluta fundera på hur det är möjligt att glaset vid mitt tillfälle den ggn. för de första då kunde röra sig helt på egen hand? Men den stora undran jag har är hur glaset kunde röra sig med en så ofantlig fart över golvet? Och att glaset dessutom fortsatte att röra sig under säkert mer än en minut, vilket jag och min kompis då hörde när vi rusade ner på bottenvåningen och hörde hur glaset for fram på golvet på övervåningen..som då var ett gammalt och lyhört hus.. Men iaf. så hörde vi att glaset slutade röra på sig..och när vi rädda men nyfikna såklart gick upp på övervåningen igen för att kika in i rummet igen, så hade glaset då fastnat i en trasig uppflikt korkmattekant? Om inte mattan vart trasig och glaset hade haft nåt att fastna i? så kan man ju undra hur länge glaset klarat av att röra sig av sig själv med den värme som tydligen alstrats i glaset och gjort att glaset då av nån såklart naturlig fysisk förklaring kan börja röra på sig?

Men HUR? kunde glaset av egen kraft börja röra på sig? DE är för mig en gåta? :-/

Jag har en egen teori om att om glaset nu av naturlig orsak med alstrad instängd värmeenergi kan göra glaset självgående eller vad man nu ska kalla det? Så måste ju först den instängda värmen som alstrats i glaset ,samtidigt få nån slags puff framåt, så att den instängda värmen i glaset börjar cirkulera/rotera som en virvelvind/cyklon. Och att de då gör den drivande kraften framåt ? eller? Men varken jag eller min kompis puttade på glaset? :_/ så? var fick glaset KRAFTEN att röra sig? och i en så ofantlig fart dessutom? :-/

Jag minns fortfarande idag i vilken hastighet glaset rusade fram. Och har nu mätt hastigheten på en meter.. Och jag kom fram till 4s/m. Vilket är 4000s/km= alltså en fart på ca.2km/h som då glaset höll i hastghet.
Och de är en rätt kraftig och snabb hastighet med andra ord? eller? :-/ Så om jag bara kommer mig för ? Så ska jag kontakta en av Sveriges största tekniska universitetet här på orten..Om de med dess fysiker har någon rimlig eller naturlig förklaring på detta fenomen?

-Men intressant och förbryllande kan man nog lugnt säga att min upplevda händelse iaf. är..eller?

Gr3en - Ej medlem längre2014-05-16 09:47

Ja det gäller att blidka dom övernaturliga krafterna. Jag glömde ställa ut gröt och kakor till tomten -92 och jag har haft problem med den jäveln sen dess.

Gr3en - Ej medlem längre2014-05-16 09:49

men snälla, frågar du verkligen dig själv om 2km/h är en snabb hastighet?

FyraNioEtt - Ej medlem längre2014-05-16 09:50
Antal inlägg: 26

2 km/h. Wow!

le-lou2014-05-16 09:53
Antal inlägg: 17500

Om man på allvar misstänkter att det verkligen är andar som svarar, varför då inte i stället be dem skriva sina svar på en vanlig dataskärm...?

FyraNioEtt - Ej medlem längre2014-05-16 09:54

Jag undrar om det inte finns några snälla poltergeistrar där ute. I så fall har jag ett par flyttkartonger med filmer som skulle behöva sorteras i bokstavsordning.

Real-one - Ej medlem längre2014-05-16 09:58

Ja.. jag menar också att glaset kanske tar in lite tjuvluft hela tiden,då jag spekulerar i att glaset inte riktigt ligger an/ eller tätt mot golvet såattsäga? Alltså att det uppstår nån slags tryck av värmen i glaset,så att glaset liksom svävar en 100:delsmm ovanför golvet..

Och att den tjuvluften utifrån glaset då hjälper till att skapa vivelvinden hela tiden pånytt..och pånytt och gör att glaset fortsätter röra på sig så länge det finns kvar tillräcklig värme i glaset? Det är min egen amatörmässiga spekulation i det hela iaf. :)

FyraNioEtt - Ej medlem längre2014-05-16 09:59

Det är en evighetsmaskin!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?