Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 385 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Misson | 2014-05-21 19:22 | |
![]() | Kulspets :) ? inte ett jobb en miljon ? :) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:22 | |
![]() | Jag är nog värd 30 000kr kanske, men får runt 45 000. Lätt jobb iallafall. | |
| akryl82 | 2014-05-21 20:39 | |
![]() | Måste nog instämma med fulsnack. "Enkelt, mysigt, med all rätt lågavlönat" passar inte riktigt in i samma mening som förskola. Jag tycker att man, med tanke på jobbets komplexitet, det ansvar och det uppdrag man har, tjänar alldeles för lite som förskollärare. Om man däremot arbetar utifrån tankesättet att det är enkelt och mysigt, så ska man ju såklart lönesättas därefter. Antalet sjukskrivningar inom förskoleverksamheten säger väl det mesta om hur enkelt och mysigt det är... eller? | |
| Ruckzuck | 2014-05-21 20:40 | |
![]() | Konstig fråga. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:42 | |
![]() | Men har jag uttalat mig om yrkesgruppen eller skrev jag uttryckligen om min egen situation? Tycker det är märkligt att ni tycker att man MÅSTE tycka att det är svårt att jobba på förskola - annars är man by default dålig på sitt jobb. För mig hade det varit enormt mycket svårare att jobba på äldreboende. Varför denna ömma tå? | |
| Blasse | 2014-05-21 20:44 | |
![]() | Tjänar vad jag är värd tycker jag, men hade inte varit dumt med litet extra Är optimerare | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:47 | |
![]() | Jag arbetar i ett jobb där jag skriver betapetinlägg fast i längre form och med lite mer ''emellertid'' och ''härvidlag'' i texten. Får bra betalt för det också. So life is good på den fronten. Den där andra fronten däremot. Den där jag INTE sitter och dricker konjak och imponerar på en bekants singelväninna och sedan älskar med henne och dagen efter åker iväg med henne på min motorcykel och käkar brunch med goda vänner och sedan går och ser smalteater på brunnsgatan och sedan ringer en gammal polare och säger att han har biljetter till en MMA-match i vegas om jag kan tänka mig att dra ikväll och jag säger vafan varför inte. DEN fronten. Öken. | |
| fulsnack | 2014-05-21 20:49 | |
![]() | Jag tänker att jag är värd minst det dubbla då jag arbetar med min hälsa som insats. Jag kan aldrig få tillbaka min felfria hörsel. Bara det är ovärderligt. | |
| fulsnack | 2014-05-21 20:52 | |
![]() | spelteori: Det framgick inte i ditt plumpa sätt att uttrycka dig. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:53 | |
![]() | Håller med spelteori; varför måste det vara lika jobbigt för all personal på alla förskolor? Jag tyckte det var mycket enklare att jobba på äldreboende än på förskola, t om enklare att jobba på mellanstadiet än på förskola. Men det är högst personligt eftersom jag inte är grym med barn. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:53 | |
![]() | "Du kanske har en svår situation på din arbetsplats eller har en annan uppfattning om vad som är svårt men jag skrev om mig, inte om dig." Det var inte tydligt nog? | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:55 | |
![]() | Kanske för att man aldrig har hört någon annan som jobbat på förskola säga om sitt jobb: "Enkelt och med all rätt lågavlönat." | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-21 20:57 | |
![]() | Undrar detsamma amper. Stötande att vi har olika skills tydligen? Här är en lista på andra jobb jag skulle vara urusel på, så kanske några blir gladare: Kock Revisor Sjuksköterska Snickare Polis Telefonförsäljare (en yrkesgrupp som tydligen är helt legio att håna) | |
| fulsnack | 2014-05-21 20:59 | |
![]() | spelteori: Och jag svarade dig att du förmodligen inte var lämpad för yrket om du är av den åsikten. Eftersom den är fel. Null: Det måste inte vara jobbigt, jag tycker allt som oftast inte att det är jobbigt alls, men det finns definitivt inget "enkelt" med att jobba med små barn. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:00 | |
![]() | Inte sjuksköterska? Synd. Rätt likt. 2.bp.blogspot.com/_d...ve rs5.jpeg | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:01 | |
![]() | Glöm inte styrdokumenten för förskolan. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:02 | |
![]() | Så man får tycka att det oftast inte är jobbigt alls, men man får ABSOLUT inte tycka att det är enkelt? Okej. | |
| Kulspets - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:02 | |
![]() | Kulspets :) ? inte ett jobb en miljon ? :)" Jag betalar redan över 1 miljon varje år i skatt så det får räcka som bidrag till de mindre bemedlade. | |
| fulsnack | 2014-05-21 21:04 | |
![]() | Precis! Det är skillnad på jobbigt och svårt. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:05 | |
![]() | För dig. Och vem skrev jag om nu igen? | |