Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ruckzuck | 2014-06-07 00:03 | |
![]() | Varför får jag sådan lust att gnaga av mig armen nu... | |
| Bob100 | 2014-06-07 00:13 | |
![]() | Gud styrde över den ursprungliga skapelsen (numera atomerna i din kropp). Skapade till exempel inte aktiebolagslagen eller HIV. Men en del som ropar på honom blir besvarade. | |
| Bob100 | 2014-06-07 00:16 | |
![]() | Hur menar ni? | |
| Bob100 | 2014-06-07 00:16 | |
![]() | Och till er andra, hur menar de? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2014-06-07 00:18 | |
![]() | Till Bob100: Tack! | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-07 00:34 | |
![]() | Om vi nu ska snacka i Gudatermer & om det nu finns en såkallad Gud? Och varför Då denna Gud vill att någon ska bli eller födas sjuk i någon form? Det kan jag inte svara på. Men Om nu det finns en Gud som skapat människan? Så anser iaf. jag ,att vi ju isf. alla är vår egen Gud i oss själva. Och får ställa frågan till oss själva. Och vet vi inte själva? Ja.. då kan ju knappast någon annan Gud veta det heller. Ja.. det ska ju isf. vara medicinskt vetenskapligt framtagen fakta om en uppstådd sjukdom isf. Som då ges av en annan ev. kunnig Gud = läkare | |
| zuckläge | 2014-06-07 05:51 | |
![]() | Det var tydligen en svår frågeställning,vad avser min sjukdom utgör det ett rent omnänskligt lidande mellan varven,vilket liksom allt annat elände är lätt att förstå och förklara ur ett icke religiöst perspektiv, omvänt blir betydligt svårare. | |
| siwu | 2014-06-07 06:24 | |
![]() | Det går att vara sjuk utan att skylla på gud. En del saker bara är. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-06-07 07:31 | |
![]() | Alltså what's up with detta totala förakt som pyser ur folk så fort tro kommer på tal? Går ju inte att nämna gud utan att beta-ateisterna börjar tugga fradga. Zuck, jag skulle säga som Sylvia. Prövningar är ju ganska vanliga i Bibeln, finns en del om det i Jakobsbrevet bland annat. Själv skulle jag tycka att det var en ganska futtig förklaring, men så är jag inte heller troende. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:09 | |
![]() | 1. Om någon frågar varför gud vill att denne är sjuk så utgår jag ifrån att personen tror på gud. 2 Eftersom jag själv inte tror på gud har jag naturligtvis inte en aning om varför och finner ingen anledning att ha någon som helst åsikt om varför. Vet man inget om frimärken så ger man sig inte in i en diskussion om det heller. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:12 | |
![]() | Gud är med i sjukdom,styrker och bär | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:20 | |
![]() | Det jag tycker verkar konstigt gällande personer som läser Bibeln och dess tolkningar av bibeln,är ju att Bibeln tydligen verkar tolkas olika av personer? Finns det olika historier i en och samma historia? Jag vet inte? Men är det inte meningen att Bibeln är skriven så, så att den bara ska kunna tolkas på ett enda sätt? | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:27 | |
![]() | Och? Om den då Bibeln tolkas olika av olika personer? Vem har då rätt i hur historien verkligen var? Och vad ska man då tro eller veta om historien i Bibeln egentligen? | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:41 | |
![]() | ttiittii: Man kan kalla det för Gud, men man kan kalla det för träd eller vad som helst annat också. Huvudsaken är väl att man känner för något som kan ge tröst och styrka i ens liv oavsett vad såattsäga! Vilket då kan vara vad som helst i ens liv. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:42 | |
![]() | icke troende har fastnat mitt i rulltrappan och ni kommer inte längre,Ni har bestämt er vad våran "tro"är och fastnat i en Bibeltolkning eller i något ni tror att vi tror,Ni vill inte lyssna ni vill inte ens försöka förstå vad leva i Gud är.Vi alla Kristna har prövat våran tro varit där ni är,Vi har definitivt inte "köpt grisen i säcken".Att fastna i Bibeltolkningstrams är ungefär som att läsa boken "Totte badar"eller något annat på bollibompanivå.Bibeln är vad den är ,och det finns inte en pastor i Sverige(undantag pingst ) som köper bibeln rakt av Det är omöjligt att göra det och gagnar ingen | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:45 | |
![]() | Det är intressant, realone, när de där frågorna kommer från icke-troende, som om inte också de troende brottades med dem. | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:50 | |
![]() | ttiittii:Väldigt Konstigt och anklagande svar/kommentar du gav? :-/ -Jag kan ju bara säga att JAG är INTE en person som det sitter fast för,och har därför heller deffinitivt INTE fastnat i nån rulltrappa någonsin! För då skulle jag inte vara det jag är idag. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-06-07 09:54 | |
![]() | Zuckläge skrev: "Det var tydligen en svår frågeställning,vad avser min sjukdom utgör det ett rent omnänskligt lidande mellan varven,vilket liksom allt annat elände är lätt att förstå och förklara ur ett icke religiöst perspektiv, omvänt blir betydligt svårare." Det är tråkigt att läsa att du lider. Sjukdom är en prövning för de flesta. Oavsett om man är troende, agnostiker eller ateist. Ja, det var en svår frågeställning eftersom du inte skrev mer än en mening i ditt första inlägg. Jag förstår fortfarande inte vad du vill ha ut av tråden. Stöd från andra religiösa? En teologisk diskussion? Vill du bara ha svar från troende eller får andra också svara? | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-06-07 10:02 | |
![]() | arbetslinjen: Ja.. jag har levt ett bra tag här på jorden tellus. Och vad jag sett och hört under mitt liv talar mkt. för att just de som bara förlitar sig på en Gud är just de som sitter fast. Jag vet då att ska det hända nåt eller om jag ska få nåt gjort,så är det jag själv som får greja det så gott det går utifrån mina egna resurser fysiskt & psykiskt. Oavsett nån gud eller inte..Jag finner och söker kärlek ,styrka och tröst i olika saker som känns bra och gör livet värt att leva. | |
| gnagel - Ej medlem längre | 2014-06-07 10:13 | |
![]() | Jag tycker troende påfallande ofta får något gjort. Det finns i princip ingen som "förlitar sig på Gud" i den apatiska mening du verkar tillskriva begreppet. | |