Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 099 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2014-08-09 19:14 | |
![]() | Har en väninna som sitter och smsar, surfar och pratar samtidigt som hon kör. Blir tokig på henne, åker jag med så tar jag mobilen från henne. Med barn i bilen är hon en sån superidiot i mina ögon. Har visat henne filmen här tidigare, det tog inget. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-09 19:19 | |
![]() | Det var en sådan jag råkade ut för. Då han sms:at klart, strax innan ett brett, upphöjt övergångsställe, gasade han till ordentligt och körde på mig. Trots att jag var nästan över. "Jag såg dig ingenstans", sa han. Tacka fan för det, jag låg inte nellan dina framsäten, sa jag. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-09 19:20 | |
![]() | *mellan | |
calle34 | 2014-08-19 12:56 | |
![]() | Samhället bär skulden till att vi har så korkade saker för oss i bilen. Trafikkaoset bygger på konstiga saker som händer i polotiken som gör att vi bli så beroende av telefonen och dess medier | |
moltom - Ej medlem längre | 2014-08-19 14:53 | |
![]() | Nej, där har du fel, det är helt o hållet personligt ansvar | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2014-10-25 01:40 | |
![]() | Mobiltelefon i trafiken är j--lagt korkat. | |
Rhotheta | 2014-10-25 10:00 | |
![]() | Att prata i telefon minskar antalet olyckor jämfört med att inte göra det. Det finns dock inget belägg för att det är bättre än händerna på ratten och blicken skärpt. Tanken att det skulle utgöra en signifikant belastning i sig för GENOMSNITTSBILISTEN får dock betraktas som felaktig. Man bör dock kolla med nära och kära hur väl man tar in omvärlden när man är i telefon. Jag vet flera som inte skulle märka en jordbävning. De kanske skall avstå från samtal i alla former. Det spekuleras i om mobilsamtalets trafiksäkerhetsfrämjande effekt består i att man då inte fipplar med stereo, handskfack, ungar, sminkning, kartor, sms, surf eller annat som tar blicken från vägen. Det är nämligen att ta blicken från trafiken mer än ett ögonblick som orsakar olyckor. Det är förbjudet att göra. Sms och surf ingår i det förbudet. | |
Rhotheta | 2014-10-25 10:05 | |
![]() | För den som är intresserad. sverigesradio.se/sid...ra mid=1302 | |