Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 054 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-29 12:22 | |
![]() | Håller med Dig Sote katter är ett stort problem | |
Anzipanzi | 2014-12-29 12:43 | |
![]() | Tror nog hundarna kissar där i vanliga fall med, men det syns lite bättre när snön kommer..... | |
KJA82 | 2014-12-29 15:12 | |
![]() | Att man kan lägga sin hundbajspåse lite var man vill eftersom kommunen inte ställer upp på att ha hundlatriner är ju ett argument.. Ska tänka på det nästa gång min 6månaders bajsar i blöjan. Då slipper jag ju ta med den hem när vi är i parken och dyl eftersom det inte finns någon blöjlatrin. Läses med ett uns ironi för att slippa div hatmail ;) | |
Sote | 2014-12-29 18:13 | |
![]() | Kja82-så du menar på fullt allvar att småbarnsföräldrar inte slänger sina blöjor i vanliga papperskorgar? Att dom alla bär med sig sina blöjpåsar hem var dom än har varit? Jisses, var bor du nånstans? Det jag menar är att vill man att folk ska plocka upp hundskiten så är det en fördel om det finns ställen att slänga dom på för det underlättar. | |
Minta | 2014-12-29 18:32 | |
![]() | Här hittar man ibland använda blöjor på trottoaren. Och ihopknutna fulla soppåsar. Mitt i stan. | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2014-12-29 18:58 | |
![]() | Bättre en bajskorv i en påse än en bajskorv under skon XD | |
linenbat | 2014-12-29 19:41 | |
![]() | Jag brukade vara en ansvarsfull hundägare, och även privatperson. Slänger aldrig något skräp mitt på vägen, och plockade upp efter min vovve så länge jag inte fick slut på påsar på promenaden. MEN efter att ha observerat hur mycket skit folk slänger, både ute och på bussar och tåg, så har min ilska varje gång min hund ätit upp något utav det skräpet riktats mot att jag sedan några veckor tillbaka skiter i att plocka upp efter oss. Om folk vill ha det skitigt runtomkring, som det redan är på gator och överallt, papper, näsdukar, glas, allehanda typer av plast..... Min hund och vissa andra som har *pica*, äter skräp, blir sämre, utav folks ansvarslöshet, tja då hoppas jag de själva och deras barn trampar i skiten. Man blir trött på att sköta sig med andra ord när folk runtomkring inte gör det. | |
linenbat | 2014-12-29 19:43 | |
![]() | För att inte glömma allehanda kartonger, muggar och gud vet vad som idioter har slängt på gatorna när vårt hunddagis. Helt ofattbart hur jävla korkade folk är. | |
linenbat | 2014-12-29 19:49 | |
![]() | Ah just det, fina tuggummin, använda snusgrejer och fimpar slänger ju folk förstås också. Farligt för både min hund, andras, och vilda fåglar. Men vem bryr sig om sånt? Ingen. | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-29 19:53 | |
![]() | @ lienbat Man ska väl för bövelen inte dra alla över en kam heller! Alla som faktiskt plockar upp efter sig och sin hund om de har nån. Alla vi ska alltså få ta skit bokstavligt talat. Hur tänker du då? Vi ska alltså drabbas för att en liten klick skräpar ned. Du har ett ansvar som hundägare, du sällar dig ju till samma skara som du själv riktar din ilska mot. Var ligger logiken i det? Urbota korkat agerande. Typ: Vi kan väl alla bli anarkister och skita i allt för att "alla" ändå inte sköter sig. Heja... Not. | |
linenbat | 2014-12-29 20:02 | |
![]() | Jag har inget ansvar längre, i så fall har väl omgivningen ett ansvar för att sköta sig också. Vissa hundägare plockar upp, bra för dem, bra. :) | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-29 20:05 | |
![]() | För övrigt anser jag att man ska plocka upp efter sin hund när den skitit där människor går. Och ta med påsen till närmaste hundlatrin eller liknande. Självklart rastar man inte hunden vid pulkabackar och liknande. | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-29 20:08 | |
![]() | Så länge du har hund så bär du ansvaret för att sköta den, i det ingår det att ta upp efter den. Den som inte sköter sin hund och klarar av att ta det ansvaret, borde inte få ha djur. | |
_AniraC_ | 2014-12-29 22:06 | |
![]() | Plockar upp skiten när jag känner fört, vilket är väldigt sällan! ;) | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-30 01:17 | |
![]() | Kan inte annat än att hoppas på "what goes around comes around"! ;) | |
Vilja123 | 2014-12-30 02:29 | |
![]() | Finns ingen anledning att rasta hunden där barn leker. Klart vovven måste få kissa o det klart att det syns nu på vintern! Plocka upp bajs är inga problem men trist att få bära med sig det hem när det inte finns nånstans att kasta... Bra att dom vid vissa parkers början har påsar att ta med om man glömt vilket iof inte händer om man inte av nån anledning har bråttom o råkar byta jacka för säsong o det inte ligger nån i. Värre är allt trasigt glas o annat skräp som finns i lekparker o stadsparker!!!! | |
linenbat | 2014-12-30 10:02 | |
![]() | 125... Fy fasen för så själviska individer som dig. Allt du tänker på är dig själv att du blir irriterad av en enda sak och det är hundbajs. Medans jag tagit upp så många andra problem. Hoppas du trampar i många hundskitar. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-30 10:13 | |
![]() | Tror att i många fall är det inte en pulkabacke vid det tillfälle då hunden rastas, bara en grön grässlänt där ingen nånsin går. Vi har en sådan här, i en dunge i närheten där har inte varit snö på två år, nu är den hjälpligt täckt med ett tunt, tunt snöskikt och plötsligt förvandlad till "pulkabacke". Kan tänka mig att där ligger en del hundskit, rävskit, grävlingsskit och glassplitter. | |
Minta | 2014-12-30 11:09 | |
![]() | Hundbajs tar man upp där folk kan gå, att en del slänger skräp gör ju inte saken bättre. Men att hunden inte ska få kissa i snön för att det blir gula fläckar måste ju komma från en som ogillar hundar i allmänhet. Här finns en backe som är hundbacke när det är barmark och pulkabacke när det är snö. De samsas bra. Hundarna är då i ett område bredvid pulkabacken. | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-30 13:10 | |
![]() | linen... Tror att du missuppfattat mig. Det jag menade var att när du struntar i att ta upp bajset efter sin hund, och dessutom gör det av skälet att "alla andra skräpar ner"... Då uppför man sig själv lika illa som dem man hyser ilska emot. Och det löser ju verkligen inte problemet, tvärtom. Jag är då rakt inte självisk, jag tar reda på mitt skräp för att man ska det helt enkelt. Visst blir jag irriterad över skräp och skit, men det betyder inte att jag skräpar ned "baradärföratt". | |