Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 439

Forumkategorier

Användare Inlägg  
EricaJong2015-09-06 21:48
Antal inlägg: 537

Fast vi vet ju inte riktigt vad som bokstavligen ligger i att acceptera Jesus som sin frälsare.

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-06 21:51
Antal inlägg: 37631

Muslimer asepterar Jesus,Inga tvivel om det.Din syn på Gud förstår jag mig inte på Linders.
Bra vad är det som hindrar Dig att hjälpa till att göra det annorlunda ?

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-06 21:58

I dag har jag varit med och samlatt i pengar till flyktingar mycket pengar.
Nu hjälper jag till att samla in värma kläder vindjackor tvål bindor,bröstmjölksersöttn ing ,fleece jackor skor blöjor skalkläder,12 sep åka det ner över med Det.Och detta är att leva i Gud.

cisplatin2015-09-06 22:47
Antal inlägg: 161

Gud vet allt. Jesus sade att inte en enda sparv faller död till marken utan att gud vet om det. Gud vet om att lille Alan drunknade.

Gud står inte passiv och tittar på. Hans avsikter finns i allt och alla ("droppen och havet") och avsikterna kan vi inte förstå - vi har inte hans allvetande och visdom. Hans vägar är outgrundliga. Gud ger oss heller inga bördor vi inte kan bära. Frågan är om krig, drunkning och cyniska människosmugglare kan räknas som bördor. Gud allen vet svaret.

Lille Alan drunknade när han var på flykt undan slakten. Tack ttittii för att du hjälper hans överlevande gelikar! Tur att sådana som du finns när inte gud gör det.

EricaJong2015-09-06 23:09
Antal inlägg: 537

Underbara Tittii med sitt varma engagemang <3

MickelRav - Ej medlem längre2015-09-06 23:31
Antal inlägg: 323

För mig är det enkelt: det finns ingen "gud" eller något annan "högre makt". Vi är här på egen hand. Vi föds, vi är utrustade med en sexualitet så att vi ska överleva som art och därför reproducerar vi oss och till slut dör vi. Och när vi är döda så är det inte mer med det än att vi helt enkelt inte finns mer.

Vi kan visa empati med andra och vi kan samarbeta. Men det har inget med någon gudom att göra. Tvärtom är det ofta självbevarelsedriften som tickar på i bakgrunden, även om den inte alltid måste handla om individen.

Till sist finns det inget sorgligt i att det inte finns någon gud. Ett bra liv handlar inte om det.

skrutta002015-09-06 23:47
Antal inlägg: 918

Gud fanns lika lite för Alan som han har funnits för alla små svältande barn i Afrika.Så den som lever efter biblen att la hans vilja ske borde skämmas.Är det Guds vilja att i årtioenden gotta sig över människors lidanden är det en Gud som inte jag vill ha med att göra!!!

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-07 06:45

Den Gud som ni tror att jag tror på finns inte.Att det skulle komma en osynlig 2 mil hög man med 1000 armar och plocka upp drunknande barn är absurt.
Och det är inte Guds vilja.Det är vår vilja Det är när vi låter våran vilja styra som små barn drunknar.Dom som krigar så små barn måste fly det är dom som gör fel.
Gud vill att vi ska leva i fred med varandra har har gett oss justa riktlinjer .Gör ni som jag säger blir det gott .

KULBRLA2015-09-07 07:03
Antal inlägg: 2

Alla religioner är ett påfund av människor och bottnar i rädslan för döden anser jag. Det finns alltså ingen Gud!

KULBRLA2015-09-07 07:03
Antal inlägg: 2

Alla religioner är ett påfund av människor och bottnar i rädslan för döden anser jag. Det finns alltså ingen Gud!

limpan__22015-09-07 07:18
Antal inlägg: 2847

"Hans avsikter finns i allt"

Så Gud står bakom allt lidande? IS våldtäkter av barn är då bara en del av Guds plan?

Barmhärtig och god...?

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-07 07:24

Jag är inte rädd för att dö.Att leva i Gud är inte att tro på en 2 mil lång skägg gubbe som sitter på ett moln.
I dag ska jag gå ut och leva i Gud till 100%
Jag delar ut mat till behövande varje morgon ger jag några män frukost kaffe och omtanke.jag har med männen i mina böner.jag talar om för dom att dom är som oslipade diamanter,och att i Guds ögon är dom perfekta i världens ögon är dom avskum.
När dom går så går dom med raka ryggar.jag gör kyrkans port bred och utan tröskel så alla kan komma in och bli sedda

äzter2015-09-07 07:42
Antal inlägg: 10

Den gränslöst goda varelsen gör minst sagt märkliga prioriteringar.Att hundra tusentals dör i en tsunami ignorerar "han" totalt, och notera att det inte handlar om att människor vänt gud ryggen. Så fort det sker något gott tar en del det som inteckning för att gud existerar, sker det ont ja då är det människan som är ond, ofattbara,ologiska,oförnu ftiga och irrationella tankar.Vi bevittnar just nu belägg för att gud inta existerar.

skrutta002015-09-07 07:52
Antal inlägg: 918

Gud älskar ju små barn så han vill väl ta så många som möjligt till sig!! Och han älskar syndare men där har han inte samma iver kan man säga!!!

yariss2015-09-07 08:27
Antal inlägg: 36

Gud existerar inte och har aldrig gjort !

Moose72 - Ej medlem längre2015-09-07 08:32
Antal inlägg: 1910

Äzter

Vilka belägg bevittnar vi?
Din syn på hur Gud ska vara är att han ska rädda alla från att dö. Är det den Guden som inte finns?

äzter2015-09-07 08:37

En interagerande gud existerar inte, så vad eller vem är gud? Någon som vi kan förhålla oss till? Den gudsbild som dom flesta troende har säger oss att gud skulle kunna interagera men avstår, varför? Kan vi tillskriva "honom" attribut och karaktärsdrag? och i så fall, på vilka grunder?

Keyzer Söze - Ej medlem längre2015-09-07 12:15
Antal inlägg: 214

Den gud du svamlar om är en vanföreställning i din hjärna, äzter.

äzter2015-09-07 12:46

Hahahahahahahaha

Keyzer Söze - Ej medlem längre2015-09-07 15:00
Antal inlägg: 214

Det finns en känd svensk studie som visar ett tydligt samband mellan psykisk sjukdom och religiös övertygelse.

Tur att man inte är religiös (= tokig).

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?