Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 80 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-16 22:49 | |
![]() | Kvalitativ forskning? Hermeneutik? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-16 22:54 | |
![]() | Helt on topic att diskutera metoderna i undersökningen/enkäten som ligger till grund för den här värdelösa tråden. Helt on topic att diskutera bristen på kunskap hos vissa vad gäller värdet eller kanske bristen på värde med en enkät med ledande frågor. | |
Catta66 | 2015-11-16 22:57 | |
![]() | <3 | |
Catta66 | 2015-11-16 22:57 | |
![]() | All you need is love | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-16 22:58 | |
![]() | .....and a yellow submarine | |
Catta66 | 2015-11-16 23:04 | |
![]() | Take me down to the river. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-16 23:09 | |
![]() | Den som på fullt allvar upplever att "enkäten" är tänkt att uppfylla akademiska krav har förstås helt missat vad det här handlar om. Det är ett provokativt sätt att visa det fler borde ta del av - invandrare som aldrig kommer i arbete är bara ett exempel. Nej, jag har inte hunnit läsa allt och jag har heller inte följt någon länk. Jag behöver heller inte göra det, jag vet redan att mycket av det här stämmer. Ta "enkäten" för vad den är: ett sätt att väcka debatt. Den debatten är också mer angelägen än någonsin. Märkligt nog verkar de som räds den förvånansvärt ofta vara de som själva betalar lite eller inget i skatt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-16 23:14 | |
![]() | Väcka debatt? Vi debatterar väl ingenting annat? Jag gick in på samtliga länkar och det var en av dem som jag inte hade läst innan. Den från Affärsvärlden. Länkarna är ännu ett exempel på att lägga alla ägg i en korg och sedan tolka dem runda istället för ovala. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 06:35 | |
![]() | Apropå att åsikter om att vi ska försörja andra ofta går hand i hand med en egen inbetald skatt som är noll eller nära noll: www.facebook.com/ViS...mp ;theater Förresten missar ni väl inte Facebookgruppen Avgå Stefan Löfven där det sanslöst roliga klippet som blev viralt finns: www.facebook.com/avg...mp ;theater | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-11-17 07:17 | |
![]() | Problemet är att TS utgår från att man 'blundar för verkligheten' om man inte är flyktingmotståndare och att han med enkäten vill kolla om man verkligen har koll på alla 'obekväma sanningar'. Jag läste den också i förra tråden. Det mesta verka i sak stämma, men det är ändå fruktansvärt tramsigt. Vinklat och överdrivet. Jag har koll på flyktingkrisen, men jag är fortfarande inte rasist. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 07:38 | |
![]() | Jag håller gärna med dig om att det var lite....löjeväckande, liminal. Men var läser du inte att TS skulle vara rasist? Har jag missat något? Kan jag ha gjort! Länka gärna! | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 07:38 | |
![]() | "Var läser du in", skulle det förstås vara. | |
kovikstippen | 2015-11-17 07:40 | |
![]() | Ts, liksom övriga "hata invandringen" -grupperna försöker aktivt slå sönder vårt samhälle. Metodiken är exakt likadan som IS. Båda grupperna vill skapa rädsla och förvirring i hopp om egen makt. Både SD & IS använder idéen om att slå sönder den gemensamma verklighetsbilden genom ifrågasätta det självklara och få dumma idioter att bli helt hjärntvättade i sin tro att "någon" håller inne på sanningen. Men.......... SD & IS kan bara överleva om vi "vanligt hyggliga" medborgare håller tyst. Om vi alla gemensamt och hela tiden ber dessa idioter hålla käft kommer dom snart tystna och återigen försvinna under någon sten. Vägen till fred går aldrig via krig. Vägen till trygga samhällen går aldrig via segregering och räddslan. Om det är trygghet och säkerhet man vill ha är det integration och förståelse som är vägen framåt. Ge invandrarna jobb och en ljus framtid så slutar terrorn. Forsätt hata, så kommer snart terrorn till Sverige | |
kovikstippen | 2015-11-17 07:44 | |
![]() | Sanningen är en smal och exakt vetenskap Men dumheten är obegränsad Alltså vinner dumheten diskussionen. Men dumheten har likt förbannat fel. Oavsett hur många forskare och sk forskare som påstår något annat. | |
ingson | 2015-11-17 07:58 | |
![]() | NixkelRav har rätt. Det är ingen seriös enkät, det är en debattartikel med ett syfte. Så varför inte skriva en debattartikel i stället Men precis som totravel blir jag rasande när någon försöker ge ett vetenskapligt sken när man noga plockar fakta och har ett syfte | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-17 07:59 | |
![]() | Men nu får du faktiskt lugna ned dig kovik. Utan att skriva det rent ut så sitter du ju faktiskt och kallar andra här på Betapet för idioter. Det går inte att läsa ditt inlägg på annat sätt än att TS och de som eventuellt håller med TS är idioter. Jag håller till stora delar med TS. Det gör mig inte till rasist (även om jag tror att du lyckades missa just det uttrycket). Idiot är jag definitivt inte och jag betackar mig för att bli kallad det. Avslutningsvis finns det inga jobb att "ge" någon och IS försvinner knappast "under en sten" för att någon, du kanske då, ber dem "hålla käft". | |
kovikstippen | 2015-11-17 08:10 | |
![]() | Absolut rätt Mickelrav. Jag kallar många här på betapet för idioter. Man ska benämna saker vid dess rätta namn och sluta vara "möjliggöra" för SD & IS existens. Vilka du anser ska känna sig träffade av min text är din egen tolkning. Jag pekar inte ut någon speciell, annat än Ts som ju startade tråden och således bestämde dagordning och innehåll. Att vara orolig är allas rätt, men att därför sprida dynga omkring sig är fel. Att vara så rädd för elden samtidigt som man häller bensin på elden är dumt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-17 08:10 | |
![]() | Kovik. Sant. MIckelRav. När jag läser dina länkar blir jag bara förbannad. Dina vänner på facebook och deras åsikter imponerar inte på mig. De verkar ha samma problem som du har, problem med att skilja sak och person åt. Att nollor fokuserar på felsägningar och hånar en offentlig person som Löfven kan man bara bortse ifrån. Däremot att hänga ut den här andra killen och göra honom till offentligt åtlöje gör mig jävligt förbannad. Man sitter och öppet hånar honom för hans åsikter, hans liv och hur han ser ut. Det gör dem till större jönsar än vad de försöker få honom att framstå som. | |
Rhotheta | 2015-11-17 08:12 | |
![]() | Tack för förolämpningarna, kovikstippen. Du får lycka till med din taktik. | |
kovikstippen | 2015-11-17 08:12 | |
![]() | Att tänka kritiskt går åt båda hållen. Staten och media har inte alltid fel. Övriga tyckare (t.ex. SD & IS) har inte alltid rätt. | |