Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 460 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LasseBjörn | 2006-10-20 22:51 | |
![]() | Vi har ju nämnt dess historia här, titta en gång till så ska du se. | |
| Fröken Jag | 2006-10-20 22:52 | |
![]() | =) Jag vet.. Hann ändra lite innan ditt inlägg.. | |
| LasseBjörn | 2006-10-20 22:55 | |
![]() | Jaja, misstag händer ofta, dock aldrig mig. | |
| LasseBjörn | 2006-10-20 22:55 | |
![]() | det där var något av ett skämt, så ta det lugnt. | |
| Fröken Jag | 2006-10-20 22:58 | |
![]() | Hahaha, jamen se misstag gjorde ju även du min gode herre.. Eftersom du hade så bråttom att skriva så såg du ju inte att ja upptäckte mitt misstag innan du påpekade det.. =P | |
| LasseBjörn | 2006-10-20 23:00 | |
![]() | ja, och som jag just nämnde bör man ta det lilla skämtet, som jag för övrigt lånat från förre DIF-tränaren Niklas Wikegård som just ett skämt. Inte ens små sossar är 100% allvarliga för jämnan. | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2006-10-20 23:02 | |
![]() | alltså..hallowen är ju allhellgonahelgen här i sverige,helgen då du visar din aktning å vördnad för dina nära o kära som är avlidna,dvs besöker graven å tänder en lykta osv..alla har vi nog någon som är värd ett besök på kyrkogården..jag vet ungar köper detta ..om ni bara vågar.. | |
| Fröken Jag | 2006-10-20 23:02 | |
![]() | Men för att återgå till ursprungsfrågan så fattar jag inte vad meningen är med att fira denna "högtid". Amerikanska barn gjorde faktiskt något vettigt för ett antal år sen. Istället för att ge sig iväg för att tigga godis till sig själva så samlade dom in pengar till välgörande ändamål, bra initiativ... Men som sagt, som högtid så.. Njää.. Visst kul för kidsen men ja stör mig faktiskt på att ungar springer runt å tigger godis. Å de gäller även påskkärringar/gubbar. När ja va liten å barn klädde ut sig (på påsk) så antingen sjöng man el gav ett egenhändigt ritat påskkort... Nu grabbar ungarna bara tag i godiset å drar... | |
| vulcan | 2006-10-20 23:05 | |
![]() | Ja. Redan de gamla grekerna tyckte ju att dagens ungdom var helt fördärvad. Annars är jag glad att vi för en gångs skull nästan är överens i en tråd. Dessutom skojar jag bara med er pojkar. Jag firar enbart bloten för att inte riskera att besudla mig med tocket därnt utländskt fördärvligt inflytande. | |
| kickilickan - Ej medlem längre | 2006-10-20 23:06 | |
![]() | men man kan göra både och,,,vi har gjort det,,,besöka mamma/mormor på eftermiddagen å sen ha fest där hon e med andligt å roar sej med barnbarnen,,,så det så!! | |
| LasseBjörn | 2006-10-20 23:08 | |
![]() | Tackar vet jag 1:a maj. | |
| beaca | 2006-10-20 23:11 | |
![]() | Första maj, första maj. varje sliten kavaj. blir en mantel av strålande ljus,. varje trött proletär. glömmer mödornas här. och går drucken av vårvindars rus | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2006-10-21 11:48 | |
![]() | För mig är dubbelhelgen en helg när jag går till kyrkogården, så fiiiiint m allla ljus... å Så mysigt (faktiskt) att sitta i kyrkan.. här i samhället, så räknar dom upp namnen på dom som dött under kyrkoåret, ... Men de va även kul att gå på halloweendisco o spöka ut sig, Jag vann faktiskt tävlingen "Bäst utklädd " ett år... De avr tider de... .exakt 9 år sen faktiskt *L* | |
| Minerva | 2006-10-21 12:09 | |
![]() | tycker att det där med halloween har blivit lite överdrivet. Ungar som kommer och ringer på dörren och skriker "bus eller godis".... trodde det där med bus kunde vara kul.... men att få bilen nerkladdad med kraschade ägg är inte lika kul. Dessutom föräldrar till barnen som inte tyckte det var något att bli arg över..........nääää som sagt... lite överdrivet. | |
| LasseBjörn | 2006-10-21 12:12 | |
![]() | Äggviteämnen är faktiskt bra för lacken, men jag håller ändå med dig. | |
| Minerva | 2006-10-21 12:17 | |
![]() | Tack, LasseBjörn... :-) Och du.... det VAR svårt att tvätta bort... äggvita fastnar som f....n.... :-/ | |
| LasseBjörn | 2006-10-21 12:18 | |
![]() | ja, man ska polera direkt | |
| HannaSofia | 2006-10-21 14:52 | |
![]() | ja det där med Bus eller Godis är jag väl ganska tveksam till. Här har ni iallafall en sida där ni kan läsa om hur ni kan planera ev. "motattacker" på : hem.passagen.se/anna.../g ora.html Jag skulle nog själv kunna tänka mig en variant av nummer 3. Eller nummer 19. Fast det är aldrig några ungar som ringt på hos mig .... | |
| Google - Ej medlem längre | 2006-10-21 21:18 | |
![]() | Halloween är överskattat. Ganska tråkigt tillochmed. | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-10-21 23:27 | |
![]() | tycker om iden med att klä ut sig och ha spökfest men bus eller godis gillar jag inte. tycker också att det är bland det vackraste som finns att ge sig av till en kyrkogård när det är lite mörkt och tända ett ljus bland alla andra. En av de minneslundar som jag brukar besöka i samband med en grav i närheten är uppe på en kulle det är såå maffigt att se allaljusen där bland skogen och i bland snö. för att inte tala om det hav av ljus som möter en på kyrkogården om man åker dit nån gång vid sjutiden | |