Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
en dum en2016-03-11 23:18
Antal inlägg: 12771

Surjämte:)

Miss Lollo2016-03-11 23:25
Antal inlägg: 1171

Skåne :)

bete_noire2016-03-12 02:09
Antal inlägg: 67

Av ovanstående 21 "svar" på TS glasklart preciserade, enkla och blygsamma önskemål, riktat till en väldigt tydligt avgränsad kategori forumbesökare (skaraborgare), härör om jag räknat rätt 16 ( s e x t o n . . . ) stycken (76%) från personer vilka istället drivits att yttra sig i tråden av sitt pockande begär att meddela, att de i n t e - och h u r, mer e x a k t, i komåpakt ointressant, narcisistiskt 'hej-svejs-här-kommer-la- JAG'-mässig d e t a l j, de absolut i n t e - hör till den kategori som ombetts yttra sig här.

Jag vet inte på vilket stadium av den svenska resp. internationella "forum-kulturens" utveckling denna tendens uppstod, det här, i de flesta forum massivt etablerade oskicket bland den gängse majoriteten hjon, att tolka varje försök från en trådskapare el. seriöst sinnad forumskribent att få svar på en fråga, utnyttja en stor (sammantagen ofta åtm. delvis rätt så grundligt och mångsidigt påläst) medlemskaders potential som källa till snabba sakupplysningar, etc, som ngt slags allmänt 'roll call' el. namnupprop till upprättandet av en röstlängd där alla önskas och förväntas (och har en rättighet att) hoppa in och säga "sin grej", om så bara den sakupplysningen att vederbörande inte vet ett helledudanes piss i frågan.

Jag vet bara vad var och en vid det här laget kan konstatera, att fenomenet för länge sedan förvandlat merparten trådar i majoriteten större forum, till tätt snårskogsfördunklade, oöverskådliga. ovederhäftiga. informationssvultna. ofta evighetslångt slingrande och sig förgrenande floder av skit, genom vilka var och en på jakt efter substans är hänvisad att vada upp till knäna. Den som ids.

Det här muppforumet är nu - medges - inte det imposantaste av åskådningsexempel (Flashback, däremot....), och jag bör väl dessutom framhålla att jag inte förutsätter eller antar att TS håller med om någonting som här sagts.

Till TS utgår även min någorlunda uppriktiga ursäkt för att ytterligare ha slammat ner hans älskvärda tråd; vill dock framhålla att jag fann den halvdöd; att jag åtmistone inte var nämnvärt off-topic på ett m e t a-plan betraktat, samt att det som drev mig, och i ett svagt ögonblick här förledde mig att nedsegna framför tangentbordet. var den omständigheten att jag till skillnad från åtm. sexton st andra medl, dock i grund och botten betraktar TS tråd, och beslutet om vad den skall handla om, som h a n s.

(Och avslutningsvis, hm. mer ortodoxt "non-topic": sorry: stammar längs alla avelslinjer från enbart och idel P-bönder,)

Rodsh - Ej medlem längre2016-03-12 02:34
Antal inlägg: 274

Jag bor i Lidköping, och det tillhör väl Skaraborg. Efter all energi du lade i ditt inlägg bete_noire............ Nöjd så? :P

bete_noire2016-03-12 03:08
Antal inlägg: 67

Ja, men så hör du också till den minoritet på fem pers jag räknade till Skaraborg. Habo fick jag dock slå upp, plus överse med nymodiga länsgränsdragningar, men du skriver ju uttryckligen att du är skaraborgare, så hur har du fått för dig att jag missat dig?!

"Nöjd så?" - ...?! Eh, ja hörru, tackar som frågar, själv då. är du full eller?

litenstor2016-03-12 18:58
Antal inlägg: 235

Skaraborgare från början men flyttade därifrån för 12 år sedan. Har bott utanför Uppsala, i Motala, Halmstad och nu bor jag i Kalmar. Men ändå räknar jag mig skaraborgare. Jag är ju från en ort utanför Skara och de ränderna går aldrig ur.

Denandra2016-03-12 19:35
Antal inlägg: 26

Skövdebo =))

annakarineli2016-03-12 22:44
Antal inlägg: 2519

Lite...
Uppvuxen i Hälsingland, bott i Skövde i 13.5 år, numera boende i Jönköping sedan början av december... Men känner mig ju inte hemma här i stan än... "Hemma" är nog mest Skövde än så länge faktiskt... Och/eller Hälsingland. :)

Härejagigen - Ej medlem längre2016-03-12 23:54
Antal inlägg: 1888

Missuppfattade tråden ! Trodde 66an ville se vart medspelare kom ifrån !

66an2016-03-13 08:20
Antal inlägg: 508

Så är det vill se om det är några från Skaraborg.
Som Lidköping, Skövde, Skara mm

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?