Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 77 |
Mobilspel
Pågående | 20 213 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2018-04-10 18:59 | |
![]() | "Fast nu är det ju inte samma sak i köttfärsen som i korven, de görs på olika djurarter. " Fast vad menar du med detta? Det kvittar om det är gjort på olika djurarter, man vet att äta för mkt av det röda köttet är ohälsosamt. För att inte tala om allt processat kött. WHO har klassificerat rött kött och det processade som cancerframkallande - och det är just dessa kött som vi svenskar äter mest utav. Tyvärr. "Och tyvärr tillhör i så fall ni minoriteten bland vegetarianer, de skåp och kylskåp jag tittat in i har till största del bestått av färdigmat, vare sig det är havremjölk eller färs." Fast om du tittar lite närmare så är def inte all färdigmat gjort av soja. Jag har inte heller märkt av att bönor och ärter och linser skulle ha minskat i butikerna, snarare tvärtom. Fler och fler använder dessa livsmedel nu än förr. Vad gäller ditt exempel på sojagrädden och socker, mejeriprodukter innehåller det naturliga mjölksockret laktos och detta finns inte naturligt i sojan - alltså tillsätts det och det är inte särskilt mycket. Jämför du tex samma mängd mellanmjölk med samma mängd sojamjölk så har den vanliga mjölken ungefär dubbelt så mkt socker. Vad gäller palmolja så finns den i hur många produkter som helst, allt från Lätta till pulversåser. Jag föredrar att använda produkter som inte innehåller palmolja. | |
le-lou | 2018-04-10 19:00 | |
![]() | Jag ska tillägga att jag själv inte är vegetarian utan tycker också om att äta kött. Men jag försöker välja vilket kött med omsorg. | |
Skrolla | 2018-04-10 19:03 | |
![]() | Sök på vegetarisk, veggomat, veggorecept etc på Pinterest så kommer svenska recept upp i mängder | |
igne | 2018-04-10 19:06 | |
![]() | www.metro.se/artikel...va rligt-xr | |
gulle84 | 2018-04-12 19:15 | |
![]() | Ja, soja är processerat, men inte alla veg*ner har sådant i sina kylskåp o skafferier. Och hur många köttätare äter inte processerad mat som typ korv osv? VÄLDIGT många, och dessutom är cancerframkallande (skinka m.m), soja är inte cancerframkallande. Finns mkt mat nu i butik som är gjort på linser och bönor, ifall man vill ha färdigmat. Jag är själv vegan och äter typ aldrig färdigmat, och får då i mig all näring jag behöver. | |
gulle84 | 2018-04-12 19:18 | |
![]() | här finns bra recept: www.pinterest.se/the...la ntbased/ | |
gulle84 | 2018-04-12 19:18 | |
![]() | www.pinterest.se/the...ut enfritt/ | |
gulle84 | 2018-04-12 19:20 | |
![]() | www.pinterest.se/the...la ntbased/ | |