Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 577

Forumkategorier

Användare Inlägg  
yen0072011-09-30 17:24
Antal inlägg: 13

Jag kan förstå att folk ställer upp genom att vara med i programmet. Det är ju ingen rolig sist de har hamnat i. De behöver ju hjälp, och hjälpen finns där. Mindre roligt kan jag tro att det är för barnen som är med i programmet...

salix - Ej medlem längre2011-09-30 17:35
Antal inlägg: 106

Meningen med programmet är väl att tittare, som inte har några ekonomiska problem, ska få känna sig både duktiga och ekonomiskt kompetenta. De tittare som har problem kanske får sig en tankeställare.
Tror ändå det är ett nyttigt program. Vi behöver alla fundera över vad konsumerar och varför.

frukantarell2011-09-30 21:57
Antal inlägg: 251

Salix: Tror att även de som har ekonomiska problem kan ha stor hjälp av programmet. Undrar ofta över varför jag får med mig så mycket från affären när jag bara skulle köpa ett par liter mjölk.

sanlin2011-10-03 08:41
Antal inlägg: 1462

fruktkantarell: Anledningen till att jag har ett bensinkort är då för att jag varje gång kan tanka helt fullt och då kan ha koll på milen istället för bensinmätaren (som ju inte funkar). Har ett kort som det kommer en faktura hem.

bajen012011-10-03 10:12
Antal inlägg: 112

Det måste vara ett svårt val att ta, bara att vara med på tv och med en dålig ekonomi

malgomaj2011-10-03 12:03
Antal inlägg: 118

På ett sätt tycker jag att programmet sänder ut fel signaler. Man kan shoppa tills stupet är nära och sen få hjälp via tv och så är allt bra igen! Bankerna som deltar i programmet går med på vad som helst bara för lite goodwill i rutan. Annat är det nog i verkligheten.

gregonov2011-10-03 12:18
Antal inlägg: 103

bara idioter som är med där... de som har det dåligt ställt sitter inte på en massa prylar. De har kronof. efter sig och massor av spridda skulder som ingen vill samla. tyvärr kan man inte göra så mycket för dessa...

Captain762011-10-03 13:40
Antal inlägg: 99

Jag hade en kollega som var med i programmet. I efterhand, när programmet sändes förstod man varfor hon under en tid varit mindre sjukskriven och verkade allmänt mer glad och uppåt. Hon och hennes familj hade klantat till det samt haft en del otur. Hon var glad och tacksam över hjälpen att rätta till problemen.

Visst är det många som dyker upp i programmet som verkligen kan skylla sig själva. Men inte alla. Och med tanke på hur "pinsamt" det måste vara att öppet erkänna sitt slarv så är det ändå imponerande att människor går den vägen. I synnerhet med tanke på hur pinsamt och tabu det är att inte ha råd. De gör i alla fall något för att styra upp sin tillvaro. Tänk på alla de, och de är inte få ute i landet, som balanserar precis på gränsen med sin ekonomi. En höjning av bolåneräntan leder till att man nödlöser dotterns ridlektioner med en kredit, och så kraschade sonen sina glasögon, och så går inte bolåneräntan ner och...

maddeh842011-10-06 12:44
Antal inlägg: 51

ja man upphör aldrig att förvånas över hur illa en del skött sin ekonomi...

Gautama2011-10-06 21:56
Antal inlägg: 6854

Hur kan en vuxen man sitta och tjuta för att man får sälja sitt play station?
Man blir ju rädd...

Lillstölla2011-10-06 22:12
Antal inlägg: 23831

Den kvinnan hade ju inte 4 barn, hon hade 5!!

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-10-06 22:30
Antal inlägg: 31064

De borde...eh... strama åt matkontot.

Lillstölla2011-10-06 22:37
Antal inlägg: 23831

Okej att det går åt mat när man är 6 i familjen, men som du säger Sylvia, borde verkligen strama åt det.

apajävel2011-10-06 22:43
Antal inlägg: 572

Buhu, mitt x-box, buhu. Skärp dig, vuxne karl!

le-lou2011-10-06 22:47
Antal inlägg: 17500

även om det är självförvållat så tyckte jag synd om tjejen i dagens avsnitt :(. att hon inte föll i hop, stackarn.

Träsmak2011-10-07 08:33
Antal inlägg: 882

Tycker inte synd om dom. Inte de minsta. Som man bäddar får man ligga.

johndeere2011-10-07 09:33
Antal inlägg: 117

Varför ska man köpa något man inte har råd med???? Ska man /eller vill ha något får man gneta ihop det och sedan handla det. Det är en härlig känsla att ha sparat ihop till det man just ville ha. Livet går inte under om man inte får just "den" prylen. Nä som Träsmak sa " som man bäddar får man ligga". Och sedan tycker jag att det är upp till föräldrana att upplysa sina barn i tid till att skaffa sig en god/bra ekonomi. Och att dom skall tänka innan dom har suget efter att inhandla saker.

burman632011-10-07 10:46
Antal inlägg: 13

Det är ju något sjukligt! Det är ganska tydligt! Mest synd om barnen!

Ordfobi2011-10-07 11:14
Antal inlägg: 66

Jag tycker inte att man ska se ner på dom som hamnar i lyxfällan. De har ju bara gjort vad alla uppmanar dom till. Tanken på evig tillväxt bygger på konsumismens grund. Vi ska bara konsumera mer och mer och mer. . . Annars brakar det ihop. Men brakar ihop gör det till sist i alla fall. I det lilla, som dom stackars människor som får sina liv utvikta i TV, och i det stora, som Grekland.
Vi måste få en ny syn på värde och ekonomi. Konsumera mindre, dela på arbetstiden, så att alla kommer in på arbetsmarknaden. Tänk bara vad välgörande det skulle vara för klimatet om vi drog ner på vår överdrivna shopping och resor kors och tvärs över jordklotet. Kanske skulle vi få lite tid över till varandra istället.

Ålandspojken - Ej medlem längre2011-10-07 11:31
Antal inlägg: 226

En gång i livet trodde jag att det materiella gav lycka. Så naiv var jag. Nu har pendeln slagit över åt andra hållet, jag kan känna ett visst illamående över en överlastad kundvagn på IKEA, då jag tror mig veta att alla dessa skräpprodukter från sydostasien varken gör från eller till för konsumentens välbefinnande.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?