Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 17 855 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Slemet | 2006-12-13 22:46 | |
![]() | Jag är väl iofs ingen direkt "radiorix-tjej" heller, men jag tycker det är synd när du skrivit en låttext och sen hör man den inte. Tycker det visserligen det passar till låten, men det kunde varit lite-lite mindre! | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2006-12-13 23:47 | |
![]() | Låter som om du har en röst att göra nåt med, göm den inte bakom syntslingor. | |
| hugokolbaz | 2006-12-14 00:55 | |
![]() | Tycker rösten var det som gjorde det hela intressant. Cool röst. | |
| tydal | 2006-12-14 01:44 | |
![]() | Kul att det är fler som gör musik! Jag har en studio i centrala Västerås. Själv spelar jag mestadels piano och synth, men även lite gitarr och trummor. Det där med sång överlåter jag dock åt andra, så jag har en del musikaliska kompisar som hälsar på ibland. Vår senaste inspelning är en lite annorlunda version av Hotel California: www.tydal.nu/hc5.mp3 Men jag skriver egna låtar också. Den senaste är en liten höstvisa på piano som ni kan se och höra mig spela här: www.youtube.com/watc...ps wPv22eKY Slutligen var det konstruktiv kritik... Till att börja med håller jag med tidigare röster som sagt att även om effekten på sången passar in så hade det varit mer spännande utan, nyfiken som man är. I stället för effekt kan man piffa upp med bakgrundskörer (eller stråkar/orgel). Jag hade använt andra trummor (mer rakt) för att få det att flyta, och så hade jag kört utan slingor för att få lite variation. Men det är ju jag, och det vore inte kul om alla gjorde så. Så för att sammanfatta, skön nattmusik och jag lyssnar gärna på fler låtar av dig. | |
| Gharmon | 2006-12-14 02:46 | |
![]() | tydal: Jag älskar "annorlunda" tolkningar av kända låtar, så er Hotel California ... ja, jag kan bara säga att jag njuter. | |
| -Giraffen - Ej medlem längre | 2006-12-14 03:29 | |
![]() | En jävel på piano är du iaf, kommer ihåg när jag hade en studio i centrala Västerås några våningar ner i källaren under gallerian. Tolkningar på kända låtar, tja det är ju platt för mig.. men bra låter det. Gillar dina egna pionogrejer, alltid imponerande med musikalisk fingerfärdighet. Men åter till lyckokatten. Att kasta på körer och stråkar vore väl att våldföra sig ngt kopiöst. Ska man åt det hållet så får det vara max nån autotunad stämma för att få mer djup i vokalen. Men som sagt, hur kul vore det om alla gjorde som jag ville =) Efterlyser möjlighet att ladda ner separata spår på lyckokattens alster så kan musikaliska som omusikaliska betaianer göra sin egen remix. Skulle nog bli ett intressant projekt. | |
| Berbatov - Ej medlem längre | 2006-12-14 07:35 | |
![]() | Faktiskt. Sitta med en ren acapella och leka är roligt | |
| Rude Boy - Ej medlem längre | 2006-12-23 00:19 | |
![]() | Hey, trots att Lyckokatten blitt tvungen att byta nick efter att hennes för nuvarande sunkiga uppkoppling kostat henne ett par-tio "avbrytna" matcher så har hon inte glömt er! Här kommer julklappen. Lyssna på! web.mac.com/prestidi...19 7AB.html //Rude Boy (aka Katten) | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2006-12-23 00:38 | |
![]() | min morbror lärde mig "drömmen om elin" på dragspel när jag var liten..hm kanske dags att damma av bälgaspelet.. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-03-19 23:58 | |
![]() | YO! Här är en ny hit, jag bjuder på lite halvsunkig bitkvalite som halvdöljer min halvsunkiga röst! :D www.myspace.com/pres...di gitateur | |
| Forticert | 2007-03-20 16:38 | |
![]() | Vilken skön låt! När släpper du skivan? Meddela mig så att jag kan köpa den. Det låter ganska likt Goldfrapp som är en av mina favoritartister, har du fått influenser därifrån? | |
| dinodog | 2007-03-20 18:14 | |
![]() | Mysig låt du har en skön röst. Helt klart ska du fortsätta att skriva och sjunga. | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-13 19:09 | |
![]() | Funka inte när jag skulle kolla :( | |