Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 617 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Spirou2 | 2005-11-12 21:49 | |
![]() | IMO: Det trodde jag också. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-12 22:18 | |
![]() | TACK! | |
| Algazoth | 2005-11-13 05:01 | |
![]() | Men lillasyster trodde lääänge att "astrologi" var detsamma som nordisk mytologi.. (As-tro-logi) Kanske för att jag alltid varit intresserad av båda... | |
| vulcan | 2005-11-13 13:09 | |
![]() | Och hur många som tror att det här: " " kallas situationstecken vågar jag nästan inte spekulera i.... | |
| rockabilly - Ej medlem längre | 2005-11-13 14:24 | |
![]() | jag kallar dom futtar... fast jag måste erkänna att jag har trott jättelänge det heter situationstecken.. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2005-11-13 15:51 | |
![]() | Heter det inte så då IMO? Jag säger så när jag mekar, kanske därför de andra i garaget kollar snett på mig då=) hörde om damen med hunden som blev förnärmad när veterinären talade om analsäcksinflammation för hennes hund var minsann oskuld där bak.. Analsexinflammation !!! | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-13 17:47 | |
![]() | Hen Myran! Nu gjorde du mig osäker. Googlade därför och hittade väldigt många sidor med insektsnycklar, dock betydligt fler med insexnycklar. Kollade Clas Ohlsons hemsida och där heter det insexskruv och insexnyckel. Vet dock att många säger sexkantsnyckel. På en sida stod följande: Ska den inte spännas från utsidan med en insektsnyckel..eller vad det heter..typ IKEA-nyckel...?? Så det är kanske med andra ord IKEA-nyckel som är den korrekta benämningen? ;-) | |
| Vigdir | 2005-11-14 23:34 | |
![]() | Analsexinflammation har jag hört många hundägare säga och mena. En del tror att deras stackars hund har fått detta eftersom andra otäcka hundar ridit på den arma stackarn. Veterinärerna har en uppgift där. ;-) När jag var ett litet oskyldigt barn trodde jag länge att det hette kambrat, med distinkt "b" i mitten. Och mina arma föräldrar minns ännu kvällen då jag hysteriskt förfäktade att det hette pyjasmas. Vår fröken i första/andra klass (nåt sånt) hade skrivit så på tavlan till rättstavningen och eftersom hon pedagogiskt nog dagligen sade att fröknar inte kan göra fel trodde hela klassen på denna stavning. Hon fick ganska många, rätt upprörda telefonsamtal den kvällen... Resultatet? Jag kan stava pyjamas, men trodde efter den dagen aldrig på något lärarna inte kunde bevisa. Och knappt på det heller... ;-) | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-15 00:17 | |
![]() | KamBrat Vigdir! Vi är två på kamBrat... | |
| CoorD | 2005-11-15 02:15 | |
![]() | Heter det inte citationstecken ? Futtarna, fnuttarna, fillidutterna... Dom --> " | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-15 08:02 | |
![]() | Filidutterna heter egentligen "citattecken". | |
| Vigdir | 2005-11-15 22:21 | |
![]() | Tack IMO! Skönt med kamBrater i felhörningarnas värld! | |
| Cheelas | 2005-11-16 17:23 | |
![]() | Min mormor plockade fram patientkortet när de bad alla ha landstigningskortet redo på Finlandsbåten. | |
| saduria | 2005-11-16 22:25 | |
![]() | Hade två kompisa när jag var liten som hette Maud och Lena. När någon fyllde år trodde jag att man sjöng: jag, Maud och Lena istf ja må du leva... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2005-11-17 15:50 | |
![]() | den var bra Tammy och för att inte glömma Sadurias... =) JAg vill minnas att det bestämt hette gaberoben när jag var liten, någon som vet när namnet ändrades till garderoben? | |
| wainis | 2005-11-17 16:23 | |
![]() | När mina barn var små gick de på avdelningen Delfinen på dagis. Grannavdelningen hette Valen. I vår tätort går varje år en barnfestival där de olika dagisen brukar medverka, och man övade och planerade flitigt inför den. En dag frågade dottern, då ca 3,5 år: "Men mamma, varför blir det bara festival? Varför blir det ingen festidelfin?" Mamma blev svarslös. | |
| Cheelas | 2005-11-17 16:27 | |
![]() | Mormor var kul:) Hon tyckte det var strongt av hela familjen Vakans att ställa upp i en och samma skidtävling. (I och för sig inte bokstäver som byter plats, men rätt kul) | |
| Azetae | 2008-07-22 01:34 | |
![]() | Sjösala Vals går inte riktigt så här: Gullviva, mandelblom, katt, fotoblå viol. | |
| Caligatia | 2008-07-22 01:45 | |
![]() | När mamma och pappa varnada för fyllgubbar, alternativt fula gubbar, när jag var liten, så gick jag ständigt och spanade mig över axeln efter plåtniklas ur "Trollkarlen från Oz"... Fråga inte varför... Dessutom skojade pappa om att han skulle "plocka fram knogjärnen" om inte vi var snälla. Jag vet inte hur gammal jag var när jag äntligen fattade att han inte menade stekpannan... :) | |
| powerpuffpin | 2008-07-22 01:56 | |
![]() | jag fundrade länge över en boktitels betydelse...Babystar..til ls jag insåg att den var på engelska haha | |