Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Legobiten | 2007-01-21 22:11 | |
![]() | Nej, tyvärr. Taskig barndom är enda giltiga skälet vill jag minnas ;) | |
| stefanf | 2007-01-21 23:46 | |
![]() | Jag tycker det är ok om någon ger upp men vill helst få en liten förvarning och gärna en vit lögn typ; "lessen men jag måste sticka.. Kom på att jag har en..kalkon .. i ugnen.." Ärligt talat så är det ju inte de sprudlande, glada och trevliga motståndarna som plötsligt får för sig att avbryta och sticka iväg utan, enligt min erfarenhet, rätt trista tråkmånsar (alltså inte Måns E:ar) och då är det lika bra att få sina rejtpoäng och kunna leta upp en ny, gladare, medspelare tycker jag.. Dessutom kan man passa på att fylla på kaffet och plocka ögonbrynen lite innan nästa match. Vad gäller att passa: Ja, det är korkat men fullt tillåtet. Jag blir alltid jätteglad om någon sitter med rullning och passar mot mig för dom matcherna vet jag att jag kommer att vinna.. :) | |
| levakdörB | 2007-01-21 23:53 | |
![]() | Jag bråkar hellre med mig själv än att passar mig fram till en rull! Men håll med det är mycket värre att inte kunna rulla med båda jokrarna än att spela mot en passare? ;) | |
| cerebral | 2007-01-21 23:57 | |
![]() | Om någon passar mitt i spelet så vet man ju till 99% vad som försigår, jag brukar antingen byta brickor eller lägga på ställen där jag vet att det inte går att haka något... Sen kan ju motspelaren sitta där och passa bäst h*n vill, det bryr jag mig inte så mycket om :P | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2007-01-22 00:04 | |
![]() | ang att passa så funkar det tricket bara mot oerfarna spelare - om man ofta råkar ut för folk som passar fem sex drag på raken och sen får ut en rullning och dessutom vinner så är det dags att gå till sig själv och fråga om det är nån slutsats man ska dra | |
| Devil_Star | 2007-01-22 00:31 | |
![]() | Jag har passat mycket förut, för att få ut en rullning, men jag märker att det inte funkar lika bra längre. Jag kör en annan taktik numera och försöker att rulla mindre, men om jag får en rullning, så får man försöka få ut den på ett annat sätt. | |
| vulcan | 2007-01-22 11:12 | |
![]() | Jag gillar - fast på lite olika sätt - Legobitens och Emmanents inlägg. Visst är det intressant hur olika moraliska värderingar man har själv liksom överförs till spelet och dess omgivningar. Jag är t ex en obotlig tackare - förmodligen för att min faster gjorde ett krafttag med mig strax före skolåldern för att hon tyckte att mamma&pappa missat att lära mig det. Jag säger tack till växel i affären, halväcklig massbespisningsmat och gud vet allt. Alltså tycker jag att folk som inte säger tack för matchen är oartiga. Jag gratulerar alltid till rullningar och passar om motspelaren missat ett drag pga tekniska problem. Å andra sidan har jag nån överdriven känsla för "rättvisa" som gör att jag inte gör det om motståndaren underlåtit att göra det i en tidigare situation. Ytterst fånigt, but thats me. Till allt detta är jag också en dålig förlorare, även om jag tror att jag ofta döljer det ganska väl. Men om jag får extra dåliga brickor mot en klart sämre motståndare som sitter och stänger mina lägen - då blir jag ilsken och kan ibland inte låta bli att släppa ut en patetiskt gnällig kommentar om livets djävlighet för att få lätta på trycket lite :D Dock bryter jag inte matcher - ännu ett av mina lätt fåniga hedersbegrepp. Annars grubblar jag fortfarande över vad det är exakt som gör det här spelet så utmanande att jag fortfarande efter 4 år är så pass absorberad av det. Det finns inget annat spel jag fastnat så mycket - inte ens backgammon som jag ändå tävlade i några år och kastat bort många timmar på moneygames i studentkorridorer och på pubar. Men det är förstås denna uppslukning som gör att jag kan sitta och på fullt allvar filosofera om exempelvis de små frågor som den här tråden handlar om. :) | |
| sakoline | 2007-01-22 12:05 | |
![]() | Men jag förstår verkligen inte denna besatthet av att fullfölja ett spel. Varför inte bara starta ett nytt? Som sagt, jag blir bara glad när jag får höja min rating. | |
| vulcan | 2007-01-22 12:59 | |
![]() | Det ligger nog i sakens natur att du inte förstår eftersom besatthet just är den etikett vi brukar sätta på andra när vi inte kan begripa varför de känner/handlar/tänker som de gör. Själv tycker jag inte att jag är besatt utan bara artig och sunt målmedveten :D | |
| smurvlan | 2007-01-22 13:59 | |
![]() | DET ÄR SÅ KONSTIGT! När jag nämner i en tråd om avbrott sov så stängs den tråden ner och jag får en massa mail från såna därna öv/fa. om att sånt är olagligt här, för att man inte får nämna några "namn" /"nick", vilket jag inte hade gjort men man kan ju tydligen forska i spelarnas "historia" här på betapet och då kan man räkna ut vem det rör sig om. Men i den här tråden är övervakaren med o diskuterar o har "skoj"... jag undrar hur man ska lyckas ta det här nu då som jag skriver! | |
| anduors - Ej medlem längre | 2007-01-22 14:22 | |
![]() | Är det bara jag som är såå less på "smurvlan"? | |
| Mouche - Administratör | 2007-01-22 14:26 | |
![]() | Till Smurvlan: A) Det var INTE Vulcan som diskuterade med dig...det var jag! B) Denna tråd är inte ens i närheten av den smörja du skrev i din s.k. tråd! C) Jag förklarade via mail att iofs hade du INTE satt ut nicket på spelaren men att det visat sig att det inte var något problem att lista ut det av andra spelare. D) Olagligt är ett ord som aldrig ens nämnts i kommunikation med dig! E) Jag förstår så innerligt väl att du inte förstår att människor kan ha trevligt ibland också. Mouche | |
| godgirl - Ej medlem längre | 2007-01-22 15:13 | |
![]() | Jag e också SÅÅÅ trött på gnälliga smurvlan,,,hon får ta å skärpa sej,,, | |
| Zizzi | 2007-01-22 15:22 | |
![]() | Men om inte smurvlan får skriva illa om andra spelare så bör ju inte andra spelare få skriva illa om smurvlan heller.....eller? Och speciellt inte en övervakare! Hon känner sig ju bara orättvist behandlad, varför denna ilska över hennes reaktion? | |
| sakoline | 2007-01-22 15:48 | |
![]() | zizzi: Kanske vet du inte allt... och ingen skrev nåt illa om smurvlan. tack o hej | |
| vulcan | 2007-01-22 15:58 | |
![]() | Man får ge svar på tal i en diskussion - det är INTE förbjudet i forum. Det vi av olika skäl inte tillåter är inlägg av typen "X var otrevlig mot mig i spelchatten", "Jag är säker på att X fuskar" etc. Vad gäller Smurvlan så har vi vid ett flertal tillfällen - både i öppna trådar och privata konversationer - försökt förklara de regler och principer som gäller i forum för henne. När hon inte velat eller kunnat förstå dem så har vi till slut hänvisat till äganderätten: Oavsett vem som nu har rätt eller fel så äger inte Smurvlan Betapet och har heller inte bidragit det minsta till dess tillkomst eller utveckling. Hon får därför lov att acceptera de regler som ägarna sätter upp för spelrum, forum m.m. - oavsett om hon tycker att de är dumma eller inte. Kan hon inte ta det heller - ja då förstår jag inte varför hon fortsätter att hänga på ett ställe som uppenbarligen bara gör henne arg. Att detta nu dras upp till allmän beskådan beror enligt min åsikt bara på att Smurvlan själv väljer att dra upp det igen. | |
| Zizzi | 2007-01-22 17:37 | |
![]() | Mouche skrev: "B) Denna tråd är inte ens i närheten av den smörja du skrev i din s.k. tråd!" Vilken tråd är det? | |
| Mouche - Administratör | 2007-01-22 17:45 | |
![]() | En sak är väldigt säker...det finns få saker som överhuvudtaget gör mig "ilsken" och detta var definitivt inte ett sånt tillfälle. Inte heller har jag skrivit något "illa" om Smurvlan. Skriver man att en person är äcklig etc i en tråd så får man finna sig i att tråden tas bort eftersom det Vulcan säger är helt korrekt: Detta är en privatägd sajt och de som vistas här binder sig att följa de regler som satts upp av ägarna till sajten, detta oavsett vad någon personligen anser borde, eller inte borde, gälla. Att t.o.m. klanka ner på en människa för att han skämtar? Tja...finns inget att säga om en sådan sak ens... I och med denna förklaring anser jag denna sak avslutad för min del personligen. Mouche | |
| Zizzi | 2007-01-22 17:56 | |
![]() | Jag är i nte heller ilsken på något vis. Men eftersom denna tråd är öppen så trodde jag att jag fick fråga vad som stod på. Jag har ingen aning om vad som har hänt mellan er som bråkar. Jag kan iaf förstå att en (eller flera?) trådar som smurvlan har skrivit har tagits bort och jag kan egentligen varken säga bu eller bä om det, men det var just därför som jag ville veta lite om bakgrunden till tjafset. Jag kan ju inte bara sälla mig till klagokören när jag inte ens vet om klagan är berättigad och som jag såg det...när jag nu läste enbart denna tråd..så tyckte jag att några av er var alldeles för hårda mot smurvlan. Men visst..jag behöver inte ens lägga mig i diskussionen, men om jag någon gång råkade i "blåsväder", här eller någon annanstans och jag ansåg mig orättvist behandlad så skulle jag bli glad ifall någon/några ställde sig på min sida och inte bara tysta satt i bakgrunden, alldeles för rädda för att ge sig in i att hjälpa en människa. | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-01-22 17:57 | |
![]() | Den här tråden verkar poppa upp i viss modifierad version med jämna mellanrum.... | |