Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 951 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-02-12 12:08 | |
![]() | Hahahaha! DOM var fina!!! hihihi... | |
| Smulan31 | 2007-02-12 13:08 | |
![]() | Beror lite på humör. Klimt har fina färger, gillar speciellt hans ödesträd. Rosina Wachtmeister har roliga starka färger, men jag har många av hennes katter, ugglor, vaser, tallrikar även tavlor att jag nu blivit lite less henne. Salvador Dahli målar trevliga speciella tavlor, även han med sköna färger. Men ibland vill man bara vila ögonen på någon vacker skogsmålning eller dylikt ala monet. | |
| thörn - Ej medlem längre | 2007-02-12 17:43 | |
![]() | Det är sant att det beror på humöret.Det finns två sorters konst/musik, bra eller dålig. | |
| tarmflora - Ej medlem längre | 2007-02-12 18:03 | |
![]() | Bengt Elde blir jag glad av. han målar underbart. | |
| MadameMim | 2007-02-12 19:13 | |
![]() | Jag gillar Frida Kahlo, Modigliani, Matisse m.fl. Och så har jag en kompis Adam Hedin, som är en jätteduktig konstnär med fågeldille (www.atelje3hedin.se/adam ). | |
| MadameMim | 2007-02-12 19:14 | |
![]() | Nu kom parentesen med...så här ska länken vara www.atelje3hedin.se/adam/ | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-02-12 19:19 | |
![]() | Jag säger bara: www.flodin.biz/ | |
| Hick ticks | 2007-02-12 19:22 | |
![]() | Jag är inte tillräckligt gammal för att förstå mig på all konst, men vissa tavlor är riktigt vackra. Just för tillfället är det min egen "konst" som gäller img502.imageshack.us...25 7oo5.jpg Kanske blev fel. =/ | |
| Mercedes | 2007-02-12 20:34 | |
![]() | Gillar Edelfeldt , Zorn, Renoir, Edvard Bergh, Scherfbeck och förstås många många fler! | |
| Hick ticks | 2007-02-14 19:37 | |
![]() | Köper ni tavlorna, eller går ni på alla utställningarna kors och tvärs? Kanske både och...? | |
| Mercedes | 2007-02-14 19:54 | |
![]() | Får nog nöja oss med bara utställningarna. | |
| brava | 2007-02-14 20:51 | |
![]() | Jag gillar att det finns konst och konstnärer och som alla (galna) konstnärer gillar jag förstås mest min egen konst åtminstone när man precis har avslutat en tavla - då är man nästan kär... Jag tyckte om den där Adam Madame Mim - jag är också fågeltokig. Alla som vill kan komma till min utställning i Uppsala. Valsätrakyrkan , vernissage den 24/2 kl 15.00 "Ta till vara" - det finns inget skräp bara material. en utställning med bilder, skulpturer, kläder, inredning sådärja nu har jag gjort reklam - (fast egentligen hoppas jag att ingen kommer för jag har så mkt ångest...) | |
| Mikkamel | 2007-02-14 21:23 | |
![]() | Var på konstmässa nyligen och såg en konstnär som hette Magnus Björkbom, vars tavlor jag gillade. Jag lyckades hitta dem på internet också, men återgivningen är så pass dålig att jag inte riktigt vill länka. Jag gillar också många av Ursula Vernons tavlor, även om det strikt sett snarare rör sig om illustration i många av fallen. www.metalandmagic.com | |
| The Clash | 2007-02-19 21:59 | |
![]() | Jag gillar, Munch, Van Gogh, Ulrika Hydman-Vallien, men framför allt älskar jag barnteckningar. De är så naiva men ändå så detaljerade. Dessutom har de ingen aning om att deras skapande är konst! | |
| beaca | 2007-02-20 13:55 | |
![]() | Jag gillar bland andra Edward Hopper (för ljuset, stämningen och fyrarna), Monet (för ljuset och färgerna) och Dalí (för surrealismen). | |
| beaca | 2007-02-20 13:56 | |
![]() | Här kan man se Ed Hopper: www.artchive.com/art...tm l#images | |
| HumbleBug | 2007-02-21 00:27 | |
![]() | Edward Hopper. Det är också en av mina favoriter. Men Ulrika Hydman-Vallien är inget annat en usel tjuv och skurk som blivit känd enbart på bekostnad av sina tidigare elever - vilket jag personligen har bevis för - så håll henne utanför seriösa konsttrådar tack! | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2007-02-21 17:21 | |
![]() | Elin Danielsson-Gambogi (1861-1919) www.edu.fi/oppimater...na idi.html | |
| The Clash | 2007-02-21 18:10 | |
![]() | Det är möjligt att hon har plagierat och blivit inspirerad av andra, precis som du och jag. Att hon har "stulit" från sina tidigare elever har jag dock ingen aning om, men du tycks ju veta. Tråkigt i så fall. Omvandla din ilska till nåt konstruktivt på duken. Bättre drivkraft finns inte... Stal hon ngn idé från dig? När jag säger att jag gillar henne, tänker jag först och främst på det mycket enkla bildspråket och starka färgerna. Det som är bra med sk konst är att det som tilltalar mig, stinker för dig. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-05-11 09:23 | |
![]() | Tänkte uppmärksamma er på ännu en duktig god vän till mig: www.rolfillustration.com/ Som denna vecka nämns i samma andetag som Tomer Hanuka i det austrailensiska nyhetsbrevet Lost At E Minor. www.lostateminor.com...5/ 08/rolf/ Grattis Roffe! ;) | |