Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 564

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MrsFlash2008-02-25 18:20
Antal inlägg: 240

De ska väl visa på 3 kanaler i år? SVT1, SVT2 och SVT24. På en kanal traditionell sändning med rapporter från "vanligt" folk också, en kanal följer de täten, men sen har jag ingen aning om vad de gör på den tredje kanalen...

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-02-25 20:33
Antal inlägg: 4814

Vad säger du... låter ju intressant.

Jag ser iaf att de sänder 2 tv-kanaler parallellt varav den ena är SVT1 och SVT2 (ett byte, i omvänd ordning), och den andra är SVT24 som iaf specifierar att de ska följa elitåkarna. Dessutom stod det "Vasaloppet sänds också direkt på svt.se, från 07:30 till 20:00, då snöret dras vid målet i Mora." på websidan. Framgår dock inte vad två av de tre sändningarna fokuserar på... Antagligen handlar websändningen och SVT2/SVT1 om samma?

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-03-02 16:08

Se även denna tråd www.betapet.com/inde...p; catid=20

polly_P2008-03-03 14:46
Antal inlägg: 530

tyckte att de följde eliten i bägge kanalerna. hade sett fram emot lite fler intervjuer. men ikke

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-03-03 21:03

Ja usch, inte nog med att föret var så långsamt att damklassens vinnare inte hann i mål under direktsändningen, de visade lika mycket som vanligt av vanligt folk, dvs nästan bara då det inte var något spännande som hände i täten. Ett kort eftersnackprogram gav inte så mycket mer heller. Vill folk verkligen se skidåkningen nuförtiden? Är det inte Vasaloppet som är intressant?

Webstreamen (när de inte samsände med TV) var helt kommentarslös och visade målkameran med autentiskt ljud. Eftersom jag inte känner någon som åkte så var det inte så intressant. Skulle det varit intressant om man gjort det? Hade man kunnat se exakt när de man bevakade väntades i mål? Nja. :)

Forticert2008-03-03 22:17
Antal inlägg: 271

Jag åkte i år igen. Det var 14:e gången nu. Detta år var ett av de jobbigaste jag varit med om. Jag vet inte om det är för att jag börjar bli gammal och otränad eller om det bara var föret som var jobbigt. Jag hade i alla fall bra skidor i 3 av de nio milen och tog mig i mål på 6 timmar blankt (6:00:00)
www.resultat.vasalop...=1 80329267

mamman - Ej medlem längre2008-03-03 22:21
Antal inlägg: 6379

jag jobbade, men hann titta litegrann.... inte intressant eller spännande och besviken vart jag av uteblivna klungbilder med intervjuer...

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-03-03 22:39

6 timmar 0 minuter 0 sekunder var ju rätt snyggt jobbat!

Forticert2009-06-14 16:08
Antal inlägg: 271

I går trampade jag runt Vättern igen, 9 timmar och 5 min tog de trettio milen.
Angående vilken del av klassikern som är värst: Vätternrundan tar klart längst tid, ca dubbelt så lång tid som Vasaloppet, därmed blir det ganska jobbigt. Personligen tyckte jag Lidingöloppet var värst, det var det som gjorde mest ont i kroppen. Idag dagen efter Vätternrundan är jag bara skönt utmattad i hela kroppen, men dagen efter Lidingöloppet förra året kunde jag knappt stå på benen för att jag hade så ont (ändå ska jag springa i år igen...)
Vansbrosimmningen är klart lättast (om man kan simma).

mijand2011-03-07 18:35
Antal inlägg: 270

2011

Någon som åkte igår? Jag gjorde det! Det var trevligt!

Tess 082011-03-07 23:03
Antal inlägg: 18003

Nej, men jag åkte tjejvasan förra helgen.
Skitkassa spår och otroligt bakhalt som dessutom var svårt att valla bort. Tog en jävla massa timmar, men jag kom imål!
Första milen vallade jag om 4-5 gånger! Efter hela vägen stod det folk som vallade sina (och andras) skidor. Trevlig stämning och mycket av samtalen gick ut på skidspårens bedrövliga kvalitet samt var bakhalt det var.
Jag lämnade in skidorna efter första milen, de blev bättre, men inte spåren.... tråkigt!

Dagen efter (öppet spår) hade det varit jättefina spår.... lite sur blev vi allt...

Är också anmäld till tjejVättern runt, Tjejvansbrosimningen och ska anmäla mig till Lidingö TjejLopp...

<---- idiot!

mijand2011-03-08 12:35
Antal inlägg: 270

Trist när det inte stämmer, men underbart när allt stämmer! Hoppas du törs åka igen!

Tess 082011-03-08 22:09
Antal inlägg: 18003

jaa.... som sagt "idiot"..... Vi var 5 tjejer som bodde tillsammans och åkte ner tillsammans... Min syster var en av flickorna och hon hade redan planerat att åka nästa år, vi övriga tänkte inte alls göra det... tills vi började diskutera startled, seedning, valla osv :/
Så nu kanske det hela slutar med att det blir ett försök till :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?