Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 206

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Quarryman2005-11-21 18:56
Antal inlägg: 38

Spanska inkvisitionen kunde ju ramla in lite då och då... Ett utdrag från sidan people.csail.mit.edu...cr ipt.html

"Chapman: I didn't expect a kind of Spanish Inquisition.

[JARRING CHORD]

[The cardinals burst in]

Ximinez: NOBODY expects the Spanish Inquisition! Amongst our weaponry are such diverse elements as: fear, surprise, ruthless efficiency, an almost fanatical devotion to the Pope, and nice red uniforms - Oh damn!"

eurythmech - Ej medlem längre2005-11-21 20:30
Antal inlägg: 567

Flying circus var fyra säsonger

TopBanana2006-05-13 09:05
Antal inlägg: 752

HAHAHAHAHAHAHAHA, man skrattar bara man läser genom denna tråd och minns alla roligheter de kom på... Personlig Monty Python favorit är i Life Of Brian, där Brian ramlar i hålet med mannen som varit stum i 30 år eller vad det nu är, och han säger "AJ!" :o))) "It¨s a miracle!!!!!"

anduin - Ej medlem längre2006-05-13 10:30
Antal inlägg: 273

Skrattade väldigt mycket när jag såg scenen i Life of brian när han springer upp för tornet, ramlar och landar på ett rymdskepp första gången.

vulcan2006-05-13 11:14
Antal inlägg: 7666

"The ministery of silly walks" är den jag har skrattat mest åt - jag minns att vi såg den ett gäng på video när jag var runt 18 år och att jag till slut låg hopkrupen i fosterställning på golvet med magkramper. Sen har de naturligtvis gjort mer intelligenta sketcher, många av dem har redan nämnts.

Scandal - Ej medlem längre2006-05-13 12:13
Antal inlägg: 620

Hela "Life of Brian", underbart, underbart, tänk om alla hade lika mycket distans till religionen? :D

sirspellalot - Ej medlem längre2006-05-13 12:21
Antal inlägg: 320

Vilken bra tråd =)

Min personliga favorit är sketchen med Dennis Moore (utspelar sig på 1700-talet och går ut på att mannen ifråga stjäl lupiner ifrån överklassen).

En liten parantes: många vet inte att en del av skämten i Monty Pythons "Life of Brian" bygger på verkliga traditioner. Att Brians farsa är romare kommer säkert ifrån den judiska traditionen om att Maria inte blev havande genom helig ande utan genom att bli våldtagen av en romersk soldat. Sen i slutet så rymmer en Jesus-lik gestalt ifrån korsfästelsen vilket förmodligen går tillbaka på en tradition om att Jesus inte alls blev korsfäst utan att någon annan blev korsfäst i hans ställe (detta är standardhållning inom islam gällande Jesus korsfästelse). Killarna var pålästa med andra ord ...

IMO: du behöver en riktig man - mig! *river av sig skjortan för att blotta sitt håriga bröst samt sjunger "I'm a lumberjack and I'm ok."*

IMO - Ej medlem längre2006-05-13 12:35
Antal inlägg: 1766

herregud, sirspellaot! varför la du inte in nåt inlägg i singetråden?

(Hade man ju både sluppit fixa Opeln och lära sig telefonnumrena till Frösön utantill...)

sirspellalot - Ej medlem längre2006-05-13 12:45
Antal inlägg: 320

IMO: Jag är romantiker och går efter stundens hetta. Det var jag som hade en affär med Arthur Puteys fru - bara så du vet. =)

TopBanana2006-05-13 12:51

Det jag tyckte var lustigt med Life Of Brian var att den var förbjuden i England i många år; påven tyckte den var som en hädelse mot kristendomen. Men egentligen säger de inte att religionen är dålig, eller gör sig lustiga över den; tvärtom så är det väl snarare en berättelse om vad som kunde ha hänt om de tagit fel man :o)) När man är i Petra i Jordanien, går det Beduin-kvinnor omkring där och säljer stenar och låter precis som i Life of Brian - "A stone, buy three for the price of two!" och fick mig att skratta flera gånger

eurythmech - Ej medlem längre2006-05-13 15:02
Antal inlägg: 567

Ah, en makalöst bra tråd som vaknat upp!

Måste som hastigast nämna några fler favoriter:

Argument clinic, sketchen med en mordutredning där någon (tror att det är polismannen) blir mördad så fort ljuset släcks, och poliserna heter alla saker som "Officer Tiger" och "Officer Watch Out" eller liknande, vilket bjuder in till en hel del billiga, men underbara, skämt.

Dessutom gillar jag deras "dryghet" och torrhet i sketcher som den om den Österrikiske (eller tyske?) kompositören vars namna tar 30 sekunder (typ) att uttala.

TopBanana2006-05-13 15:24

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH A, eller sketchen om han som är turist och har ett lexikon som ger fel översättningar...

TopBanana2006-05-13 15:24

Alltså man behöver ju inte ens titta på detta, utan kan skratta här vid datorn och spela Betapet samtidigt, livet kunde ju inte vara bättre :o)))))))

Dyslekso2006-05-13 15:38
Antal inlägg: 8945

Sergeant Two civilian gentlemen to see you ... sir!
Colonel Show them in please, sergeant.
Sergeant Mr Dino Vercotti and Mr Luigi Vercotti.
The Vercotti brothers enter. They wear Mafia suits and dark glasses.
Dino Good morning, colonel.
Colonel Good morning gentlemen. Now what can I do for you.
Luigi (looking round office casually)You've ... you've got a nice army base here, colonel.
Colonel Yes.
Luigi We wouldn't want anything to happen to it.
Colonel What?
Dino No, what my brother means is it would be a shame if... (he knocks something off mantel)
Colonel Oh.
Dino Oh sorry, colonel.
Colonel Well don't worry about that. But please do sit down.
Luigi No, we prefer to stand, thank you, colonel.
Colonel All right. All right. But what do you want?
Dino What do we want, ha ha ha.
Luigi Ha ha ha, very good, colonel.
Dino The colonel's a joker, Luigi.
Luigi Explain it to the colonel, Dino.
Dino How many tanks you got, colonel?
Colonel About five hundred altogether.
Luigi Five hundred! Hey!
Dino You ought to be careful, colonel.
Colonel We are careful, extremely careful.
Dino 'Cos things break, don't they?
Colonel Break?
Luigi Well everything breaks, don't it colonel. (he breaks something on desk) Oh dear.
Dino Oh see my brother's clumsy colonel, and when he gets unhappy he breaks things. Like say, he don't feel the army's playing fair by him, he may start breaking things, colonel.
Colonel What is all this about?
Luigi How many men you got here, colonel?
Colonel Oh, er ... seven thousand infantry, six hundred artillery, and er, two divisions of paratroops.
Luigi Paratroops, Dino.
Dino Be a shame if someone was to set fire to them.
Colonel Set fire to them?
Luigi Fires happen, colonel.
Dino Things burn.
Colonel Look, what is all this about?
Dino My brother and I have got a little proposition for you colonel.
Luigi Could save you a lot of bother.
Dino I mean you're doing all right here aren't you, colonel.
Luigi Well suppose some of your tanks was to get broken and troops started getting lost, er, fights started breaking out during general inspection, like.
Dino It wouldn't be good for business would it, colonel?
Colonel Are you threatening me?
Dino Oh, no, no, no.
Luigi Whatever made you think that, colonel?
Dino The colonel doesn't think we're nice people, Luigi.
Luigi We're your buddies, colonel.
Dino We want to look after you.
Colonel Look after me?
Luigi We can guarantee you that not a single armoured division will get done over for fifteen bob a week.
Colonel No, no, no.
Luigi Twelve and six.
Colonel No, no, no.
Luigi Eight and six ... five bob...
Colonel No, no this is silly.
Dino What's silly?
Colonel No, the whole premise is silly and it's very badly written. I'm the senior officer here and I haven't had a funny line yet. So I'm stopping it.
Dino You can't do that!
Colonel I've done it. The sketch is over.

Gunilla N - Ej medlem längre2006-05-13 16:42
Antal inlägg: 9562

Wonderful, simply wonderful!!!

HumbleBug2006-05-13 19:45
Antal inlägg: 1836

South Park goes Monty Python!

www.youtube.com/watc...y% 20python

Och alla (?) favvosketcherna i en sökning:

www.youtube.com/resu...rc h=Search

ooord2006-05-13 22:08
Antal inlägg: 1089

"The fish slapping sketch" är lika rolig att se varje gång.

www.youtube.com/watc...y% 20python

TopBanana2006-05-14 07:02

And Now To Something Completely Different...... har också de besta sketcherna från Flying Circus.

IMO - Ej medlem längre2006-05-14 10:37
Antal inlägg: 1766

hehehe! PUSS på dig HumbleBug!

(Smart, tänkte inte på att göra så, man tackar, man tackar!!!)

änglavålnad2006-05-23 23:57
Antal inlägg: 39

Många bra förslag har getts, men en av mina personliga favoriter är John Cleeses fantastiska "Silly Walks". Vilka ben den mannen har!!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?