Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 555

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmanent2007-03-10 11:09
Antal inlägg: 89

Ja, alltså, jag har inte varit med på den siten sedan dag ett, så jag kan inte säga om de har mörkat eller inte innan jag började surfa där. Den gången jag "hittade" dom var när de hade blivit intervjuade i en av kvällstidningarna, och de berättade om hur kul de tyckte den amerikanska siten var, och hur kul det vore om det fanns en sån site i Sverige också.

Måns_E2007-03-10 11:22
Antal inlägg: 12023

Det var ju fint länkat, och om det är sanning eller ej vet jag inte. Däremot så vet jag att skaparna av tjuvlyssnat.se flera gånger har sagt att de kom på idén när nån av dom bodde i New York och var inne på overheardinnewyork.com.

Dessutom så är det en man och en kvinna som har startat sidan, så stureplansnissen verkar inte direkt ha koll över vad han dissar.

ekorre702007-03-10 11:23
Antal inlägg: 169

Var inte med direkt från start men då jag började läsa sidan ifjol somras stod det på sidan att de tagit iden från en amerikansk sida.

-Som med mycket annat på den användargenererade ­webben handlar det inte om vad man gör utan hur man gör det. Tjuvlyssnat gör det enkelt – och roligt.

( jepp ett lånat citat från en artikel E24.se )

diana_s2007-03-10 15:30
Antal inlägg: 194

varför ska ofta trådarna spåra ur på grund av att någon ska börja snacka om ovidkommande saker?? Det räcker väl att läsa sajten om man tycker den är rolig. Om man inte tycker om det som skrivs så ge sjutton i att läsa den då!! Enkelt!! Låt oss som tycker det är kul att få ett gott skratt skratta en stund och sluta vara såna grinpellar och bara hitta nåt att klaga på.
Blir såååå trött på alla gnällpellar och besserwissrar!!

Morristown - Ej medlem längre2007-03-10 17:10
Antal inlägg: 7710

Förlåt Diana. I fortsättningen ska givetvis alla trådar bara bestå av positiva svar. Leve Nord-Korea!

Morristown - Ej medlem längre2007-03-10 17:11

Men allvarligt. På vilket sätt är mina kommentarer om plagiat ovidkommande?

kermis2007-03-10 18:40
Antal inlägg: 1323

det är ju inte direkt SAMMA tjuvlyssningar även om iden är densamma. Så det kvittar ju. Nu kan man läsa roliga tjuvlyssningar både på engelska OCH svenska. Mer roliga siter åt folket, och sen skitsamma vem som kom på iden först! :)

www.overheardinnewyork.co m
www.overheardintheoffice. com/
www.overheardatthebeach.c om/
www.tjuvlyssnat.se

MYCKET rolig läsning, istället för bara lite, om bara en fanns! =)

Morristown - Ej medlem längre2007-03-10 22:25

Det handlar alltså att de inte var FÖRST I SVERIGE!

diana_s2007-03-10 23:13
Antal inlägg: 194

>Morristown....... tråden handlar inte om huruvida sajten är svensk eller ett plagiat.... titeln på tråden är: "En riktigt rolig sajt! "..... och det ÄR en rolig sajt.... eller hur? oavsett vart den kommer ifrån.....
som sagt.... sluta gnälla om vad den kommer ifrån.. det var det jag menade.... inte om det är positivt eller inte.... om du inte tycker om sajten så är det väl DET som ska vara ditt inlägg... jag för min del struntar fullständigt i om den e svensk eller nåt annat... den är rolig och det var ett roligt tips från trådskaparen....

no hard feelings :-)

Måns_E2007-03-11 00:47

Har Morristown någon länk till någon tidigare svensk sida som sysslar med att tjuvlyssna på andra svenskar, på det det svenska språket?

Eller vart vill du komma? Att det finns en amerikansk förlaga är ju inte direkt någon sensation (framförallt inte när de som har gjort den svenska sajten har gått ut med det flera gånger, i olika sammanhang). Det finns amerikanska scrabblesajter som var betydligt tidigare än betapet och ordspel, men du menar väl inte på fullt allvar att det skulle förta det roliga med att spela ett spel på betapet. Eller?

Legobiten2007-03-11 02:20
Antal inlägg: 617

Fan vad bittra vissa är.

Morristown - Ej medlem längre2007-03-11 06:37

Från SvD 2006 "Avlyssnade samtal i tunnelbanan har blivit konst som nu visas i en monter på Odenplans tunnelbanestation.

Konstnären bakom verket är 30-åriga Marianne Tolmunen. Under ett par års tid har hon tjuvlyssnat på människor i tunnelbanan med en bandspelare i väskan. Dessa vardagliga och allmänmänskliga samtal har sedan omvandlats till en tredimensionell text i form av en skulptur.
Utställningen Overheard öppnar i morgon och pågår till den 10 juni."

Kan bjuda på fler sen!

Legobiten2007-03-11 10:37
Antal inlägg: 617

www.svd.se/dynamiskt...83 6050.asp

Synd att hon inte kunde komma på nåt verkligt unikt...

pellen2007-03-11 16:31
Antal inlägg: 43

Det var ett jävla gnäll. Vem bryr sig om vem som var först eller sist eller bäst? Tycker man att tjuvlyssnat är kul så kan man besöka den, annars inte. Skitenkelt faktiskt.

Morristown - Ej medlem längre2007-03-11 21:00

Jag vet inte. Det kanske bara är jag som bryr mig. Men för mig har UPPHOVSRÄTT alltid varit ett viktigt ord. Men det är väl nya tider nu?

hugokolbaz2007-03-11 21:12
Antal inlägg: 665

Och vem ägde "upphovsrätten" till att publicera saker som folk hör på stan sa du? Upphovsrätt hade man ju kunnat argumentera med om de ansvariga bakom tjuvlyssnat.se hade stulit tjuvlyssningar som någon annan redan har publicerat utan att hänvisa till upphovsmannen. Men så är det väl knappast?

snorklan2007-03-11 21:17
Antal inlägg: 1685

Förlåt Morristown.. men ta och läs på lite mer nu innan du fortsätter den här diskussionen, för du är faktiskt ute och cyklar.

Måns_E2007-03-11 22:33

Morristown:

Så för att det finns en konstnär som har gjort konst av tjuvlyssningar, så tycker du att tjuvlyssnat.se inte var den första svenska internetsidan där man publicerade tjuvlyssningar på svenska?

Jag förstår allvarligt talat inte logiken, har du någon tidigare svensk INTERNETSIDA, med samma upplägg som tjuvlyssnat.se? Om inte så förstår jag inte riktigt vad du får plagiat ifrån?

Morristown - Ej medlem längre2007-03-11 22:37

Alltså, jag menar givetvis inte att de två bakom Tjuvlyssnat, eller någon annan, har upphovsrätt till det de pysslar med. Men jag menar att UPPHOVSRÄTT är ett vackert ord. Och att den som är först med en idé är den som ska ha mest "cred".

De här två figurerna gjorde en total "rip-off" på en idé som en svensk tjej lanserat året innan. Jag kommer fan inte ihåg vad hon heter. Försökte kolla det men har gått bet. OCh då är det inte konstnärinnan med bandade ljud som jag menar.

Det retar mig när folk får beröm för något de bara stulit. Framförallt då idéer.

Ungefär som när svenska komiker snor skämt rakt av. Eller när IKEA plankar möbeldesign etc.

Så, SNORKLAN, vad är det egentlige jag missförstått?

Måns_E2007-03-11 22:39

Idéer har folk gott om. Det svåra är att omsätta saker i praktiken. Men visar du upp den här tjejens internetsida med avlyssningar så skall jag sluta tjata om att det inte är ett plagiat.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?