Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Berask | 2007-03-17 21:12 | |
![]() | Lite kul var den. Inte att arabiska tecken (eller vad det nu är) förknippas med terrorism vilket är djupt tragiskt men man måste ibland få skratta åt folk som överreagerar på småsaker. Min mor och far läste grundkursen i religion i Uppsala omkring 2002. En kursare till dem var på semester i England och glömde sin svenska översättning av koranen på hotellrumet och lite anteckningar från kursen. Detta hittades av städerskan. Det enda som sa nått om vad det var var det som stod på arabiska på koranen (resten var ju obegriplig svenska) så städerskan larmade hotelledningen som hade ringt polisen när kurskamraten ringde hotellet och frågade efter sina grejer. Snacka om storm i ett vattenglas. Själv riskerar jag nog att bli terrorstämplad för jag ska läsa en sommarkurs om islam. | |
| Jesperus | 2007-03-17 22:39 | |
![]() | det va ju roligt... eller inte | |
| sarlina | 2007-03-17 22:58 | |
![]() | När Lunds universitet skulle fira sitt 300-års jubileum var året 1968. Studentkåren sjöd av revolutionär yra och SÄPO var gripet av svår ångest. Både gamle kung Gustaf VI Adolf och amerikanske ambassadören Heath skulle medverka. Man försökte infiltrera de revolutionära grupperna, plötsligt dök det upp nya okända studenter, muskulösa, ledigt fritidsklädda med örnögon och i motsatts till alla kortklippta. I handen bar dom lite valhänt ett nyinköpt kompendium i pedagogik. Oändliga mängder desinformation spreds på alla upptänkliga ställen, stencileringsapparaterna gick varma och den allra elakaste anarkisten Claes Hellborg syntes stega upp delsträckor längs den akademiska processionens väg från universtitetet till Domkyrkan. Ttre dagar före D-agen kunde sömnlösa lundensare till sin häpnad lyss till ljudet av hästhovar på gatan,Vägen var prydlöigt snitslad med hästskit, Spåret ledde till Kolonialvaruaffären Wikanders plankomgärdade och saltsilldoftande gård varifrån gnägningar hördes. Det hela utvecklades till en gigantisk happening, utan värre attentat än att Claeslyckades bre ut en amerikansk flagga för herrarna att trampa på, den ridande polisen och de revolutionära studentérna turades om att behärska en 15 x 20 m stor gräsmatta i Lundgård och det var ett väldigt fnittrande mellan buskar och grenar i den doftenda sensommarkvällen. | |
| krummerik | 2007-03-17 23:27 | |
![]() | Kalla mig tråkig, men det där var inte kul, inte provocerande och det är väl tveksamt om det ens var humor... | |
| sarlina | 2007-03-17 23:41 | |
![]() | Det var jävligt kul att vara där, I promise. | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-13 19:15 | |
![]() | Bättre kan man nog komma på . Tyvärr inget garv här inte . Sorry . | |
| Rockasilly | 2007-05-20 05:34 | |
![]() | Det var mycket kul. Men man får ju dåligt samvete så fort man läst vidare i den här tråden. Vi människor behöver skratta åt det tragiska. Hur fan ska vi annars kunna gå vidare i våra liv? Detta skämt är ett tydligt tecken på att någon upphovsmakare avser att förlöjliga den skräck för "arabrelaterad terror" som uppenbarligen satt spratt på vissa människor. Att tycka detta var illa tycker jag kan jämställas med att: Allt som har med arabiska tecken att göra och kan erinra just Du till att relatera till bombdåd tyder på att just Du har idiotiska fördomar. Så nu blev det ännu roligare,, haha. Dags för mig att gå och lägga mig... | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2007-05-20 08:32 | |
![]() | ja, den var faktiskt riktigt bra. förgyllde min yrvakna morgon. | |
| Maybach | 2007-05-20 21:32 | |
![]() | haha, klockren! | |
| ynnest | 2007-05-21 10:32 | |
![]() | Så fort livet började, började också nedräkningen. Vi har alla en klocka som räknar ner (alt. ursinnigt ringer) inom oss. Allt ska en gång upphöra att existera. Våra vänner, våra föräldrar, våra barn, vår civilisation, vår värld, vår sol, vårt universum... Denna vetskap är tung att bära. Nedräkningen i länken talar direkt till denna allas vår existensångest. Därför så grym. Och därför så rolig. För några, inte för alla. Och naturligtvis så bör man inte göra det irl. Anyone for tennis? | |
| Miss_jk | 2007-05-21 10:36 | |
![]() | Klockren!!!!! =D | |
| Dyslekso | 2007-05-21 10:53 | |
![]() | Kanske lite riskabel om man sitter bredvid någon som sett för många avsnitt av 24. | |
| Suzy-Q74 | 2007-05-21 13:12 | |
![]() | Galghumor är min favorit. Jag och min syster skämtar "tyvärr" om det mesta, även aktuella saker. Tycker det är något som är klart underskattat. Skrattade till och med gott åt en tecknad serie som kom ut bara någon dag efter förra årets fågelinfluensaepedemi om någon kyckling som skämtade med de andra kycklingarna genom att låtsas nysa... Att kunna skämta om saker innebär inte att man inte ser allvaret i det.. | |
| Rockasilly | 2007-05-22 14:41 | |
![]() | Tips på galghumor är skenavrättning på svensexan. Såg detta på en video en gång. Man garvar ihjäl sig. Gör det dock inte med nån som har dåligt hjärta. Helst skall offret vara en sån där snubbe som gillar att motionera på inlines. Sätt inlines, hjälm, kanske fartdräkt och lite skydd samt ögonbindel på offret. Knyt sedan ett rep runt midjan. Fäst repet med (OBS mycket lite) vanlig kontorstejp till ett annat rep som du sedan knutit fast i dragkroken på en bil. Se till att vad som än händer (blåst, husdjur, biltrafik osv.) så skall dessa rep INTE kunna trassla ihop sig så att det händer en olycka. Ta nu av bindeln på offret, sen trampar bilföraren gasen i botten och gör en burnout. Repet sträcker sig och... Glöm inte filma offret. Oslagbart!!! Men ta det mycket försiktigt!!! | |
| johananka | 2007-05-22 15:54 | |
![]() | Oj, vad djupsinnigt och roligt. | |
| Lagavolin - Ej medlem längre | 2007-05-22 18:26 | |
![]() | svinkul... rädda människor är roligt. eller så var det att rädda människor var roligt | |
| Skörbjugg | 2007-05-22 23:24 | |
![]() | Mkt rolig!!! All heder till upphovsmannen! | |
| rödspätta | 2007-05-22 23:52 | |
![]() | helsjuk-rolig om man kan se humor håller på din linje suzy-q74 :-) | |