Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 126 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sarlina | 2007-03-20 15:49 | |
![]() | Inbunden i ett ganska medfaret ljusbrunt pappband, reparerat för mycket lång tid sedan, bläckfläckar etc. Jag har ärvt den från min pappa, har kommit från min farmorsmorfars, biskopen i Växjö HG Hultman, bibliotek. Han fick den av en Samuel Lemchen 1874 (?), plump precis vid sista siffran i årtalet, han i sin tur fått den av sin broder JM Lemchen 1852, innan dess ägd av någon E G Nyman, allt enl anteckningar på pärmens insida o försättsbladet. Tyda den helt? Icke, om jag lyckats tyda en hundradel är det bra! Allra läckrast är ett särskilt inklistrat blad med prydliga teckningar av universum enligt Ptolemeios, Copernicus, Tycho Brahe och Cartesius | |
| Mouche - Administratör | 2007-03-20 16:05 | |
![]() | Jag är avundsjuk, imponerad och ytterst nyfiken... =) Grattis till innehavet... Mouche | |
| Vigdir | 2007-03-20 16:17 | |
![]() | Sarlina - även jag är mycket imponerad och grymmandes avundsjuk! Böcker som den du äger framkallar verkligen sann kärlek och passion! | |
| sarlina | 2007-03-20 16:32 | |
![]() | Så är det! Vad kul att det finns fler än jag! Har ni tänkt på att när allt av pergament och papper förvittrat, alla datorminnen förgasats eller vad dom nu gör till slut och när hela havet sinat ut -då ligger nog dom gamla kilskriftstavlorna av bränd lera kvar i ökensanden - dom första vittnena om skrivkonsten blir kanske också dom sista! | |
| vulcan | 2007-03-20 17:44 | |
![]() | En fascinerande tanke... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-03-20 21:10 | |
![]() | Imponerande Sarlina... Kan inget om sådant... men det låter ju verkligen imponerande... Mouche: Är det verkligenså kul med motorcyklar...? Har bara åkt en gång, men åkte typ 2 mil... inne i stan var det ganska kul med svängar och så, men på landsvägen vart det nästan tråkigt... Bara sitta där liksom.... Frågan var väl iofs om kärlek till ting och jag måste nog säga att (i mitt fall) kärlek till människor är större!!! | |
| Virreli | 2007-03-21 20:19 | |
![]() | Min flytbrygga är kärlek! | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-31 20:14 | |
![]() | Jag håller med Mouche . När jag tittar på min Honda Dominator . Det är kärlek med . Redan varit ute och kört 5 gånger nu i år . | |
| Linnslusen_ | 2007-03-31 20:19 | |
![]() | Mouche...klart det är kärlek! :) precis så känner jag för min kille :) människa eller inte man kan känna det för en pryl :) man behöver nått som förgyller ens liv :D | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-16 15:26 | |
![]() | Nu ska du dejta hojen Harley . Innan de blir kallt . Var ute hela helgen med vår honda dominator . Kallas kanon . Det ska ju bli kallare igen :( Passa på nu . Kram Annika . Nästa helg är det Moto Gp , och då går hela min dag upp i spänning . Laddat som bara den . Och då kommer jag inte ut . Någon gång ska jag ner till kattar och se det live . Har autografer av de flesta Moto Gp grabbarna . De är mina idoler . Fan va de kan köra hoj . Hade jag varit yngre skulle jag satsa stenhårt . Men nu är den tiden och vikten för bi . De flesta som kan komma i kapp mästaren valentino rossi väger knappt 50 kilo . Så det är inte tänkbart . Annieel . | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-16 15:27 | |
![]() | Detta ovanför var till mouche . En snäll räv . | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-31 20:48 | |
![]() | Åmeh! HD i all ära, men nog trodde jag att tråden skulle handla om den viiiktiga kärleken, när jag såg rubriken. :P | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-10-31 20:52 | |
![]() | Åh, en klockren bump. :-) | |
| mrperfect | 2009-10-31 21:06 | |
![]() | Skönt att det finns några som inser det viktiga i livet:PRIVAT ÄGANDE! Jag älskar min bil, en SAAB med V6 motor å massa llulllull | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-10-31 21:11 | |
![]() | Ja, men du har ju inget körkort. :-D | |
| Lill-IT | 2009-10-31 21:20 | |
![]() | Jag är inte så värst materialistisk men jag älskar mina guldörhängen som jag ärvt från min gammelfarmor. De är över hundra år gamla. Bär dem nästan varje dag, och tänker på gammelfarmor varje gång jag tittar i spegeln. Det enda trista är att de är i 22 karat guld och därmed rätt mjuka och slits lätt. Har lämnat in och förstärkt dem flera gånger. Hade på mig dem på min förra profilbild: img392.imageshack.us...ao kt09.jpg | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-10-31 21:22 | |
![]() | Snygga Lillith: Snygga, Lillith. :-) | |
| Lill-IT | 2009-10-31 21:23 | |
![]() | Mm visst är de fina:-) Inte märkvärdiga på något vis, bara fina. Men vad de betyder mycket för mig! | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-10-31 21:39 | |
![]() | Hd står för mycket ,,,,,,, | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-10-31 21:40 | |
![]() | ... i garaget. | |