Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mercedes | 2007-03-31 10:55 | |
![]() | Lukten av tjära, och bensin får mej att tänka på när pappa under min barndom målade och grejade med motorbåten för sommarens veckoslutsresor ute till vår stuga på en holme. | |
| Optima | 2007-03-31 11:45 | |
![]() | Jag älskar lukten av gamla böcker! Det första jag gör när jag kommer till en avdelning med gamla böcker på ett bibliotek är att jag öppnar en och luktar på den. Fast bara när jag är ensam förstås, det kan hända att det här är frowned upon. ;-) | |
| bagerimarie | 2007-03-31 13:21 | |
![]() | Är det nåt som slår doften av nybakta kanelbullar?!!! | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-03-31 13:29 | |
![]() | Själv minns jag hur vi i klassen på sjuttiotalet satt och längtade efter fredagsstencilen som skulle hem till föräldrarna. Så mycket som vi sniffade på dessa stenciler kan nog förklara mina tidvis förvirrade inlägg. | |
| Dyslekso | 2007-03-31 13:43 | |
![]() | Haha...sant! Några sniff på Pritt-limmet och sedan stencilerna och man var som i trance. | |
| Dubbelmamma | 2007-03-31 14:00 | |
![]() | Grilldoft blandat med nyklippt gräs! Det betyder SOMMAR i ett villaområde. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-03-31 14:04 | |
![]() | Källare, katter, nyregnat, eld, liljekonvalj, nybakt bröd och nytjärad båt. Mycket ny- blir det tydligen. :o) | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:10 | |
![]() | Parfymer i lagom mäng av bra märken . Som passar sin kroppslukt . Det är något som berör . | |
| Smulan31 | 2007-03-31 16:14 | |
![]() | Härliga dofter: Ny utspruckna björklöv, kattungar, myrpors. Obehagliga dofter: Likdoften som kan uppträda ibland när man går över kyrkogården på våren, Kvarglömd fisk i en avfrostad frys (min granne vid flytt) och Lukten i ett sovrum efter en blöt kväll med surströmmingspremiär. | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-03-31 16:32 | |
![]() | Jag har dock alldrig känt lik lukt på en kyrkogård . Där dogtar ljus och minnen i grönskan . Och surströmming har jag inte vågat mig på . På grund av lukten . Så där håller jag nog med dig . Fast jag har vänner som är norrlänningar och älskar surströmming . Me nääää låter nog bli . M.v.h. Annika Annieel . | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-04-01 09:25 | |
![]() | Känns så tråkigt att du ska ha negativa doftförminnelser av surströmming Annika! Nu vet jag ju i och för sig inte hur ditt liv hittills har varit men jag kan tänka mig att du förmodligen aldrig suttit i en skoterark på Torneträsk en tidig februarisöndag omgiven av begagnade Bingolottokuponger, en halvfull dosa Ettan samt en Allers från 1987. Du öppnar dörren till skoterarken och ser - i fjärran - en renkalv i motljus som just passerar Lapporten. Du tar på dig din skoteroerall och går en rask morgonpromenad med dina gåstavar och när du återigen nalkas arken känner du hur den ljuvliga surströmmingsdoften blandas med 95-oktanig blyfri bensin. Du öppnar luckan i golvet på arken och halar upp några välkylda Norrlands Guld samt en dunk HB. Och du VET att inom kort kommer den lokale samen att svänga förbi med sin Lynx och nybakta rieskor. På nästan rena plasttallrikar har din käresta lagt upp några surströmmingar. Eftersom han både är gentil och gentlemannamässig låter han dig få honorna med rom. Du tar nu fram din mobiltelefon med NMT-abonnemang och ringer fru Huhta som genast tar sin Yamaha och, i bästa norrlandsgrannstil - en sån som man bara kan uppleva bland skoterarksgrannarna i Torne Träsk - kommer över med lite hackad lök. Förmodligen har du aldrig haft ynnesten att uppleva detta Annika. Annars tror jag inte dina åsikter om surströmming och dess doft hade varit så negativt färgade som du hitills gett uttryck för. Mvh IMO | |
| Lop_pan | 2007-04-01 09:33 | |
![]() | Doften av vår...den man känner nu på kvällarna...det gör mej bara så glad! :) | |
| Ajskriim | 2007-04-01 11:20 | |
![]() | bara av att läsa det här blir man nostalgisk *skratt* Men men.. Beckolja, och doften av rödingen som sakta halstras medan midnattsolen lyser... | |
| lolinonek | 2007-04-01 11:21 | |
![]() | när min man har fällt träd med motorsågen luktar han underbart. | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-01 11:57 | |
![]() | Ja Imo . Jag får väl göra ett försök någon gång då . Brukar ju prova det mesta . En ny utmaning då .:) | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-04-01 12:47 | |
![]() | Vad roligt att jag tycks ha inspirerat dig att möta nya utmaningar Annika! Jag vet att det är lite utanför ämnet, men jag måste ändå ge dig en komplimang för din fina frisyr. Hade själv tänkt mig något liknande. Tar den lång tid att fixa till på morgonen och måste du använda läggningsvätska? | |
| Faderullan | 2007-04-01 12:55 | |
![]() | håller med om nytjärad båt! | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2007-04-01 12:55 | |
![]() | nyklippt gräs och rostad tobak ger mig trevliga sinnesförnimmelser. | |
| Sawawa | 2007-04-01 13:54 | |
![]() | Mormors svale! Vet inte vad det är som luktar, men det luktar så bara där, och när jag kommer dit måste jag stå och bara andas och lukta i flera minuter innan jag kan gå upp och in. | |
| HappyU | 2007-04-01 13:57 | |
![]() | Ett sommarregn som landar på solvarm asfalt. Pappas garage, ren blöt hund. | |