Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 18 065 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grandmamoses | 2007-04-12 16:10 | |
![]() | aj fasen :) | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-04-12 16:27 | |
![]() | jag klarar inte av reklamen för nikotintuggummi, där tjejen går förbi en gammal gubbe som tuggar och hånglar upp honom... jag mår illa varje gång. Den spelar på hela registret, och efteråt undrar man varför man reagerade... men den är osmaklig bara rakt av. | |
| HumbleBug | 2007-04-12 16:30 | |
![]() | Vad gäller dåliga reklamfilmer så är det produkten man skall sälja, inte en film. En dålig reklamfilm kan vara riktigt bra och tvärtom. Många reklambolag har inställningen att desto mer fånig och irriterande en reklamfilm är, desto lättare fastnar produktnamnet i konsumentens hjärna. Reklamfilmer som har konstnärliga pretentioner eller innåhåller animation är dåliga reklamfilmer eftersom produktnamnet eller tillochmed hela produkten ofta inte alls uppmärksammas då konsumenten engageras för mycket av själva filmen. "Du e så fin - Ibumetin" är för själva produkten en alldeles lysande reklamfilm! - Dum och irriterande som en schlager. Dessutom upprepas (tjatas) namnet och associeras till något av det mest vanliga man kan säga till nån. "Briljant i sin enkelhet" skulle nog faktiskt en hel del reklammakare hävda om denna film. | |
| systerrebell | 2007-04-12 16:36 | |
![]() | Jag har helt slutat se på TV. Massor av tid till att spela betapet alltså. ;) | |
| blue_moon | 2007-04-12 16:51 | |
![]() | Den var bra, veggie_d! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-04-12 17:03 | |
![]() | Ibland tvingas jag att se på teve när det är något jag absolut måste se. Och då avskyr jag reklamen, det mesta utav den iaf. Reklam för bindor. Vaffan. Stinker fejkfeminism, alltid pompösa låtar och "starka" tjejer. Reklam för blöjor. Venne varför, men jag tar åt mig som fan när de gör reklam för blöjor och visar upp halvnakna bebbar. Det är rätt ihuu. Reklam för Vanish & compnay, fult och tyskt! Reklam för Donken. Nu framstår jag som en hatisk person. Jag är en hatisk flicka när det kommer till reklamen... De enda snuttarna som nästan alltid håller någorlunda klass är bilreklamer. De brukar va snygga :) | |
| Wheppa | 2007-04-12 17:26 | |
![]() | På tal om bilar, så måste jag erkänna att jag tycker Saab-reklamen för den nya "miljöbilen" är väldigt vacker. Detta trots att jag principiellt allt som ofta ifrågasätter både bilkörning och fenomenet reklam. I synnerhet låten som är med är fin. Den kan man lyssna på här: www.myspace.com/lauraswed en | |
| Ordbank | 2007-04-12 18:13 | |
![]() | Ja, jag är jättebesviken på alla reklamfilmer om hårbalsam och schampon o dyl. Gu´va jag har provat, men inte får jag de där långa, lockiga glänsande håren som alla har!!! Gör jag fel tro :-/ | |
| blue_moon | 2007-04-12 18:45 | |
![]() | Perhaps you´re not worth it...? :D | |
| falafelibröd | 2007-04-12 19:08 | |
![]() | Jag är också en reklamhatare, fast jag tycker nog ändå att dom gamla reklamfilmerna för norrlands guld är lite mysiga. T ex den när han, huvudpersonen, går till den nya frisören i byn men inte tar av sig kepsen :) | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-04-12 19:13 | |
![]() | Om man ska ta fram bra reklamer istället så måste väl Gevalias reklam ligga i topp? Jag tycker det iaf, de är underhållande och riktigt kul att kolla på, ofta är det bra musik i dem med :). Snygga helt enkelt och jag får alltid en jättelust till kaffe. (får jag vad jag än ser på iofs, men extra mkt då). Nikotintuggummi-reklamen, bindreklam och Tina Lejonborg med Vanish och all reklam på Animal Planet går bort. | |
| falafelibröd | 2007-04-12 19:15 | |
![]() | ja den där gevaliareklamen när det är en kille som ramlar runt på rullskridskor typ hela reklamen, men det oväntade besöket är en tjej som kör ner sin båt i en swimmingpool :D | |
| monk - Administratör | 2007-04-12 19:17 | |
![]() | "var är hålen"-reklamen med Povel Ramel är ju den bästa genom tiderna.. :D | |
| HumbleBug | 2007-04-12 19:59 | |
![]() | Kommer nån ihåg den här repliken från reklam för ett försäkringsbolag: "Det är en . . . . en cab!" | |
| Cassano | 2007-04-12 20:09 | |
![]() | Reklam är bra! Perfekt till kissepauser, kokakaffepauser och läggabarnenpauser! Men att titta på nä ...iprenmannen ger mig röda plitor som kliar! | |
| wainis | 2007-04-12 20:38 | |
![]() | Fast reklamen för AMF försäkringar (heter det så?), den med när man hälsar på sig själv i framtiden, den tycker jag är lite kul. Känns lite som en efterföljare till Gevaliareklamen iom att den är en serie och att det händer rätt oväntade grejer. | |
| Smulan31 | 2007-04-12 20:45 | |
![]() | Finns många reklamer som man får hurvas av. Men friends reklamerna känner jag ger mig en tår i ögonvrån, det är skickligt. | |
| Forticert | 2007-04-12 21:38 | |
![]() | Den värsta och mest irriterande reklamen genom alla tider måste vara den där Ernst-Hugo Järegård står i fem minuter och säger "Postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken, postbanken..." Fast å andra sidan minns jag den ju fortfarande så reklammakarna lyckades väl, visserligen bojkottade jag postbanken på grund av reklamen men ändå. | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2007-04-12 22:43 | |
![]() | dogge är ju bäst! "cykel på köpet" men den förra med grötrimmet "ta me frugan till elgigantstugan" är i klass med christer sjögren | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-04-12 22:59 | |
![]() | Hahahahaha, jaaaaa! Det är en, en, en.... en cabriolet, en cab! Kul! | |