Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade44
Mobilspel
Pågående20 213

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Slemmie2007-04-13 20:20
Antal inlägg: 129

Tack allihopa. Vill bara inflika att jag är vid mycket gott mod. Mycket piggare idag, och kan äta utan smärtor (även om halsen fortfarande inte är så vacker rent utseendeämässigt...). Idag intog jag en chokladpralin och njöt av det! Har sovit bara kanske fyra timmar under dagen. Och både pojkvän och mor kommenterade "vad pigg du låter!" när jag svarade i telefon. Plus att mor min sa att när min kusin hade körtelfeber gick det över på en vecka. Vore ju skönt, eftersom jag gick ner två kilo dom första tre dagarna.. Så, som sagt, jag tror det är en mild variant. Men jag lovar att lyssna på alla visa ord och ta det riktigt lugnt framöver :)

skrabban2007-04-13 21:42
Antal inlägg: 1031

Hej Slemmie

Krya på dig. Jag trodde att jag hade fått körtelfeber men det var påssjuka. Jag tror att körtelfeber gör mycket ondare. Påssjuka är också jobbigt. Båda sjukdomarna gör det svårt att svälja.

Du kan gå in på yahoo och söka på körtelfeber så får du reda på en hel del.

Hälsningar Skrabban

smurvlan2007-04-17 09:11
Antal inlägg: 840

JJag hade körtelfeber i ca. 6 månader! Isolerade mig totalt från omvärlden, pappa kom med mat ibland, vilket jag inte var så sugen på. Efter detta har jag haft totalt värdelöst immunförsvar!

falafelibröd2007-04-17 09:42
Antal inlägg: 782

Jag tror att det är så att man förstås kan bli smittad av viruset, men det kan ligga latent i kroppen. Så när man har ngn liten svacka i immunförsvaret så slår det till. Kanske...tänkte att det kan ju förklara varför din pojkvän inte har det.

Slemmie2007-04-17 12:41
Antal inlägg: 129

Smurvlan: 6 månader!!! GAAAA! Ju mer jag läser på nätet om den där sjukan, desto mer tacksam blir jag att jag själv kommit så lindrigt undan.. Förutom att jag är mycket tröttare än vanligt, så mår jag typ bra nu, och det har bara gått en och en halv vecka sen det bröt ut! Och vad gäller pojkvännen så får vi hoppas på starkt immunförsvar, för inte kunde han låta bli att pussa på mig när han var här i helgen.. :)

Lillråttan2007-04-17 12:42
Antal inlägg: 4623

Min dotters klasskompis har körtelfeber nu. Hon har haft 40 graders feber i tio dar. Läkaren sa att man absolut inte ska ta Alvedon eftersom det bryts ner i levern, och levern är redan ansträngd som det är eftersom den är en körtel. Ipren går bra. Tre månader ska man undvika inte bara karate och liknande utan all verksamhet där man kan få stötar mot kroppen. Har man svårt att få i sej vätska för att halsen gör så ont så finns det nåt bedövande man kan ta innan man ska äta.

Lillråttan2007-04-17 12:43
Antal inlägg: 4623

Det smittar främst via saliv. Nästan alla vuxna har haft det, man kan få det väldigt lindrigt också nämligen. Och lyckligtvis får man det bara en gång, sen är man immun.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?