Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 344 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| systerrebell | 2007-04-23 18:57 | |
![]() | jag har en kompis som skruvade loss ett av ljusen (själva låtsaslågan) på en adventsljusstake när han var liten och stoppade ned tummen där... aj! *trösthälsningar till tildus* | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-04-23 18:59 | |
![]() | *tröstar Tildus* Jag gjorde en groda när jag var i 14-årsåldern eller så. Kompisen Janne, som jag var hos, hade en rejäl fällkniv som jag satt och fingrade på. För säkerhets skull hade den en spärr som man måste trycka in för att kunna fälla ihop kniven. Det gjorde jag - men med vänster långfinger emellan. Snäpp! Halva fingertoppen skars av, blödde som en gris och har numer ett finfint ärr tvärsöver *asg* | |
| Vigdir | 2007-04-23 23:03 | |
![]() | Inget blod inblandat, men... För en massa år sedan skulle jag räta till skrivbordsstolen hemma och flytta den något närmare skrivbordet. Använde förstås fötterna till detta och lyfte bara rumpan en aningens aning. Varvid jag naturligtvis satte ena stortån under stolshjulet och mig själv ovanpå. Med ganska mycket tyngd... Och det är bara en av alla dumheter genom åren. Så Tildus, du är inte ensam i eländet! *klappar tröstande på den hela handen* | |
| Ajskriim | 2007-04-23 23:17 | |
![]() | skulle vid ett tillfälle skruva i en glödlampa på ett ställe där jag inte såg själva sockeln varför jag kände efter med ena fingret vars lampan skulle in.. ingen bra metod så här med facit i hand... | |
| Dille - Ej medlem längre | 2007-04-24 13:13 | |
![]() | Snacka om att "såga av den gren man sitter på" hahahah Jag skulle korta av en kabel så jag klippte av den fast den satt kvar i väggen, ingen mysig känsla. En gång i barndomen skulle jag slå iväg en grej med ett järnrör men missade och slog min kompis i huvet så det blev ambulans och tre dagarpå sjukan med hjärnskakning och ett stort jack i huvet!! Suck | |
| EvilMal | 2007-04-24 18:13 | |
![]() | Vilka härliga dumheter, haha! | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2007-04-24 18:22 | |
![]() | jepp:) skönt å se man inte är ensam å tack för alla sympatier. fler dumheter å sympatier uppskattas:) | |
| nicke_bagare | 2007-04-24 18:26 | |
![]() | tänk er en stor grön gräs plätt. nånstans på den står en (typ gatu lampa). kompisen skickade väg en boll ut över gräs plätten. gissa var jag sprang. rätt in i stolpen fy h-e va snurrig jag blev. detta var 20 årsen. | |
| ekorre70 | 2007-04-24 18:59 | |
![]() | En livlig son till en bekant lyckades med konststycket att först bryta ena armen på skolan då han klättrade i träd, för att strax efter bryta den andra då han skulle visa kompisarna hur han gjorde första gången. Han fick gå dubbelgipsad hela sommaren.. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-04-25 00:31 | |
![]() | min faster fixade mackor och skar upp gurka och tomat... insåg sedan att hon skurit av fingertoppen (enbart den yttersta biten) och troligtvis ätit upp den....med mackan. (jo, hon såg att hon blödde, men först efteråt hade hon kollat upp fingertoppen) | |
| levakdörB | 2007-04-25 01:07 | |
![]() | Okej då förstår jag tildus var försöktigt i fortsättnignen! När jag var liten, hoppade vi i sängarna på landet. helt plötsliug faller jag handlöst framåt efter hoppat till en säng o ramlar med örat rätt i nattduuk bords kanten (Ja kanten var självklart rätvinklig) Det blev några läkarbesök. | |
| systerrebell | 2007-04-25 01:33 | |
![]() | När jag var liten brukade jag och min yngre syster roa oss med att hoppa i mammas och pappas dubbelsäng. En gång tog jag väl sats lite väl mycket och landade på rygg på golvet istället. Jag vill minnas att det inte var speciellt skönt. Nu är det ju så med småsyskon att dom alltid ska göra som det äldre syskonet så när jag låg där på golvet och och skrek kom min syster hoppandes efter och landade rakt på min mage. Aj som f*n. Än idag kan jag minnas synen av hur hennes småbarnsknubbiga ben och jätteblöja kommer dalandes ned mot mig. :D | |
| Smulan31 | 2007-04-25 11:45 | |
![]() | Kommer ihåg ett tillfälle när jag var yngre och man sprang ofta utan skor på sommaren. Mitt i det jag sprang förbi våran husknut kände jag hur det liksom tjongade till i foten. Det kändes som att det var en björkbark som snurrat sig kring tån så jag försökte borsta bort den med handen. När jag lyfte handen rann det blod från den. Det visade sig att jag klivit så precis på en spetsig stor glasbit att den underifrån hade skjutit upp genom stortån och ut genom nageln.. tur man var lätt chockad och inte kände så mycket, speciellt inte när vi var tvungen att dra ut den någon minut senare.. | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2007-04-25 12:08 | |
![]() | Det här var den obehagligaste tråd jag nånsin läst. Den har gått över från skador åsamkade av dumhet till att bara handla om blodbad och lemlästningar. Underbart. :) Ingen har i alla fall varit så korkad så han gett sig in på en tävling i att bita sönder tomma ölburkar, vilket en kompis till mig gjorde. Och jag. Stora aj i tumme och ansikte. | |
| Dille - Ej medlem längre | 2007-04-25 14:18 | |
![]() | Jag skulle spika ihop en pall på ett jobb jag hade, såklart krånglade det så tålamodet tog slut, laddade på med hammaren för att KROSSA fast spiken MEN!! istället lyckades jag slå till mig själv i huvet med hakarna man drar ur spik med, snacka om att det blödde!! Pall jäveln åkte ut!! Hahaha | |
| NinaHy | 2007-04-25 17:52 | |
![]() | Hade haft bilen på verkstan för att bromsarna krånglade. Bilgubben sa att bromsklossarna + oken var så nedslitna att man kunde se/känna stora repor på bromsskivorna. När jag kört ifrån verkstan stannade jag efter ett par km för att titta på de nya skivorna...och känna lite själv... inte sååå smart, de var ju JÄTTEVARMA! | |
| ekorre70 | 2007-04-25 18:00 | |
![]() | jag köpte en hammare en gång med en varningsbild liknade dilles olycka men jag trodde mest det var till för att den var amerikansk så de skulle undvika stämningar i och med varningen. Kul att höra att det faktiskt gick att få till en sån olycka... | |
| Jaap | 2007-04-25 20:22 | |
![]() | Det här är inte så blodigt med rätt äckligt. Jag var uppe i fjällen och fiskade bäcköring. Hade kommit till ett fint vattendrag där det såg lovande ut. Behövde agna om men koncentrerade mej på inveveningen för att se om det skulle bli några hugg. Fumlade efter snusdosan för att å den riktiga fiskarfeelingen..... fick upp dosan.... och la in... en nypa maggots. Fy fan vad äclkigt! | |
| betapetkunge | 2007-04-25 20:59 | |
![]() | en gång när jag vispade grädde så tappade jag ner mina glasögon i gredden och elvispen krossade glasögonen direkt. sen när vi åt så var det flera stycken som började blöda i munnen eftersom att jag inte hade lyckats få bort allt splitter ur grädden | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-04-25 21:08 | |
![]() | När jag var liten så vill jag göra allt som min storebrorsor gjorde vilket fick till följd att jag tog en fickkniv och gick till skogen för att tälja spjut och pilbåge. Det slutade med att jag fick smyga hem och linda papper runt fingret där toppen saknades. Anledningen till smygandet var att jag mycket väl visste att flickor i 6-årsåldern inte får leka med knivar! Min mamma såg dock blodspåren på golvet och kom och plåstrade om mig. Senare i livet skulle jag skära ost, något berusad, vilket medförde ett stort jack i tummen som fick sys och dräneras! | |