Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade80
Mobilspel
Pågående20 498

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gariam - Ej medlem längre2007-04-23 22:51
Antal inlägg: 2590

Den del av dig som vill sluta röka måste vara större än delen av dig som vill röka, annars går det inte. Därefter är det nog helt individuellt vad gäller strategi, för en sådan måste man ha. Jag slutade röka genom att börja snusa, och nu har jag slutat snusa genom ett helt oplanerat spontanslut. Ungefär som att ta bort godispåsen från ett barn när det råkar titta bort. ;o) I kombination med låtsassnus som t ex choice eller onico, bör tilläggas. Fungerar bra.

Annieel - Ej medlem längre2007-04-23 23:52
Antal inlägg: 446

Ja det kanske var ett bra alternativ .
Min kompiss har snusat efter 20 år .
Men övergått till nikotinfritt snus .
Dock letar jag efter nikotin fria cigaretter och tänkte då har man den i munen och den vägen .
Men alla ställen jag frågar på säger det finns inga nikotin fria cigaretter .
Bar dessa med choklad :(
Men min kille snusar .
Kanske ska börja gå den vägen då och sedan till min kompis väg .
Låter som ett bra förslag Gariam .
Forumet är rätt bra faktiskt .
När man håller sig till ydligha trådar .
Ha en nice kväl .
Annieel .

fanvadindie2007-04-24 08:13
Antal inlägg: 55

Det där med att ni säger att det finns en del inom er som säger att ni inte riktigt vill är skitsnack.Vem vill inte sluta röka? Det handlar om att vakna upp och se att finns absolut inget posivtivt med att röka. Vissa säger att rökningen gör att de blir lugna vilket är en myt. Det är bevisat att rökare är om inte dubelt så stressade som ickse rökare. Den som slutar röka tycker oftast att den slutar med något som den tycker om altså att man kommer gå miste om ciggaretten på kroge etc. Saker som att dricka vin eller kaffa blir aldrig samma sak. Men om du slutar röka kommer du att känna mer smak och slippa bli den som sitter stressat och tittar på dina gäster och hoppas att de ätit klart snart så du kan smita i väg och ta en cigg.

Futharken2007-04-24 09:21
Antal inlägg: 74

Bästa sättet att sluta röka är att köpa äckliga cigg, för svaga, dåliga öststatscigg, för gamla, för starka eller vad det nu kan vara. Dessa kommer inte ge en lustfylld upplevelse längre utan bara en känsla av obehag. Därefter är man inte längre så sugen på att röka och nikotinbegäret faktiskt också försvunnet. Det fungerade för mig. Inte medvetet men efter att ha köpt en limap försvaga och för torra cigg som jag försökte röka slutade jag efter och gav upp efter två paket. Sedan var jag rökfri i över två år innan jag halkade dit igen.

oeronbarn - Ej medlem längre2007-04-24 10:05
Antal inlägg: 2288

ibland kommer jag pa mig sjalv med att forvranga det faktum att det var latt att sluta till ett argument for att det inte vore sa farligt att borja igen. men jag ar alldeles for smart for att lura mig sjalv. eller vanta nu...ha!...

yayasout - Ej medlem längre2007-04-24 10:32
Antal inlägg: 1408

hm. det funkar inte att "förröka" sig på samma sätt det går att föräta och fördricka sig? isåfall är det en utmärkt metod. har gjort det på cider en gång. hulkar så fort jag ser en kopparbergs päron.

oeronbarn - Ej medlem längre2007-04-24 10:36

sa gjorde jag. det gick fint.

oeronbarn - Ej medlem längre2007-04-24 10:37

det gar aven att foroka sig. tillsammans ar vi manga.

Mousse - Ej medlem längre2007-04-24 10:37
Antal inlägg: 28

Rökning är FARLIGT och kan skada din hälsa! En god vän till mig rökte som en borstbindare i många herrans år. En dag sa hans vackra fru att han fick välja mellan cigaretterna och Henne. Han valde cigaretterna... Jag brukar nämna den historien för att understryka vilken tragedi rökningen är. Själv skulle jag ALDRIG välja en skadlig last framför en Kvinna. Särskilt inte en sådan ljuvlig Kvinna som Siv *ler*

Mousse

oeronbarn - Ej medlem längre2007-04-24 10:39

fniss

yayasout - Ej medlem längre2007-04-24 10:54
Antal inlägg: 1408

förökat mig har jag också gjort.

Futharken2007-04-24 11:09
Antal inlägg: 74

Mousse, jag viste inte att rökning var farligt. Tack för att du informerade mig. Nu skall jag genast sluta igen!

Men visst kan man förröka sig! Rök riktigt mycket en kväll och drick gärna bakfylleframkallande alkohol därtill. Sedan vill man inte röka mer på ett bra tag. Det fungerar bra med snus i alla fall. Flera vänner till mig har faktiskt slutat snusa så. Försnusade sig och sedan har de varit fria utan att halka dit igen.

Gariam - Ej medlem längre2007-04-25 10:08

Fanvadindie:

Så du tycker dig veta hur det ligger till för alla andra människor? ;o)
Jag tycker att detta med beroende inte riktigt är så enkelt eller bara svart eller vitt, vilket jag också tror är viktigt att ha insikt i om man ska kunna förändra ett beteende. Jag tror t ex att det är väldigt vanligt att människor upplever inre konfliker i diverse övergångsperioder. Man kan känna många blandade känslor inför något och pendla mellan olika intentioner och sinnestillstånd, vilket kan upplevas som förvirrande och ångestframkallande. Det är människor och starkt gift vi talar om här, inte om robotar, och om begäret efter ciggen överlag är större och starkare än själva fokuset på ett liv utan nikotin så blir konsekvenserna just då troligtvis därefter.

fanvadindie2007-04-25 10:47
Antal inlägg: 55

Gariam:
jag menar inte att jag vet allt. Men har lärt mig en del genom att läsa böcker.
Jag måste också tillägga att jag är jätte dålig på att formulera mig i text så kanske där av din missuppfattning.

Gariam - Ej medlem längre2007-04-25 12:35

Jag reagerade mest bara på "...är skitsnack." I övrigt upplever jag ditt inlägg som uppfriskande och engagerande.

Nemi2007-04-25 19:37
Antal inlägg: 5952

För övrigt har vi en eminent tråd i samma ämne i "seriösa ämnen"-fliken.
www.betapet.com/inde...am p;page=0
Frågan är om vi ska flytta denna dit och hänvisa en av dom till den andra?

mammamu - Ej medlem längre2008-05-13 23:42
Antal inlägg: 1286

Jag ska börja med en kur champix imorrn, jag ser fram emot att bli rökfri!! Hoppas verkligen att jag lyckas:)

alapet_torsk - Ej medlem längre2008-05-14 01:22
Antal inlägg: 137

att börja snusa istället tycker jag så jag gjorde

WolvesFan662008-05-14 01:35
Antal inlägg: 79

hjälp mig med, jag orkar inte hålla på längre. Röker ca 20 per dag och det är åtminstone 17 för många, Morgonciggen, middagsciggen och en liten röka på kvällen skulle vara finemang, Resten är bara vanecigg

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 02:35
Antal inlägg: 6214

Jag har egentligen aldrig försökt sluta, i egentlig mening. Jag tänker dock på det hela tiden, men manipulerar bara mig själv och flyttar datum - inte 100% vilja, fast jag vill... ja ni rökare vet psykologin... så är det något som vore bra med om jag verkligen slutar - så är det att jag slutar straffa mig själv ständigt. Det är som ett inbördeskrig i skallen.

Wolves... jag rekommenderar john carrs Äntligen rökfri som har rekommenderats tidigare i denna tråd. Jag har läst nästan hela (man måste sluta röka när den är utläst), och den är bra för den har ett helt annat angreppssätt än många andra böcker, och man kan inte läsa den utan att både känna sig övertygad och motiverad att sluta.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?