Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| suncky - Ej medlem längre | 2007-05-01 21:09 | |
![]() | men det ska vara MUSKELavslappnadne band, inte mental träning-typ | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-01 03:52 | |
![]() | Det här vore kanske något att prova... In 1960 Ian Oswald, of the University of Edinburgh, sought to test extreme conditions for falling asleep. He taped open volunteers’ eyes, while placing a bank of flashing lights 50cm in front of them, and attached electrodes to their legs that administered electric shocks. He also blasted very loud music into their ears. All three subjects were able to fall asleep within 12 minutes. Oswald speculated that the key was the monotonous and regular nature of the stimuli. | |
| Miss_jk | 2007-11-01 06:17 | |
![]() | Min pojkvän hade samma problem. Helt omöjligt att sova om han skulle göra något specoellt dagen efter. Han provade allt från rutiner till lugn musik men inget fungerade. Han skaffade sig insomningstabletter. Alltså INTE sömntabletter, utan bara insomning. Fungerar hur bra som helst och han är piggare än någonsin när han vaknar de få tillfällen han behöver ta dem nu. Bara vetskapen av att han har dem bredvid sängen gör att han kan somna. | |
| åsa-nisse 4U | 2007-11-03 23:23 | |
![]() | jag och min pappa har sömnproblem, medans min bror och min mamma inte har några problem alls... jag har några tips som i alla fall funkar ibland på mig... * istället för att tänka "nu måste jag somna, nu måste jag somna" så tänk istället tvärtom "jag måste hålla mig vaken, jag måste hålla mig vaken" risken är för mig att jag tänker "men om jag ska hålla mig vaken så ska man tänka 'jag måste sova'"... * om du har en klocka i din närhet så kan du försöka slå rekord i att ligga avslappnad och blunda. titta på klockan och checka tiden. * gör det klassiska tricken; gå igenom varenda cell i hela kroppen och tänk att den är avslappnad och sover och spänn eller lyft varenda kroppsdel en i taget. * tänk på den här tråden och kom ihåg att du inte är ensam om sömnproblem (jag brukar tänka att jag är den enda i hela världen som inte kan sova lycka till!!! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2007-11-04 00:08 | |
![]() | Efter att ha jobbat väldigt många år på krogen så har jag som så många andra svårt att somna. Det som egentligen fungerar bäst är ett mörkt och tyst rum med en sval och behaglig tempratur. Tyvär så vet jag av egen erfarenhet att man gärna slötittar på ännu ett dåligt tvprogram. Så ut med teven från sovrummet släck lampan och försök att slappna av, | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2007-11-04 01:12 | |
![]() | Om man är smart nog att intala sig att det är nyttigt nog för kroppen att bara ligga och vila även om man inte sover - och dum nog att gå på det - så somnar man ganska snart. Huvudsaken är att lura sig själv ut ur den onda spiralen när man piggnar till av stressen över hur trött man kommer vara dan efter... Lätt sagt, svårt gjort. Men när man väl nått dit så funkar det. | |
| minneslucka | 2007-11-04 12:52 | |
![]() | Inse först att en natt utan sömn inte är någon katastrof, det stressar bara att ligga och titta på klockan och räkna hur många timmar det är kvar tills du ska gå upp. Ligg inte kvar i sängen, gå upp och gör något ickestimulerande (ett hjärndött spel på datorn kanske) och gå inte och lägg dig förrän du är ordentligt sömnig. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-04 15:18 | |
![]() | Du har fel i att en natt utan sömn inte är någon katastrof. Det kanske inte spelar så stor roll om man ägnar sina dagar åt att spela Betapet eller liknande. Måste man ut i trafiken däremot ökar man risken för trafikolyckor. Upprepad sömnbrist kan dessutom leda till hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, etc. Har man en tenta dagen efter sömnbristen innebär dessutom sömnbristen förmodligen minst 25% sämre resultat, vilket kan leda till att man får en ökad arbetsbörda de följande tre månaderna, vilket leder till mindre sömn även i framtiden. | |
| minneslucka | 2007-11-04 16:05 | |
![]() | Hävdar fortfarande bestämt att man klarar en natt utan sömn utmärkt. Jag har ofta problem med sömnen, och tro det eller ej, man vänjer sig vid att vara trött. Numera sover jag oftast några timmar per natt iaf. Så prova mitt råd ni stackars sömnlösa, vad finns att förlora? | |
| visst | 2008-07-23 23:26 | |
![]() | Blir nog inte mycket sömn inatt. Fjordfestivalen pågår för fullt här i Uddevalla, sitter på balkongen o lyssnar på hög musik och fulla folk. Hade säkert varit kul men inte när man börjar jobba 6.45 till morgonen | |
| Candee | 2008-07-23 23:32 | |
![]() | Vaka i några dygn så somnar du till slut..kanske? Ehh..ne vet inte, har aldrig vart i den sitsen själv.. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-23 23:33 | |
![]() | Gör som Pippi Långstrump. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-23 23:57 | |
![]() | Gariam: Det är så sant en säck med guldpengar, en liten apa och en häst på verandan. Oj nu glömde jag en pappa som är negerkung ska man ju ha också. Att jag inte har tänkt på det tidigare. Nu ska jag bara jaga Kling och Klang ner från taket så kommer jag sova som en bebis sen. Tack snälla Gariam, nu slipper jag för alltid ligga och vrida mig i sängen. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-23 23:59 | |
![]() | Varsågod, det var så lite så. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-24 00:01 | |
![]() | Allvarligt talat så brukar jag vända på mig så att jag ligger med fötterna där jag brukar ha huvudet då jag har svårt att sova, och det funkar för mig även om det är knäppt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-24 00:04 | |
![]() | Nu tycker jag att du inte tar dig själv på allvar, tror att du sitter inne med en bok som kommer att slå alla med häpnad. "Så sover Pippi, vad du behöver för ett harmoniskt liv." | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-24 00:06 | |
![]() | Verkar visst som att du sitter på den boken. Zzzz... | |