Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 121 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-04-30 12:32 | |
![]() | själv har jag en tidvis väldigt ful personlighet, kombinerat med mitt ganska oestetiskt tilltalande utseende. | |
| Sjukt Får - Ej medlem längre | 2007-04-30 12:56 | |
![]() | Dessutom är du opålitlig, luktar ill, rätt dum och går på droger. Vill du bli min nya bästa kompis? | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-04-30 12:59 | |
![]() | nä inte om du har så låga tankar om mig, jag är bara dum och luktar illa.. | |
| Sjukt Får - Ej medlem längre | 2007-04-30 13:00 | |
![]() | Du får 50 kronor i timmen | |
| HumbleBug | 2007-04-30 13:01 | |
![]() | Tror snarare att en del slarvigt blandar ihop det man själv uppfattar subjektivt som "utstrålning" hos en människa med hennes personlighet som det ju knappast ens går att få en någorlunda uppfattning om, om man inte har känt människan rätt länge. Det man uppfattar som utstrålning är en del av det som med Freuds term kallas "Persona" och bör skarpt särskiljas från ännu luddigare begrepp som "personlighet". Persona är i grund och botten något som individen skapar sig själv genom sina handlingar och val. Man kan subjektivt uppfatta att en människas utstrålning gör henne vackrare. Men man kan säga att det som uppfattas som hennes utstrålning, ofta handlar om hennes kroppsspråk, uppträdande, ordval, klädsel m.m. Kort sagt handlar både utstrålning och persona om något som man själv "läser in" i en annan person. | |
| HumbleBug | 2007-04-30 13:02 | |
![]() | (det var allltså replik på dysleksos inlägg på förra sidan) | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-04-30 13:06 | |
![]() | Ha! säljer mig inte för mindre än 150 spänn. Dessutom känner du inte mig så du ska fan inte säga att jag går på droger, och även om du skulle känna mig så vet du att jag inte gör det, bara att jag som sagt luktar illa och är ganska dum. men du kanske har nåt emot mig, vad vet jag? | |
| Sjukt Får - Ej medlem längre | 2007-04-30 13:08 | |
![]() | Andreas tvingade mig att säga så..men nu är det lite väl off topic | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-04-30 13:10 | |
![]() | jaså du..e tu absolvo. | |
| ynnest | 2007-04-30 15:50 | |
![]() | Det pratades om programmet på jobbet. Jag har inte sett det. Jag frågade mina insatta kollegor om det varit med någon kille som stylats, men icke. Varför inte det? Jämlikhet, för tusan. | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-04-30 16:11 | |
![]() | Att skönheten kommer inifrån slutade jag tro på för 25 år sedan när jag gick ner 23 kilo, skaffade kontaktllinser och ny garderob. Även män jag känt länge fick ett helt annat sätt att bemöta mig. Så at man känner sig snygg är ingen garanti att andra uppfattar dig så, naken eller påklädd | |
| smurvlan | 2007-04-30 16:35 | |
![]() | Ja alltså ingen har ju förmodligen tvingat de här "skönheterna" till programmet under pistolhot. Men såna här program ska väl uppröra på det ena eller andra sättet, så den här tråden är förmodligen ett plus för skaparna! För övrigt är det ju knasigt att göra ett sånt program över huvudtaget.... visst fasen sitter det psykiskt???!!! Jag har "alltid" varit kraftig.... men vissa dagar tycker jag verkligen om min kropp/mig själv, medan andra dagar kan jag inte ha nånting på mig som döljer tillräckligt! Så jag kan inget annat säga än att det sitter psykiskt! Det kan inte ett program ändra på! | |
| Zizzi | 2007-04-30 18:50 | |
![]() | Jag har inte sett programmet i sin helhet, utan har alltid råkat slå på TV:n när programmet varit en stund, men jag tycker att programidén är ganska bra. Jag får inte alls känslan av att killen kladdar, utan han verkar vara mån om tjejerna. Den känsla han förmedlar (enligt mig iaf) är att han verkligen vill att tjenerna ska tycka om sig själva. Javisst, med en del hjälpmedel, men det är ju bara början, sen när de har fått tillbaka sitt självförtroende så kanske de börjar ta itu med sina viktproblem...eller inte...vet inte om det spelar någon roll, huvudsaken är väl att de mår lite bättre än vad de gjorde innan de medverkade i programmet. Nu kan det ju iofs vara så att allt är arrangerat, men även då är det för en god sak. Många kraftiga, tjocka tjejer i detta land kanske förstår att man inte behöver gömma sig under bylsiga, fula kläder utan att de kan bejaka sig själva och köpa vackra kläder även fast de är modell större. Det enda som jag kan tycka blir lite felvinklat i programmet är att tjejerna själva ska fråga förbipasserande i slutet av programmet om de tycker att hon är snygg naken. Säg den som skulle vilja säga till den som frågar att hon är ful. Men å andra sidan så OM de ljuger så ljuger de ju för en god sak, nämligen att tjejen i och med berömmet får bättre självförtroende. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2007-04-30 22:04 | |
![]() | va jag kan se så är de väl inte snygga nakna helt enkelt. men å andra sidan är smaken som baken och det lär ju finnas en till oss var sägs det, så de får väl hålla hoppet uppe. i övrigt ett ointressant skitprogram enl mig. | |
| Tom Waits | 2007-04-30 23:13 | |
![]() | Jag har inte sett programmet...men får kräkningskänslor bara jag läser vad ni skrivit här | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-01 10:20 | |
![]() | Folk vill se naket men inte kalla det porr. Därför har vi omstylingsprogram. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-01 11:23 | |
![]() | Att skönhet kommer innifrån stämmer lika mycket som att en annan typ av skönhet kommer utifrån. Vi kan inte bortse från att det ögat ser och och uppfattar som vackert, blir vackert... iaf till ytan sett. Och att hur snäll och god man än är, är man estetiskt otilltalande, så lär ingen se en som vacker. Sen är det en sak att lära känna en människa, så den blir vacker/ful efter personlighet. Men här tror jag mer det handlar om komplex, ytliga sådana. Visst... det kan sitta i huvudet. Men det kan lika gärna INTE göra det. Har inte sett programmet, vilken kanal går detta på? | |
| Charleymar | 2007-05-01 12:14 | |
![]() | Det går på 5.an. var annars... Men hur många är egentligen snygga nakna???? Hur många tjejer har inte panik nu på våen för att vi skall se snygga ut i baddräkt??? Sen när man väl kommer till stranden ser man att 99% av den vuxna befolkningen inte är Tyra Banks! Så varför orkar man egentligen bry sig.... | |
| Lalita | 2007-05-01 13:36 | |
![]() | Saken är väl att har man komplex, så ser man inte dom där 99% som är "vanliga". Det är resten man ser..och stirrar sig blind på. | |
| Lilla T | 2007-05-01 19:39 | |
![]() | micke e...vad tillför du denna tråd då????? (go Jankster) | |