Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 975 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2007-05-02 19:36 | |
![]() | Namn: Johan Ditt totalresultat: 117 Resultatkategori: Övernormal Det bör tilläggas att jag knappt sovit i natt.. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-02 19:47 | |
![]() | 131, känner mig relativt ointelligent bland Betapetgänget... Dock var det resultatet på ordtest som drog ner (lite mindre än 127.7), på performance hade jag 135.7. Det vore intressant att få veta de "rätta" svaren, och motiveringar. Den sista frågan på bilddelen var den enda jag inte förstod hur de tänkt på. Orddelen tycker jag de kunde skippa helt, eftersom den är under all kritik. T ex frågas det "vilket ord" men som svarsalternativ förekommer inga enskilda ord utan formuleringar på flera ord. Jämförelsedelen är också ganska dålig, imho. Om mina livserfarenheter är sådana att ett ord i min hjärna är mer relaterat till ett annat ord än det "rätta" svaret får jag ju fel... Det vore ungefär lika illa som om man på bilddelen fått frågan "vilken av dessa figurer påminner mest om atmosfären i Simrishamn på söndagsförmiddagarna?" | |
| Hick ticks | 2007-05-02 19:50 | |
![]() | Namn: Alexander Ditt totalresultat: 107 Resultatkategori: Genomsnittlig Hade hoppats på mer :P | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-02 19:51 | |
![]() | "Vilket ord ligger i betydelse närmast ordet FÖRRINGA? bryta av från helheten" Bryta av från helheten är ingeT ORD! :( Det är ju en ordssammansättning... | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-02 21:06 | |
![]() | Namn: L Ditt totalresultat: 118 Resultatkategori: Övernormal Grattis till fullföljandet av IV-testet. Halleluja. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-02 21:08 | |
![]() | Håller med Äppelkatten :) | |
| Jonataldo | 2007-05-02 21:22 | |
![]() | Namn: Jonatan Ditt totalresultat: 65 Resultatkategori: Undermålig Grattis till fullföljandet av IV-testet. Men sen är jag inte speciellt smart heller :/ | |
| brava | 2007-05-02 21:42 | |
![]() | jag fick under mitt egentliga IQ (enligt WAIS), vilket torde bero på att jag fick dåligt på minnesdelen. När jag gjorde testet på riktigt med en psykolog så läste hon siffrorna och då fick jag mkt bra på detta enl henne. Allt detta säger jag för att jag vet av erfarenhet att mitt minne är kopplat till hörselintryck, dvs jag har ett hyfsat bra "hörselminne" (jmfr bildminne). 134 blev det och ja, jag är medlem i Mensa | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-02 21:45 | |
![]() | Provade nu en gång att göra testet slumpmässigt, utan att läsa frågorna eller svaren, dvs gissa på alla frågor. Bestämde mig för vilket alternativ jag skulle välja innan jag såg frågan (alternativ nr 3 ska jag välja på nästa fråga) för att inte råka välja rätt av misstag när jag mindes svaren. Ditt totalresultat: 88 Resultat på ordtest: 84.3 Resultat på performancetest: 93.9 Du fick bättre resultat än 21 % av populationen. Med andra ord kan man väl säga att 21% av populationen är mindre intelligenta än en slumptalsgenerator? ;) Eller, som en professor från Karolinska Institutet sade angående att studenterna bara blir sämre och sämre: Tacka vet jag apor, de brukar i alla fall pricka in hälften rätt på flervalsfrågor. (Eller något liknande... med innebörden att många KI-studenter som anstränger sig, inte presterar bättre än apor som leker...) ;D | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-02 21:46 | |
![]() | Jag gjorde iq-testet med en utbildad grodman undervatten därför jag fick lägre nu. Fick 189 i IQ när jag gjorde det under vatten. Och ja, Jag var våt efteråt och fick torka mej med handduk. | |
| Smutsmun - Ej medlem längre | 2007-05-02 21:52 | |
![]() | Namn: Benjamin Khademi Ditt totalresultat: 140 Resultatkategori: Mycket hög Känns deppigt att uppemot 1% av befolkningen skulle slå mig | |
| två bakelser | 2007-05-02 22:17 | |
![]() | Som sagt man kanske inte ska ta det här på så väldans blodigt allvar. Själv fick jag 112 och är då enligt testet övernormal. | |
| vulcan | 2007-05-02 22:25 | |
![]() | Jag petar in mig precis mellan Veggie och Dyslekso. Det är nog ett bra ställe att vara på :) | |
| vulcan | 2007-05-02 22:26 | |
![]() | Vad svarade du på den där frågan om hur många GAIS:are som behövs för att skruva i en glödlampa Knevert? | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-02 22:29 | |
![]() | Vi behöver inga glödlampor, Våra stjärnor lyser så klart. | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2007-05-02 22:33 | |
![]() | men dom slocknar fort,knappast longlife,snarare blixtljus.. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-02 22:36 | |
![]() | Med Judas på topp och Pizzan på mittfältet så är det väl mer troligt att ni slocknar i erat eget hybrisrus. En bondjävel är alltid en bondjävel. :D | |
| Måns_E | 2007-05-02 22:47 | |
![]() | 133, minnesdelen drog ner, men jag kanske inte var jättekoncentrerad :) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-02 22:49 | |
![]() | Jag har nu studerat facit, och anser att hela tre frågor har fel svar: Bilddelen: fråga 13: facit säger 4, jag hävdar att 3 är ett bättre svar (rotation i 1 steg, 2 steg, 3 steg, 4 steg, 5 steg) Språkdelen: fråga 17: facit säger 3, jag hävdar att 4 är bättre, och tycker mig finna stöd för detta i SAOB (illvillig har väl snarare med bitterhet än otur att göra?) Relationer: fråga 7: facit säger 3, jag tycker 2 (man kan väl skrika utan att vara ilsken?? hört talas om att skrika av lycka eller överraskning t ex?) Håller någon med eller kan övertyga mig om att facit har rätt? | |
| två bakelser | 2007-05-02 23:24 | |
![]() | Jag håller med och har i och med det förmodligen svarat fel på både fråga 7 och 17. När det gäller bildfrågorna tyckte jag att 12,13 och 14 var något svåra så jag vågar inte yppa någon åsikt där. | |