Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 212

Forumkategorier

Användare Inlägg  
levakdörB2007-05-14 20:03
Antal inlägg: 1471

Men slumpat bräde är ingen garant för ett helöppet spel. Det är en öppnarespelform i grunden.

Men om du och din motspelare snittar 3.5 brickor/ord, så kommer spelet bli grötigt framåt slutet. Det är något man själv skapar o själv kan öppna upp!

Ser jag att tendensen är att spelt blir grötigt, så ser jag till att det går att öppna upp spelet innan det blir försent.. Men en stängningsfas i slutet är aldrig fel! Härlig känsla när det är motståndaren som måste öppna för att kuna komma ikapp!

mamman - Ej medlem längre2007-05-14 20:13
Antal inlägg: 6379

Men om man har som taktik är gröta då???
Är det inte min förbannade rättighet att spela så som jag själv vill utan att ta hänsyn till vad du vill att jag ska göra??
Jag har startat med CD ibland om jag är utan vokaler eller om många röda är i närheten (i slump) vilket gör att jag inte vill bjuda den andre till att kanske lägga över både 3x och 2x ord på samma lägg...
Reglerna är att jag FÅR göra det och då kan man inte klaga!

Knevert - Ej medlem längre2007-05-14 20:14
Antal inlägg: 805

Man spelar väl hur man vill, De som inte vill spela mot en grötare kan spela fia med knuff istället.

korvfru - Ej medlem längre2007-05-14 20:30
Antal inlägg: 21

Jag tycker att en del av utmaningen med alfapet är att kunna använda så många av de bokstäver som redan ligger på spelplanen. Det är ju värsta grejen om man kan lägga ett helt ord helt bredvid de andra bokstäverna. Men alla spelar ju olika.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?